Noutăți

Un părinte vorbește despre dezastrul din învățământul românesc: Răul pe care sistemul de învățământ îl face copiilor noștri…

Am decis sa scriu acest articol in calitatea mea de parinte a unui copil de 9 ani, care a luat contact cu invatamantul romanesc de stat de aproape 3 ani.

Sunt un parinte implicat in educatia copilului sau, caruia ii pasa de la cine si cum invata propriul copil si care a avut grija ca pana acum cel putin sa ii pastreze increderea si stima de sine.

Am ajuns la concluzia ca  incederiea si stima de sine trebuie cultivate zilnic pentru a putea contracara raul imens pe care il face, din pacate, sistemul de invatamant acestor copii inca din primii ani de scoala… si cred ca intentionat sau nu, tocmai in acesti primi ani inversunarea este cu atat mai mare de a se face rau, pentru ca, cu cat copilul isi pierde stima de sine mai repede cu atat el va fi mai devreme o persoana care poate fi manipulata.

Am sa va impartasesc experienta mea personala, in calitatea expusa mai sus. Vorbesc de experienta mea personala, dar aud foarte multi parinti in jurul meu care au ajuns intr-un punct terminus si care sunt revoltati de ceea ce li se intampla lor si copiilor lor. Imi doresc totusi ca acestia sa isi gasesca puterea de a fi mai “vocali” si sa aiba curajul sa isi exprime acesta nemultumire.

Haideti sa vedem prin acest exemplu concret si real la ce a fost si este supus un biet copil (impreuna cu parintii ‘aferenti’) incepand de la varta de 6-7 ani.

Vorbim de copiii care au fost prima generatie ce a inceput clasa pregatitoare la scoala, adica anul scolar 2012 -2013.

Gasim o scoala bucuresteana (una cu pretentii) total nepregatitia sa isi astepte micii elevi… nepregatita atat material cat si ca resurse umane.

Am avut nesansa sa avem un invatator care nu stia nici macar sa sa exprime corect, atat verbal cat si in scris.

A trebuit sa schimbam. Am intalnit apoi un altul care nu este constient de rolul si impactul pe care il are asupra acestor copii, ca este un formator de caractere, un model pentru acesti copii.

Copilului i se ofereau doar informatii livrate “la kilogram”, iar aceasta cantitate trebuia sa fie cat mai mare pentru ca copilul sa fie cat mai bulversat si sa nu inteleaga nimic. Cu cat nu intelege mai putin, cu atat mai bine pentru ca se va simti pe zi ce trece mai “mic” si va ajunge sa creada (pentru ca asta i se spune zilnic) ca el are o problema, nu ca sistemul este gandit in asa fel incat sa il distruga.

In cele mai multe cazuri, parintii vin si accentueaza si ei aceasta stare copilului, fiind manipulati de catre acesti “formatori”. Si uite asa, acest cerc vicios este “perfect”.

In clasa I, anul scolar 2013-2014, copiilor li s-a predat mult si rapid cantitate (nu calitate) de cunostinte.

In clasa a II-a, anul scolar 2014-2015 este de notorietate scandalul licitatiilor la Ministerul Invatamantului, din cauza caruia acest Minister nu a fost capabil sa puna la dispozitia elevilor manuale.

In schimb, la dispozitia elevilor (si parintilor) au fost puse un teanc imens de auxiliare pe care parintii s-au vazut obligati sa le achite (si vorbim aici de sume semnificative de bani).

Parintii au fost pusi in fata faptului implinit, neavand timp nici macar sa studieze aceste auxiliare si sa stie ce cumpara.

Spre marea lor surprindere, pe parcursul anului scolar, pe masura ce isi ajutau copiii, acestia au descoperit niste auxiliare extrem de stufoase si greoaie, cu informatie de multe ori gresita si inadapatata nivelului la care copiii se aflau dupa clasa I.

Pe tot parcursul acestui an scolar 2014-2015 copiii au fost nevoiti sa invete la materiile de baza – matematica si limba romana – de pe aceste auxiliare care contineau exercitii si probleme de nivelul clasei a III-a si a IV-a.

Degeaba in semestrul al II-lea Ministerul Invatamantului a trimis catre scoli niste manuale. Raul deja fusese facut. Invatatoriii au ignorat in realitate aceste manuale, continuand sa predea tot dupa acele auxiliare cumparate de parinti la inceput de an.

Spun ca raul fusese deja facut, deoarece peste lucrurile esentiale si de baza cum sunt adunarea si scaderea, inmultirea si impartirea, s-a trecut cu “viteza luminii”, in cateva zile si saptamani, astfel incat copiii nu au avut timp sa isi “sedimenteze” si sa inteleaga toate aceste informatii.

Aceste lacune au iesit la iveala si mai accentuat cu ocazia Evaluarii Nationale la clasele a II-a, care a avut loc recent.

Desi subiectele au fost usoare multi dintre copii nu le-au putut rezolva, tinand cont de rapiditatea cu care s-a trecut peste predarea acestor notiuni.

Si ca si cum toate acestea nu erau suficiente, de curand Ministerul Invatamantului a anuntat ca manualele pentru clasa a III-a, anul scolar 2015-2016 “nu vor putea fi tiparite pana in septambrie”, asa ca se vor retipari vechile manuale.

Vechile manuale care contin notiuni pe care copiii deja le-au invatat in clasa a II-a.

In aceste conditii, imi pun o intrebare simpla: de ce se doreste distrugerea acestor generatii de copii? Unde se doreste sa se ajunga?

Fac un apel catre toti cei responsabili, dar in special catre parinti: nu mai acceptati sa fiti o simpla masa de manevra. Fiti vocali! Luati atitudine! Aveti dreptul si obligatia de a va salva copiii…

Stimati responsabili de invatamantul ramanesc:,ganditi-va ca acesti copii vor fi viitorul Romaniei si tot dintre acesti copiii vor iesi si viitorii lideri ai acestei tari. Daca mai exista vreun dram de constiita, ganditi-va cum va arata acesta tara condusa de acesti copii pe care dumneavostra ii tratati in acest fel acum…

Cristina Alexandrescu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

16 Comments on Un părinte vorbește despre dezastrul din învățământul românesc: Răul pe care sistemul de învățământ îl face copiilor noștri…

  1. Aceste postari sunt din blogul meu de pe o platforma romaneasca, ce a incetat sa functioneze pe neobservate… In afara de blog ammai scris si celor 6-7 ministri ce s-au perindat in anii nostri grei din generala Fara nici un raspuns.
    Vad ca nu s-a schimbat nimic, dar nici nu e posibil cu atata pasivitate si lasitate din partea parintilor, care isi cumpara cu atentii si tacere linistea personala. I-am auzit ca au fost la fel de nemultumiti ca si mine abia dupa ultima sedinta pentru banchetul de absolvire…

    Ce afecteaza sanatatea elevului mai mult : programul supraincarcat, greutatea ghiozdanului, sau mizeria din scoala?

    miercuri, martie 26th, 2008

    Nu cunosc bine sistemul de invatamint din Romania. In cei doi ani , cat merge la scoala copilul meu , am dovedit sa realizez doar, ca este foarte dur. Cum in clasa intai , asa si in a doua, greutatea ghiozdanului depaseste normele europene de doua, dar in unele zile si de trei ori. In scoala se comercializeaza diferite manuale alternative , care suntem obligati sa le cumparam . Am incercat sa ma opun, motivand, ca ghiozdanul e si asa foarte greu, manualele au multe greseli, dar n-am avut nici o sustinere, nici din partea invatatoarei, nici a parintilor.
    Sunt curioasa sa stiu situatia din alte scoli. La matematica, de exemplu, noi in clasa1 am cumparat 7 carti( aici intra si 2 caiete tipizate) , la limba romina am cumparat 5(inclusiv si doua carti cu texte literare). Acum in clasa a doua avem la matematica 5, la cunoasterea mediului 4. Nu e tot. Am mai fost obligati sa cumparam diferite carti pentru concursuri, care deja se petrecuse cu o luna in urma, diferite evaluari , teme pentru vacanta ,si altele. Cel mai curios este faptul, ca bietii copii lucreaza cu toate, chiar si in vacanta mare am avut de rezolvat teme dintr-o carte special editata pentru vacanta. Nu- mi venea sa cred. Dar am fost nevoita sa-mi muncesc copilul toata vara.
    Si inca o intrebare.Cum se face curatenie in alte scoli? La noi e foarte murdar. Doar se matura . Am vrut sa aflu daca se si spala vreo data, dar n-am primit un raspuns clar. Exista ceva norme, controleaza cineva curatenia din scoli sau nu?
    Nu stiu, cati dintre acesti copii vor deveni mari savanti, dar mie una imi este absolut clar : sanatosi din scoala vor iesi foarte putini. Putem noi spera, ca acesti putini sanatosi vor fi in stare sa tina tara pe umerii lor?
    Curios exercitiu pentru cl.III – poate-l rezolva cineva?

    joi, octombrie 16th, 2008

    Ma gandesc la un numar. Il maresc cu 4. Il maresc de 4 ori. Ii scad 2. Il maresc cu 16 si obtin 46. La ce numar m-am gindit?
    Eu ma-am gandit 2 ore. Fara operatia de impartire , la care copiii inca nu au ajuns nu stiu s-o rezolv. Stie cineva ?
    Ma mai gandesc la ceva. Iulia, Ruxandra si Gheorghe Manea, autorii acestei carti de matematica isi castiga painea cum pot. Cei, ce au acceptat acest manual suplimentar, la fel . Ministerul de invatamant si ed. a tineretului , cu ministrii lui e asa cum e. Ciubucul e la putere peste tot. Pentru unii invatatori e chiar convenabil sa lucreze cu asemenea manuale. La prima sedinta din acest an ni s-a spus, ca vom face meditatii . Am fost socata . Meditatii cu toata clasa la matematica si romana din cl.III. Cu ce se mai ocupa in timpul orelor? Dar toti parintii imediat au acceptat. Se tem probabil sa n-o supere pe doamna.Eu ma starui sa nu fiu contra chiar de fiecare data. Hotarasem , ca pur si simplu nu vom merge nici la o meditatie . Dar exercitiile de astazi ,( nu e unicul) m-au pus pe ganduri…

    Vreau sa-mi planga de mila toata lumea.

    sâmbătă, noiembrie 15th, 2008

    Gherghe Manea isi bate joc de mine si de copilul meu!
    Va mai dau o problema din manualul de cl.III , pagina 54. Am respectat si semnele de punctuatie, propuse de autor, e important! Deci :
    La aeroportul international Timisoara aterizeaza pe timpul noptii 3 avioane de marfa , pana la amiaza , de 6 ori mai multe avioane de calatori, iar dupa amiaza cu 6 avioane mai multe, decat numarul celor, care au aterizat inainte.
    Cate avioane aterizeaza intr-o zi?
    Stiind, ca 25 din acestea decoleaza in aceeasi zi, cate raman la sol?
    A rezolvat cineva? Felicitari!
    Ma adresez celor cu copii de cl. I si a II. , aveti grija , daca veti accepta aceste manuale, o sa ma pomeniti ! Eu le dau pe blog doar pe cele mai strigatoare la cer, dar manualul acesta nu e altceva, decat o bataie de joc de copiii nostri.

  2. Aveti perfecta dreptate. Problema este nu atat la responsabilii din invatamant, cat la cadrele didactice care nu vor sa se limiteze doar la programa, vrea sa devina toti copii olimpici la toate materiile, dar daca se poate singuri. Eu am copilul in clasa a III-a iar in caietul lui de stiinte nu sunt decat lectiile copiate din carte si atat. Nu lipseste o virgula…Iar invatatoarea nu este tanara, ci se pregateste de pensie…Problema care cred ca este fundamentala in invatamantul nostru este ca elevii sunt invatati sa minta si cadrele didactice se supara ca nu le tine si cu adultii…De prea multe ori parintii se lasa pusi in fata faptului implinit. Cu optionalele, cu religia, cu auxiliarele, etc. Preagtirea continua didactica si pedagogica se face doar pe hartie, este doar uhn prilej de a se stragne la barfa. Am asistat la o lectie deschisa, cica. Si am crezut ca nu vad bine. Invatatoarea a cerut elevilor sa cante in cor fara sa le dea tonul, fara sa ii dirijeze, fara nimic…Se plimba printre banci cu mainile pe langa corp, nimic altceva…Si m-am gandit ca poate ar trebui sa pregateasca si corul Madrigal, ca sunt cam nepregatiti daca au inca nevoie de dirijor… Orice sugestie, orice sprijin este refuzat…Boala de care sunt tratati copii inn scoala este curiozitatea si, asa cum ati spus, stima de sine…Daca un copil ii spune parintelui ca a fost jignit inseamna ca este un mincinos, iar aprintele un nerecunoscator daca cere socoteala…Am ajuns la concluzia ca de fapt, copii au un intelect prea ridicat raportat la modul in care sunt tratati in scoala. Iar daca parintii reusesc sa ii faca sa treaca peste asta, sunt niste eroi!

  3. Nicoleta Ilie // 16 iunie 2015 at 23:03 // Răspunde

    Sunt mama a doua fetite la scoli diferite , la ambele este aceeasi situatie de care se pomeneste si in articol , copilul meu care termina clasa a II a se considera deja incapabil sa mai fie bun la ceva , ambele fete URASC scoala considerand-o PLICTISITOARE fiind buna doar pentru socializare …Deoarece nu le incarc cu prea multe teme si nu ma ocup sa le dau la diverse meditatii rezultatele lor sunt destul de slabe …pentru ca nu am dorit sa le fac eu lectiile cum fac alti parinti care alearga dupa note ci am vrut ca ele singure sa invete sa le rezolve , de ce este treaba parintilor care au si ei destule pe cap sa stea 3-4 ore pe zi ca sa rezolve temele incredibil de grele ale copiilor lor , mai ales in cazul meu care sunt o mama singura ..da , parintii nu comenteaza nimic , inghit totul pe nemestecate ..ca sa nu mai spun ca fiica mea de clasa a doua a avut o invatatoare care se credea inca in comunism …si avea ura pe copii si ii speria de nu mai aveau curaj sa spuna nimic…dar avand pile nu putea nimeni sa o inlature..e f trist si spun cu mana pe inima ca scoala romaneasca a omorat copilaria copiilor , le-a ucis setea de invatatura , i-a invatat sa nu gandeasca logic , sa nu creeze , sa nu intrebe , sa nu aiba incredere in ei ….

  4. Cu tot respectul, ce este prezentat in acest articol nu reprezinta nici macar varful iceberg-ului atunci cand vine vorba de problemele din sistemul romanesc. Am terminat luna trecuta liceul si doresc sa va spun ca daca de la atata lucru sunteti revoltata, ar trebui sa retrageti copilul de la scoala deoarece se merge din rau in mai rau. La liceu efectiv este o bataie de joc, cel putin la fostul meu profil, matematica-informatica. Se pune accent pe toate materile, materi care nu se dau la examenul de bacalaureat, materi care nu vor folosi in viata, din cauza unor profesori frustrati care nu suporta ideea ca materia lor nu este una ce prezinta interes pentru profilul respectiv. Spre exemplu la mine in a 12a s-au dat testari de nivelul celor de bacalaureat la materii precum geografia, desi noi n-aveam nicio treaba. Ca sa ma fac inteles, nu zic sa nu se invete, zic doar ca nu o sa-mi foloseasca niciodata sa stiu care-i capitala Timorului de Est, ce estuare exista in Europa, cum se numesc toate districtele din Suedia, etc… Mai apoi, stima de sine este un termen neexistent pentru elevi de liceu, ori sunt toti pupincuristi, ori cei care mai au cat de putina personalitate, nu au nota mari. Profesori nu mai evalueaza elevii pe baza cunostiintelor si pun o doza extraordinar de mare de subiectivitate in notele pe care le acorda. Am patit, nu o data, sa primesc 7 dupa ce eram ascultat la tabla toata ora, in timp ce alti elevi erau in aceasi ora chemati doar cu caietul si li se dadea 10 (asta intamplandu-se la un liceu de top din capitala). Profesorii de asemenea nu accepta opinile elevilor daca acestea contravin proprilor credinte, nu accepta ideea ca un elev ar putea sa fie mai destept decat ei si de multe ori simt nevoia sa „se dea mari” in fata clasei in momentul cand un elev este ascultat, profesorul intrebandu-l de tot ce a invatat el de-a lungul facultati, intrebari la care un elev nu are cum sa raspunda.

    Singurele lucruri la care m-au invatat cei 12 ani de invatamant in Romania sunt sa urasc, sa mint, sa copiez, sa caut sa ocolesc regulile, sa tin capul plecat, sa nu-mi exprim opiniile si parerile proprii, sa manipulez, sa caut mereu ea mai usoara cale.

  5. Buna, seara! Am citit cu stupoare, desi nu este o noutate batjocura din invatamant, scrisoarea Dvs., domnule. Ramai blocat, uimit… nu gasesc cuvantul adecvat, de rautatea si indiferenta cu care sunt tratati copiii, in ziua de azi, nu numai de invatanmant, ci si de societate, in general!!! Intr-adevar, se vrea distrugerea lor! Degeaba faceti apel Dvs. la … constiinta (?!!!) „liderilor”, pentru ca nu au!!!! Nu cred ca-i intereseaza nimic despre viitorul tarii sau al copiilor nostri – nepotilor nostri, iar asta, pot sa va spun cu siguranta, se intampla la nivel mondial – referindu-ma aici, la tarile „civilizate”!. Se vede cu ochiul liber, ca vor sa-i indobitoceasca, nu sa-i destepte – si ne vaitam, generatia mea -, copii fiind, ca ni se preda prea mult. Dar, imi aduc si acum aminte cum, de exemplu, la lb romana, profesoara NU preda din carte, ci venea cu carti din care ne citea, ne spunea despre autor, iar noi trebuia sa citim cartea, nu textul, si nu ne bateau la fundul gol, nu ne grabeau in a o citi, chiar daca aveam un termen. La istorie, doamne ce frumos, veneau profesorii, ca si la geografie, cu harti! Asta e cultura generala, nu un text aruncat intr-o carte! La lb straine, profesorii veneau cu fotografii cu locuri din tara respectiva – depinde de limba pe care o faceam -, si ne explica si povestea despre muzee, locuri….Sa nu va mai spun ca fiica mea a invatat gramatica si literatura, geografie si istorie, dupa notitele mele si manualele mele de scoala generala, pentru ca deja, in anii ’90, manualele incepusera sa fie o varza, dar nu ne prea dadeam seama, decat putin!!!! (de, era dupa, asa-zisa, revolutie!!!). Asta este, draga domnule si imi pare nespus de rau pentru copiii si nepotii nostri! Dar, Dumnezeu exista si, impreuna cu noi, parintii si bunicii, vom incerca sa le incumbam valorile adevarate, demult pierdute de cam 80% din populatie – asta se vrea: la putere banul, minciuna, ipocrizia, oportunismul, golania, decadenta umana!!!! Sanatate si tineti-va tare, pentru fiul Dvs. Salutari si sanatate.

  6. Asa. si? ce putem face???? cum putem schimba??
    ca ne-am saturat cu totii, dar ce putem face?
    cum putem actiona concret?

    exista vreo organizatie a parintilor, vreun ONG, se iese in strada?
    orice se face eu partcip.

  7. in primul rand nu cautati ceea ce nu exista. daca doriti trebuie sa va organizati. daca cineva este pregatit si cunoscator in ale calculatorului/ net-ului, trebuie sa creeze un site pe aceasta tema unde sa se aboneze cati mai multi parinti nemultumiti. anunturi pe facebook intense cu, si despre acest site, forum de discutii si ajuns in final si la intalniri de strada. dar inainte de toate trebuie sa va/ ne unim. inclusiv petitii catre minister cu voturile parintilor nemultumiti de sistem. din cauza nepotismului si nu numai, toti conducatorii nostri nu au pregatirea necesara pt a conduce corespunzator. deci trebuie sa ii ajutam!!!

  8. Pai daca voi credeti ca schimbati ceva, vaitandu-va pe facebook sau pe bloguri, e mi bine sa faceti o sueta. Nu trebuie sa lasam Institutul de Stiinte ale educatiei, plin de politruci, sa mai faca programe, sau „curricule”. De ce e varza? Pentru ca acest institut promoveaza, fara pic de discernamant si experienta in domeniu, interdisciplinaitatea la varste fragede, cand elevul al trebui sa invete ABC-ul fiecarei disciplinu. Nu se le amestece. Nu va asteptati la rezultate bune nici in continuare. Iar evaluarile de clasa a II-a contravin principiilor pedagogiei moderne. Nu este permis sa supunem, un biet copilas de cativa anisori, unui stres inutil, in urma caruia isi va pierde increderea in el. Ce stie copilul in clasa a doua? Ii spune zilnic invatatoarea. Deci nu mai lasati copiii sa participe la aceste evaluari inutile. Unii parinti asa fac si e bine. Si cereti programe aerisite, mai putine ore la matematica, mai multa aplicabilitate a cunostintelor.

  9. Eu cred ca sunteti din alt film.
    Noua programa este super, cu mult accent asupra copilului.
    Materia este extrem de lejera si bine structurata, doar printr-o lipsa crasa de atentie a parintelui catre copil ar putea aparea probleme.
    Nu pot percepe ca un copil intrat in clasa zero sa intampine probleme cu materia decat daca nimeni nu s-a ocupat de el.
    Exista problema manualelor, dar asta este „normala” pentru o generatie de sacrificiu.
    Intradevar, inavatamantul romanesc are acest defect de a fi mai mult Evaluativ decat Educativ, dar in personal vad o mare schimbare prin noua programa cu clasa Zero, in care am si eu fetita in aceasta generatie de sacrificiu. Este fericita, se simte bine, iubeste toate materiile, are rezultate deosebite la toate materiile. Singurii care au probleme in clasele prin care a fost sunt copii cu probleme sau copii cu parinti cu probleme, altfel toti se descurca mai mult decat onorabil.

    Pe bune nu vad de unde atata critica …

    • Cred ca tu esti doar un agramat ce da cu tifla parintilor cu ceva mai multa materie cenusie care stiu cel putin sa se exprime corect in scris! INTRADEVAR se scrie INTR-ADEVAR, „copii cu probleme” incorect, corect este copiii cu probleme in acel context, of,ai mult mai multe greseli in postare dar nu stau sa-mi bat capul cu un prost. Sunt din ce in ce mai multi cei care scriu ca tine , din pacate!Aceasta arata cate lacune avem in invatamantul romanesc care scot prosti pe banda rulanta. Cand o invatatoare la clasa pregatitoare, cum este cea a fetitei mele se exprima in scris astfel:”cea mai super…”nestiind ca nu are grad de comparatie, la ce sa ma mai astept de la invatamantul romanesc? Cum poti sa afirmi cu nonsalanta de om prost si pe jumatate analfabet ca niste copilasi abia intrati in randul scolarilor sunt „copii cu probleme”, sau parintii lor au probleme daca nu se adapteaza stilului de „a preda” a unor invatatori care habar nu au sa se exprime corect din punct de vedere gramatical, daramite sa se mai ocupe de pregatirea unor ingerasi? Multi dintre acesti „dascali” se asteapta ca parintii acasa sa le faca toata munca lor de la catedra. In timp ce in clasa se canta ,se deseneaza si se asculta povesti {traiasca internetul}toata saptamana, la sfarsit se trezeste „Doamna” brusc , trece la o litera noua pe care o scrie de doua ori pe tabla si apoi le da copiilor fise pline ochi de cuvinte , unele lungi si nefamiliare, terminate cu texte de 4-5 propozitii pe care copilul cu ajutorul parintilor trebuie sa le citeasca si sa le invete. Plus ca le mai da si la matematica o sumedenie de adunari si scaderi cu o cifra la care nici macar nu au ajuns.Asa ,ca sa aiba ocupatie si parintii si copiii. Nu mai pune problema ca ea nici macar nu se uita pe acele teme si nici n-o intereseaza ca multi dintre copii abia pot sa citeasca o silaba sau un cuvant scris din cel mult doua silabe, de unde atata sa citeasca texte? Dupa ce repetam si de cate doua ori pe zi acasa imi intreb fetita daca a fost ascultata sau daca alti copii au fost pusi sa citeasca , daca repeta si in clasa ce li se da pentru acasa. Da’ de unde ? Madam mizeaza ca pana la final de an copiii vor intra in tainele cititului cursiv si ale scrisului doar cu ajutorul parintilor! Cam acestia-s in majoritate „invatatorii” pe care ii are acum Romania. Dau fise pe banda rulanta pe care copilul trebuie sa le asimileze doar cu ajutorul parintelui si in cazul in care parintele este el insusi un om simplu , slab pregatit, ori nu are rabdare, tact pedagogic avand in vedere stresul, situatia sociala si financiara din prezent a multor familii, lipsa acuta de timp, toate acestea duc la esecuri, elevi care trec prin scoala ca gasca prin apa, majoritatea ramanand cu lacune greu de acoperit ulterior. De aici proportia uriasa de semianalfabeti care, ciudat iau si bac-ul, ajung absolventi de facultati si mastere….Dezolant a mai ajuns invatamantul romanesc de la revolutie incoace!

  10. ACEST SISTEM DE INVATAMANT ESTE UNUL FOARTE COPUPT ,CARE SE BAZEAZA PE SPAGI ,COMISIOANE SI UN MARE DEZINTERES DI PARTEA CADRELOR DIDACTICE PENTRU CA EI VOR SA MEDITEZE SI SA LE TREACA CELE 2 3 ORE PE ZI MAI REPEDE,ZIUA TRECE LEAFA MERGE SI MAI SI FAC PE IPOCRITII PRIN MODUL CUM SE POARTA CU UNII PARINTI SI COPII.
    SI CA VENI VORBA DE MODUL LOR DE A SE COMPORTA CAND II INTREBI CEVA TI SE RASPUNDE IN DOI PERI CA SI CUM I AI DERANJAT IA SA LE FACI CADOURI DE MILIOANE CAM O DATA LA DOUA LUNI CUM FAC MAJORITATEA PARINTILOR DOAR CA SA AIBA GRIJA DE COPII LOR MAI BINE CICA,SUNTEM UN POPOR DE PUPINCURISTI SI DE AT LIMBI IN URRECHE NE PLACE SA FIM LINGUSITORI IN FATA UNOR PERSOANE SI CAND INTOARCEM SPATELE O INJUTAM ,
    IN CONCLUZIE SUNTEM UN POPOR DE FALSORI SI CRED CA DACA NU SE SCHIMBA NIMIC O SA FIE SI MAI RAU,SA SPERAM CA O SA FIE BINE.

  11. Oameni buni, in final v-ati prins! invatamantul este un domeniu CHEIE al societatii, pentruca educa generatia ce ne va urma, si nu foarte departe, ci in 10-15 ani de acum incolo. daca nu ar fi asa, invatamantul ar fi fost lasat balta de mult din punct de vedere economic, ar fi fost platit, de mult! insa vedeti si Dumneavoastra ca este gratuit in continuare. ce scoate??? kill-areste la propriu timpul si personalitatea milioanelor de copii si ii invata ceea dicteaza STAPINII: sa fie niste excelenti impingatori de carucioare prin supermarket-uri, iar daca totusi ramane ceva in capul lor, niste excelenti lucratori in super-corporatii.
    Ce fac parintii in timpul acesta? in primul rand sa stabilim un lucru: care parinti? deja dupa 25 ani de „educatie” a noii generatii, majoritatea parintilor de azi sunt DEJA produsul „educatiei” post decembriste. ii recunosti instant: multi inca poarta pantaloni stransi pe picioare, rupti modern, eventual cu buricele pe afara, iar pe odraslele lor le cheama dupa numele la marea lor dragoste, furnizorul de cash: Iannis, Denis, s.a.m.d.
    In toamna asta m-am revoltat total, cum poate Ministerul Educatiei, care ar trebui sa demonstreze cea mai inalta pedagogie, sa ia o masura atat de nepedagogica, prin acel examen de directori plasat fix la inceputul unui an scolar. am scris o adresa catre Inspectorat prin care anuntam ca noi, parintii din acea scoala, suntem pe moment multumiti de prestatiile directiunii si dorim ca acest examen sa ne ocoleasca scoala, pana la vacanta. am chemat parintii sa ma sustina prin semnaturi. s-a prezentat… UN parinte!

  12. Sunt mama unei fete de 12 ani, care este in clasa a v-a la o scoala din Sibiu.Doresc sa va spun ca profesorii cu buna stiinta nu predau asa cum ar trebui sa o faca, pentru ca parintii sa apeleze la meditatii in particular. Daca meditatorul este si acel profesor de la clasa, atunci este perfect.Problema este ca. desi noi parintii am sesizat in sedinte aceste nereguli, nu s-a luat nici o masura.Eu doresc sa fac o propunere de modificare a legii invatamantului, insa nu stiu prea multe detalii despre acest aspect, adica pasii pe care trebuie sa-i parcurgem, modificari cu privire la meditatiile in particular, care sa constituie abatere disciplinara, copiii care sunt meditati sa nu participe la evaluarile din clasa a II-a, a IV-a si a VI-a, pentru ca atunci se vede nivelul clasei, daca jumatate dintre partintii copiilor dintr-o clasa sunt nemultumiti de un profesor, invatator acesta sa poata fi inlocuit sau sa fie verificata activitatea de o comisie din alt judet. Poate, cine doreste, sa completeze aceasta lista,iar daca ne straduim sa o dezvoltam si sa-i dam un iz de lege.

  13. Sunt revoltata de mita, banii pe care invatatoarele le asteapta de la parinti. Sora mea are o fetita in clasa a 3-a. Aproape la 2 luni sau de fiecare sarbatoare se dau bani, 50 lei de copil si un buchet de flori cu plicul de bani de la 30 de copii!!! Nu toti parintii au bani dar, cei care nu platesc sunt pedepsiti si copii lor sunt defavorizati. Fetita sorei mele e mereu certata de invatatoare, in conditiile in care si alti copii fac prostii dar nu sunt apostrofati pentru ca parintii platesc!!! Fetita nu mai vrea sa mearga la scoala din acest motiv, fiind nedreptatita de invatatoare se f multe ori! Invatatoarea nu recunoaste bineinteles, dar acuza copilul de “ Sindromul copilului nedreptatit!” Cata impertinenta din partea acestei invatatoare, cand comportamentui ei mizerabil se datoreaza faprului ca parintii ei nu au participat cu bani/mita!! De 8 martie sora mea se gandea sa faca un cadou simbolic, ceva mai iefin, si fetita i-a spus” Nu mami, te rog, ca si asa se poarta foarte urat cu mine!” Pana si copilul a inteles ca motivul pentru care este nedreptatit este lipsa spagii!! Trebuie facut un website unde sa se listeze numele invatatorilor si profesorilor, sa li se dea review-uri si note, asa cum se face in cazul medicilor si avocatilor. Ca parintii sa nu isi mai inscrie copii la niste mizerii de profesori, invatatori!!! Sa iasa adevarul la iveala!!! Copiilor li se cere prea mult in scosla si de la varste fragede pentru a le distruge increderea in sine, si a nu invata si retine nimic, pentru a ii tranforma in niste zombii marionete usor de manipulat si prostit!!!

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*