Școlile înlocuiesc ceasurile clasice din sălile de examinare, cu ceasuri digitale, deoarece elevii nu mai știu să citească ora. Unde se petrece „minunăția”?

Este evident pentru oricine, nu doar pentru profesori, că școlarii din ziua de azi diferă în multe privințe de generațiile trecute. În condițiile în care competențele digitale ale noii generații îi uimesc, deseori, pe părinți sau bunici, în alte privințe tinerele vlăstare… se lasă mai prejos. Acest lucru este foarte evident inclusiv în unele țări ale căror sisteme de învățământ sunt admirate sau invidiate de către români.
Așa cum relatează www.telegraph.co.uk, în unele unități de învățământ englezești s-a ajuns la situația, destul de ciudată, de neconceput în deceniile trecute, în care ceasurile clasice sunt eliminate din sălile de examinare. Motivul? Mulți dintre adolescenți nu sunt capabili să își dea seama cât este ceasul. Cadranul unui ceas analogic le pune mari probleme. Nu mai pot ințelege ce indică orarul și minutarul. Acum, spre ușurarea multor elevi, în sălile de examinare sunt așezate, la vedere, ceasuri digitale… pe care le poate citi toată lumea.
Secretarul general adjunct de la Association of School and College Leaders, Malcom Trobe, a declarat că „generația actuală nu este tot atât de bună în ceea ce privește citirea ceasurilor tradiționale, comparativ cu generațiile trecute”. „Ei sunt obișnuiți să vadă reprezentarea digitală a timpului pe telefoane, pe ecranele computerelor”, continuă Trobe, completând că prezența unui ceas tradițional ar putea reprezenta „cauza unui stres inutil” și că elevii nu trebuie să fie puși în situația de a întreba mereu, în plin examen, cât timp le-a mai rămas pentru rezolvarea subiectelor. Se pornește, în mod greșit, de la premiza că elevii britanici de școală gimnazială ar fi capabili să citească ceea ce indică un ceas tradițional, în vreme ce realitatea arată că adesea nu se întâmplă acest lucru, explică Trobe.
Oferind încă un indiciu că „se întâmplă ceva” cu noua generație, la începutul acestui an, un doctor pediatru englez arăta că, pentru mulți dintre școlari, este foarte dificil să țină între degete pixurile și creioanele, întrucât sunt deprinși mai mult cu dispozitivele digitale. În condițiile în care la școală sunt puși să utilizeze un pix sau un creion, au mari dificultăți în utilizarea lor. „Spre a putea strânge între degete un creion și de a-l mișca pe foaia de hârtie este necesar un bun control al mușchilor fini de la nivelul degetelor. Copii au nevoie de ocazii în care să-și dezvolte aceste abilități.”
Către ce fel de viitor ne îndreptăm? Aceasta-i întrebarea.
Surse: www.techthisoutnews.com, www.telegraph.co.uk, www.dailymail.co.uk
Autor: Tomi Tohaneanu
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Raspuns la intrebare: ne indreptam catre un viitor in care vom deveni o rasa de retardati pentru ca nu ne mai folosim creierul destul,primim totul de-a gata.
Retardati da, dar nu pentru a primi totul de-a gata!
in loc sa evoluam ne intoarcem spre epoca de piatra .degeaba atitea dispozitive inteligente caci in cazul unei calamitati viitoarea generatie va disparea pt ca nu mai stie sa se descurce singura .fara inteligenta cu totul mura in gura nu au viitor
Saracutii de ei, nu stiti ca asa zisa corectitudine politica e la putere in zilele noastre?! Se vede ca „discriminatii” sunt paziti sa nu cumva sa faca buba la degetel!
Ce ziceti, oare nu ar trebui sa se puna computere cu comanda vocala, sa nu cumva sa scrie o cifra sau un cuvant, ca sa nu faca febra musculara la manuta?!
Cat de inocenti sunt….