Cunoaste lumea

Noutăți

Transrarăul, cel de-al treilea traseu montan spectaculos din Romania, la concurență cu Transfăgărăşanul şi Transalpina

  •  
  •  
  •  

Transrarău, cel de-al treilea traseu montan spectaculos din Romania, este șoseaua din munţii Moldovei, care face legătura între Valea Bistriţei, de la Chiril şi Valea Moldovei, la Pojorâta. Pentru turiști, noua șosea le ușurează accesul către cabana Rarău, Pietrele Doamnei și Mănăstirea Rarău.

mountain-landscape-clouds_358

Traseul este denumit de localnici și oficialitaţi şi Drumul Comorilor, întrucât unul dintre punctele sale de atracţie sunt Pietrele Doamnei. Legenda spune că în 1541, domnitorul Petru Rareş şi-ar fi găsit un loc în munţii Rarău pentru a-şi adăposti familia şi o parte de avere de hoardele de tătari. Urmăriţi de cotropitori, doamna Elena, soţia lui Petru Rareş şi fiul acestora s-ar fi refugiat într-o peşteră să se roage, iar stânci uriaşe s-ar fi desprins şi ar fi căzut peste locul în care se afla averea, îngropându-i şi pe hoţi, scrie radioiasi.ro.

Cei 10 kilometri de șosea sunt marcați cu semne de circulaţie pentru un regim de viteză limitat la 30 de km/h, cu prioritate pentru mașinile care urcă, accesul vehiculelor de gabarit ridicat și al autocarelor fiind interzis. Noul drum este încadrat în categoria a patra de viabilitate, ceea ce înseamnă că pe perioada iernii nu va fi deszăpezit cu prioritate, dar va putea fi deschis pe perioada sezonului rece în funcţie de solicitările existente.

dsc03287

„Am crezut de cuviință că este foarte importantă această legătură, drumul Transrarău – Drumul Comorilor, pentru că ea poate deschide calea către civilizație, către dezvoltare, sunt de departe două văi importante populate cu foarte multe localități care până astăzi au fost separate,” a spus Cătălin Nechifor, președinte Consiliului Judeţean Suceava la deschiderea șoselei.

Nechifor a declarat că această porţiune este modernizată pentru prima dată Revoluţia din 1989. „Drumul a fost aproape impracticabil, şi doar cu maşini de teren speciale puteai să urci din Chiril şi până pe Rarău. Dar după o investiţie importantă pentru noi, Consiliul Judeţean Suceava, iată că acest drum, un drum special de munte, cu un regim de circulaţie aparte, poate fi dat în funcţiune. Pe aici nu vor circula nici camioane de mari dimensiuni, nici autocare. Practic autocarele vor putea să ajungă din Valea Bistriţei pe DN 17B până la mănăstirea Chiril, iar restul de 7 kilometri, care sunt în regim montan dificil, sunt la dispoziţie doar pentru cei care sunt cu maşini mici. Iar pentru cei care sunt în regim de exploatare forestieră vor fi stabilite condiţii clare, cu limite de tonaj şi limite de înălţime pentru maşinile care vor veni pe zona forestieră”. El a adăugat că pe această porţiune de drum vor mai fi realizate lucrări şi pentru construcţia de şanţuri betonate pentru preluarea apelor pluviale de pe versanţi, iar odată cu aceste lucrări va fi lărgită şi partea carosabilă.

Transrarau

Cătălin Nechifor a subliniat că Masivul Rarău a devenit o destinaţie turistică importantă pentru judeţul Suceava, numărul turiştilor crescând impresionant de la an la an. Prin deschiderea noului drum se realizează o legătură directă între localităţile de pe Valea Bistriţei şi cele de pe Valea Moldovei, „iar acest lucru poate să dea şansa comunităţilor care se află de o parte şi de alta a muntelui nu doar să se cunoască şi să aibă legături, ci să dezvolte şi proiecte în comun” a spus Nechifor.

Surse: http://www.gandul.info, radioiasi.ro, www.monitorulsv.ro

VIDEO:

 


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

4 Comments on Transrarăul, cel de-al treilea traseu montan spectaculos din Romania, la concurență cu Transfăgărăşanul şi Transalpina

  1. in sfirsit sa credem ca apare un pic de soare si peste MOLDOVA NOASTRA CACI PARTEA ASTA A TARI A FOST TOTAL UITATA

  2. acolo eram sa mor eu si sotia , acum 2 ani in primavara . daca nu aveam echipata masina cum trebuie eram sigur pe acolo morti , si chiar si asa mi-a iesit soferia pe urechi . am prins gheata pe mare parte din traseu .

  3. Doru Dascalu // 10 martie 2017 at 13:21 // Răspunde

    Atunci când mergi cu maşina prin zone care delectează privirea, mergi mai uşor să poţi admira şi peisajul. Majoritatea maşinilor observate pe filmare se pare că participau la un raliu, sau frumuseţea pentru acei şoferi o receptează doar dacă are ţâţe şi un cur mişto.

  4. MITREA CONSTANTIN // 23 iulie 2017 at 8:38 // Răspunde

    Pe data de 20 iulie am facut doua tentative de a parcurge Transraraul dispre Chiril spre Pojorata, ambele nereusite. Motivul se incerca repararea drumului intr-un loc unde a avut loc o surpare. Desi constructorii au dat asigurari la ora 9 am. ca va dura doar doua ore s-a extins pana la miezul noptii. A doua zi am atacat traseul de la Pojorata cu noaptea in cap dar zona cu lucrare era blocata pentru ca sa se intareasca cimentul. Totusi seful de santier a deblocat o parte de traseu si ne-a permis sa continuam drumul. Ce pot sa spun este ca peisajul este mirific dar constructia acestui drum este o gluma proasta. Nu este taluzat malul dispre munte, fiind pornite destule alunecari, partea dinspre vale este neasigurata, consolidata, fiind si ea in pericol de alunecare in hau asa cum s-a intamplat cu zona unde se lucra. In concluzie cine doreste sa parcurga acest traseu sa o faca cat mai curand altfel daca vor fi conditii meteo mai aprige Transaraul va fi doar o amintire

Lasă un răspuns la dan Anulează răspunsul

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii