Noutăți

Ultimul zbor al legendarului Boeing 727

Legendarul avion de pasager Boeing 727 a atins culmile cerului pentru ultima dată în această săptămână, zburând de la centrul de restaurare din Paine Field către orașul Seattle, ambele aflate în statul Washington, SUA, unde va rămâne definitiv, la Muzeul Aviației.

Acest avion, ultimul activ din generația sa, a realizat ultimul său zbor utilitar în 1991, după care a ajuns la laboratorul de restaurare de la Centrul și Muzeul de aviație din Paine Field.

Interiorul avionului proaspăt restaurat, va fi deschis publicului în acest weekend. Cu toate acestea, Muzeul Aviației din Seattle nu dispune de echipamente de control al climei care să dea posibilitatea acestui avion să fie deschis permanent pentru public, a declarat un purtător de cuvânt al muzeului.

bildePrimele avioane Boeing de calibru mai mic au zburat la 9 februarie 1963, decolând de la Renton și aterizând la Paine Field, statul Washington, SUA.

Pe parcursul carierei, mai mult de 25 ani, avionul Boeing 727 a transportat aproximativ 3 milioane de pasageri și a petrecut mai mult de 64.000 de ore în zbor. Acest avionul a deținut recordul de a avea trenul de aterizare cu cea mai mare greutate susținută de o roată până la apariția modelului Boeing 777-300.

Boeing 727 este un avion de transport mediu-curier trimotor de diametru standard, cu un singur culoar și capacitate medie, construit de firma Boeing între 1963 și 1984. A fost cel mai popular avion de pasageri în anii ’70 și ’80, cu 1832 de avioane produse.

620 de avioane Boeing de calibru mai mic, sunt încă în uz comercial. Cele mai multe dintre acestea sunt cele din clasa 727-200 cargouri.

RestorationCenter_Main_Floor_P1[1]laboratorul de restaurare de la Centrul și Muzeul de aviație din Paine Field

„Aceste avioane nu mai sunt economice pentru rute de pasageri și majoritatea operatorilor de astăzi sunt linii aeriene cargo, sau operatori individuali (ca avioane private). Acest lucru se datorează necesității a 3 piloți la bord (față de doi în avioane moderne), a celor trei motoare și a nivelului ridicat de zgomot, necesitând plata de taxe suplimentare către autoritățile aeroportuare – lucruri care fac avionul necompetitiv pentru transportul de pasageri (nu este o așa mare problemă pentru linii cargo – care au mai puține aterizări și decolări, și care adesea operează pe aeroporturi mai mici și mai ieftine). Astfel, ele au devenit principalul avion cargo în SUA, cu operatori precum FedEx și United Parcel Service.” (wikipedia)

maxresdefaultTraducere și adaptare Mădălina Corina Diaconu
surse: heraldnet.com, cnn.com, Wikipedia.com


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii