Poate jurnalismul online să redefinească știrile?

De la apariția jurnalismului online în anii 1990, jurnaliștii offline și online s-au considerat (reciproc) ca fiind specii profesionale concurente.
Susținătorii jurnalismului online au salutat apariția de noi posibilități, în timp ce alții au perceput jurnaliștii online ca o amenințare la standardele tradiționale, considerându-i ca fiind doar „experți în internet” sau doar „acei oameni din online”.
Deși diferiți cercetători au observat că jurnaliștii online fie se consideră pe ei înșiși, fie sunt văzuți de colegii lor offline ca fiind inferiori, cercetările care compară concepțiile despre rolurile profesionale ale jurnaliștilor off și online s-au concentrat pe un set relativ restrâns de roluri.
Sunt jurnaliștii online diferiți de fapt în ceea ce privește convingerile și practicile lor profesionale de colegii lor offline?
Odată cu scăderea numărului de cititori în print și concurența crescândă din partea blogurilor, majoritatea ziarelor s-au reorientat și au trecut la jurnalismul online.
Pentru multe publicații, aceasta a însemnat crearea unei versiuni online a ziarului, revistei lor tipărite la care cititorii vor avea acces din orice locație, în orice moment al zilei. Până în 2010, peste 10.000 de ziare intraseră online.
În 1998 internetul și-a arătat adevărata putere, adunând cele mai multe vizualizări ale unui articol publicat vreodată în mediul online!
Este vorba de scandalul Bill Clinton/Monica Lewinsky publicat de Drudge Report, un site de știri online care activa, în principal, prin preluarea de link-uri către diferite știri.
În acel an, site-ul a făcut public scandalul, susținând că a aflat o serie de detalii doar după ce revista Newsweek nu a reușit să le publice.
La 18 ianuarie 1998 știrea a izbucnit online cu titlul „Newsweek Kills Story on White House Intern”. Acest act a dezvăluit puterea internetului datorită superiorității sale în ceea ce privește actualitatea, amenințând relevanța ziarelor și revistelor de știri mai lente.
Și astfel apar întrebările frecvente, pe tot mapamondul: Cum a afectat sau va afecta internetul jurnalismul din mediul tiparit
Web-ul va continua să permită apariția publicațiilor pentru un public mai mic și mai specializat.
Rezultatul final al acestei tendințe vor fi publicațiile destinate publicului, complet personalizate în funcție de preferințele individuale, difuzate din baze de date editoriale mari sau asamblate din mers cu ajutorul unui software intelligent, care scanează pe Web informațiile generale și informațiile care corespund profilului interese.
Mădălina Corina Diaconu
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu