Cunoaste lumea

Noutăți

Un turn de 232 m înălțime va testa liftul viitorului!

  •  
  •  
  •  

Un turn de beton cu o înălțime de 232 m a fost construit în Rottweil, Germania, de ThyssenKrupp, pentru a pune tehnologia „maglev” în funcțiune. Destinația turnului este pentru încercarea ascensoarelor. Ascensorul din acest tip nou de turn va folosi levitația magnetică, tehnologie cunoscută sub denumirea de „maglev”, un sistem de tragere a cabinei liftului atât pe orizontală, precum și pe verticală, rapid și fără probleme. Această tehnologie va înlocui cablurile și dispozitivele de ridicare, care au fost utilizate încă de la primele ascensoare inventat acum aproximativ 160 ani.

2AF588A800000578-3179853-image-a-19_1438253305617
Turnul a fost construit în doar 245 zile folosind o tehnică denumită „slipforming”, astfel încât ridicarea turnului s-a produs cu câte patru metri pe zi, în zilele cele mai productive.

Tehnologia „slipforming” implică extrudarea, sau turnareaa betonului în situ, o tehnică mai rapidă decât crearea, turnarea de secțiuni mici în altă parte și aducearea pe schele pentru îmbinarea lor.

2AF588A000000578-3179853-image-a-18_1438253302807

Înălțimea finală a liftului va fi de 246 metri, cu adaosul unei platforme de vizionare, construită din sticlă și amplasată în partea de sus a arborilor liftului.

Lucrările la interiorul turnului încep luna aceasta. Echipamentele liftului vor fi instalate în toamnă, iar protecția exterioară a turnului se va adăuga în martie 2016, după care va începe testarea ascensorului futurist. (Testarea pe prototipuri a început deja într-un laborator în Essen.)

2392E48B00000578-2853125-Called_Multi_the_technology_illustrated_has_been_developed_by_Th-29_1417184259474
ThyssenKrupp consideră că această tehnologie va transforma modul în care oamenii se mută în interiorul clădirilor. Fiecare dintre cabine va fi cu autopropulsie care va utiliza un sistem de frânare de tip multi-nivel.

Versiunea finală a turnului se va încadra perfect în peisajul istoric al turnurilor și turlelor Rottweil-lui, spun constructorii!

2392E49B00000578-2853125-The_cabins_don_t_touch_the_guideway_so_there_is_less_friction_an-27_1417184253900

NOTA: Maglev

Un tren cu levitație magnetică, sau Maglev, este un tren care utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-și asigura sustentația și a avansa. Spre deosebire de trenurile clasice, nu există contact cu șina, ceea ce reduce forțele de frecare și permite atingerea unor viteze foarte mari (anumite sisteme ajung la 550 km/h). Deoarece nu pot fi folosite cu infrastructura existentă, trenurile Maglev trebuie concepute de la 0. Termenul de maglev nu se referă numai la vehicule, ci și la interacțiunea dintre acestea și calea de rulare. Această interacțiune este foarte importantă, fiecare componentă fiind proiectată în funcție de cealaltă pentru a crea și controla levitația magnetică.

Diferitele tehnologii maglev sunt mai mult sau mai puțin asemănătoare, în funcție de producător. Liderii mondiali în domeniu sunt companiile germane Siemens și ThyssenKrupp cu sistemul Transrapid.

rottweil-rottweiler-history3foto: orașul Rottweil

traducere și adaptare: Mădălina C. Diaconu

sursa și foto: dailymail.uk, ThyssenKrupp, wikipedia


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

1 Comment on Un turn de 232 m înălțime va testa liftul viitorului!

  1. A rugustin Dragoste // 3 august 2015 at 23:27 // Răspunde

    Tehnologia `slip forming` a fost folosita intens in Romania, in tehnologia constructiilor de locuinte, pentru a ridica blocurile turn cu 11 etaje, la Cluj-Napoca (poate a fost folosita si in alt oras), in anii 1960-70! I se spunea turnarea (betonului) cu cofraje glisante. Un inginer constructor sau un maistru in constructii civile v-ar putea confirma acest lucru. Un bloc cu 11 etaje era ridicat in doua saptamini.

Lasă un răspuns la A rugustin Dragoste Anulează răspunsul

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii