Noutăți

Revoluție în sistemul de învățământ românesc? Ministrul educației vorbește despre “modelul finlandez” și propune soluții de vis!

Cu toții am trecut prin școala românească și am fost nevoiți să tocim inutil tot felul de informații care nu ne-au fost de folos niciodată; cu toții am  cunoscut învățători sau profesori fără har, care le-au făcut tuturor viața amară; cu toții ne-am confruntat cu lipsa lui de creativitate, cu programul absurd în care un copil de 10-15 ani trebuia să stea la școală și câte 7 ore și să mai tocească acasă încă câteva, dacă nu dorea să primească note slabe.

După 26 de ani de politică iresponsabilă în învățământul românesc în care nu s-au schimbat prea multe, se întrezărește un licăr de speranță. Actualul Ministru al Educației, Mircea Dumitru, își propune să genereze o revoluție în sistemul românesc de învățământ și, pornind de la modelul finlandez, să facă din școală un loc al jocului creativ, un loc pe care copiii să îl iubească.

Ministrul Educaţiei: ,,În România au fost făcute cercetări: peste 70 % dintre elevi se simt singuri la şcoală, nefericiţi şi într-un stres continuu. Copilul stă 35 de ore, nu 20. Imaginaţi-vă, ca adult, că staţi 7 ore pe zi şi sunteţi singur şi nefericit…” (Digi24)

Desigur, pentru asta ai nevoie și de mulți dascăli adevărați și inteligenți, de dascăli cu vocație. Dar de undeva trebuie să se pornească.

Ascultați ce spune acesta pentru că merită!

Daniel Roxin
http://daniel-roxin.ro/


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

3 Comments on Revoluție în sistemul de învățământ românesc? Ministrul educației vorbește despre “modelul finlandez” și propune soluții de vis!

  1. oanamihaela // 30 iulie 2016 at 15:15 // Răspunde

    Se tot discuta despre invatamantul performant din tarile nordice, mai ales din Finlanda. Nu am gasit niciodata un articol detaliat despre acest invatamant, doar ca elevii au rezultate foarte bune la testele PISA. Oare este cu adevarat performant acest invatamant si daca da, in ce domenii? Parerile unor parinti ce au ajuns in tarile nordice cu copii de gimnaziu sunt negative, considerand scoala mai degraba un fel de gradinita. Am gasit comentarii ale unor romani care au studiat sau care s-au angajat in tarile nordice si care afirma ca aceste tari trebuie sa importe ingineri buni sau cercetatori in domeniile stiintifice din tari ca Romania. Am gasit un articol interesant din care citez: “La data de 3 decembrie 2013, au fost publicate rezultatele testelor PISA realizate în anul 2012, la care au participat aproximativ 510.000 de elevi din 65 de ţări. Cele mai mari scoruri în domeniile testate, matematică, ştiinţe şi citire, le-au obţinut elevii din Asia de Est, din China – de fapt, Shanghai şi Hong Kong, dar şi din Taiwan, Singapore, Japonia şi Coreea de Sud. Din 2000, cînd au avut loc primele teste PISA, pînă în 2006, Finlanda a ocupat primul loc la toate cele trei domenii testate. În 2012, cînd numărul ţărilor participante la această testare a crescut de la 34 la 65, incluzîndu-se şi ţări care nu sînt membre OECD, Finlanda a ocupat poziţia a cincea la ştiinţe, poziţia a şasea la citire şi poziţia a douăsprezecea la matematică, dar şi-a menţinut scoruri ridicate, de peste 500 de puncte, la toate domeniile testate. Nu acelaşi lucru s-a întîmplat cu Suedia, care a înregistrat, în ultimii zece ani, un regres important al scorului obţinut la toate cele trei domenii, situîndu-se sub media europeană, de 500 de puncte, a statelor OECD.” http://dilemaveche.ro/sectiune/la-singular-si-la-plural/articol/ce-nu-spun-testele-pisa-comparaison-nest-pas-raison Consider ca modelul japonez este cel mai bun!

  2. Da, hai sa tampim si mai mult populatia. No brains, no stress! Tata statul are grije de tine!

  3. Modelul finlandez! Doamne fereste! cand o sa vedem un adevarat patriot, cu responsabilitate adevarata fata de viitorul nostru, copiii nostri??? vreau sa vad MODELUL ROMÂNESC! in anii 90, orice copil se stramuta cu familia si, implicit, cu scoala, in alta tara, era evaluat la cu cel putin o clasa in plus, ca nivel de cunostinte, fata de colegii de aceeasi varsta cu el. dar au venit “desteptii”, ne-au explicat ca suntem foarte prosti cu acest sistem de invatamant, ca trebuie sa il ajustam, asa se face ca dupa cca 25 ani de carpeli educative sucite si rasucite, acum tocmai am aflat de cateva tinere, au trecut examenul de bacalaureat si nu stiau regula de trei simpla!
    va explic eu ce inseamna modelul finlandez: zombi slab de caracter, la munca in marile corporatii. daca am timp poate revin cu detalii. intre timp, aratati-mi un singur produs al acestei laudate scoli finlandeze care sa straluceasca macar un pic in vreo competitie de stiinte internationala, sau… in orice!
    l-as ruga pe distinsul ministru al educatiei, inainte de orice masuri de re-tampire a copiilor nostri, sa ne explice si de ce nu ni se permite sa avem optiunea de ne educam noi proprii copii, daca dorim acest lucru, si daca nu ni se permite, sa ne defineasca foarte clar, dar foarte clar,pentruca miza sunt copiii nostri, nu ai lui, care este SCOPUL educatiei, ce promisiuni face pentru ei. sunt copiii nostri, ei ar trebui sa ne duca neamul si tara mai departe.
    nu va lasati impresionati, ambalajul este frumos, dar este doar gardul, inauntru … e leopardul! Domnul ministru nu a fost informat suficient, sau suficient de corect!

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii