Cunoaste lumea

Noutăți

Schienenzeppelin – vagonul experimental care semăna cu un Zeppelin

  •  
  •  
  •  

A fost proiectat și dezvoltat de inginerul german de aeronave Franz Kruckenberg în 1929 (în fabricile Hannover-Leinhausen ale Companiei Imperiale Germane de Căi Ferate (Deutsche Reichsbahn) și a fost construit un singur exemplu, care din cauza problemelor de siguranță a rămas scos din funcțiune și a fost în cele din urmă demontat în 1939.

Vehiculul avea o lungime de 25,85 metri și avea doar două osii, cu un ampatament de 19,6 metri. Înălțimea a fost de 2,8 metri.

Așa cum a fost construit inițial, avea două motoare de avioane pe benzină BMW IV în 6 cilindri combinate (mai târziu un singur BMW VI cu 12 cilindri de 600 de cai putere care conducea o elice cu patru pale (mai târziu cu două pale), cu pas fix.

Caroseria Schienenzeppelin a fost raționalizată, având o oarecare asemănare cu dirijabilele populare Zeppelin din epocă și a fost construită din aluminiu în stilul avionului pentru a reduce greutatea.

Vagonul putea transporta până la 40 de pasageri; interiorul său era spartan și proiectat în stil Bauhaus.

Pe 10 mai 1931, Schienenzeppelin a depășit pentru prima dată viteza de 200 km/h. Ulterior, a fost expus publicului larg din toată Germania.

La 21 iunie 1931, a stabilit un nou record mondial de viteză feroviară de 230,2 km/h pe linia Berlin-Hamburg între Karstädt și Dergenthin, care nu a fost depășit de niciun alt vehicul feroviar până în 1954.

Vagonul încă deține record de viteză pe uscat pentru un vehicul feroviar alimentat cu benzină. Această viteză mare a fost atribuită, printre altele, greutății sale reduse, care a fost de numai 20,3 tone.

Din cauza multor probleme cu prototipul Schienenzeppelin, Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft a decis să urmeze propriul drum în dezvoltarea unui vagon de mare viteză, care a condus la Fliegender Hamburger (Flying Hamburger) în 1933.

Acest nou design a fost potrivit pentru serviciul regulat și a servit de asemenea, ca bază pentru dezvoltarea ulterioară a vagoanelor.

Cu toate acestea, multe dintre ideile Kruckenberg, bazate pe experimentele cu Schienenzeppelin și călătoriile cu trenul de mare viteză, și-au găsit drumul în proiectele ulterioare ale vagoanelor DRG.

La începutul anului 1934, Schienenzeppelin a fost reconstruit pentru ultima dată și a fost instalat un motor Maybach GO 5.

În iulie 1934, a fost vândut către Deutsche Reichsbahn (Calea Ferată Imperială Germană) pentru 10.000 de mărci Reichsmark.

Cinci ani mai târziu, în 1939, zeppelinul feroviar a fost în cele din urmă demontat, deoarece materialul său era dorit de armata germană.

 

Foto domeniu public


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii