Schienenzeppelin – vagonul experimental care semăna cu un Zeppelin
A fost proiectat și dezvoltat de inginerul german de aeronave Franz Kruckenberg în 1929 (în fabricile Hannover-Leinhausen ale Companiei Imperiale Germane de Căi Ferate (Deutsche Reichsbahn) și a fost construit un singur exemplu, care din cauza problemelor de siguranță a rămas scos din funcțiune și a fost în cele din urmă demontat în 1939.
Vehiculul avea o lungime de 25,85 metri și avea doar două osii, cu un ampatament de 19,6 metri. Înălțimea a fost de 2,8 metri.
Așa cum a fost construit inițial, avea două motoare de avioane pe benzină BMW IV în 6 cilindri combinate (mai târziu un singur BMW VI cu 12 cilindri de 600 de cai putere care conducea o elice cu patru pale (mai târziu cu două pale), cu pas fix.
Caroseria Schienenzeppelin a fost raționalizată, având o oarecare asemănare cu dirijabilele populare Zeppelin din epocă și a fost construită din aluminiu în stilul avionului pentru a reduce greutatea.
Vagonul putea transporta până la 40 de pasageri; interiorul său era spartan și proiectat în stil Bauhaus.
Pe 10 mai 1931, Schienenzeppelin a depășit pentru prima dată viteza de 200 km/h. Ulterior, a fost expus publicului larg din toată Germania.
La 21 iunie 1931, a stabilit un nou record mondial de viteză feroviară de 230,2 km/h pe linia Berlin-Hamburg între Karstädt și Dergenthin, care nu a fost depășit de niciun alt vehicul feroviar până în 1954.
Vagonul încă deține record de viteză pe uscat pentru un vehicul feroviar alimentat cu benzină. Această viteză mare a fost atribuită, printre altele, greutății sale reduse, care a fost de numai 20,3 tone.
Din cauza multor probleme cu prototipul Schienenzeppelin, Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft a decis să urmeze propriul drum în dezvoltarea unui vagon de mare viteză, care a condus la Fliegender Hamburger (Flying Hamburger) în 1933.
Acest nou design a fost potrivit pentru serviciul regulat și a servit de asemenea, ca bază pentru dezvoltarea ulterioară a vagoanelor.
Cu toate acestea, multe dintre ideile Kruckenberg, bazate pe experimentele cu Schienenzeppelin și călătoriile cu trenul de mare viteză, și-au găsit drumul în proiectele ulterioare ale vagoanelor DRG.
La începutul anului 1934, Schienenzeppelin a fost reconstruit pentru ultima dată și a fost instalat un motor Maybach GO 5.
În iulie 1934, a fost vândut către Deutsche Reichsbahn (Calea Ferată Imperială Germană) pentru 10.000 de mărci Reichsmark.
Cinci ani mai târziu, în 1939, zeppelinul feroviar a fost în cele din urmă demontat, deoarece materialul său era dorit de armata germană.
Foto domeniu public
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu