Noutăți

TIROIDA LENEȘĂ. Care sunt semnele de oboseală ale glandei tiroide și ce modificări de stil de viață ar trebui să facă persoanele cu hipotiroidism?

Tiroida este o glandă endocrină aflată în zona gâtului iar diminuarea funcției sale secretorii generează o puzderie de probleme, atât la femei, cât și la bărbați. Hipotiroidismul ne face să ne simțim obosiți tot timpul, să nu reușim să ne concentrăm decât cu mari eforturi și să luăm în greutate cu ușurință. Vom enumera, numaidecât, câteva dintre semnele diminuării funcției secretorii a tiroidei. Aceste semnale pot sugera o problemă tiroidiană, însă, atenție, diagnosticul de hipotiroidie nu-l poate stabili decât medicul!

Semnele tiroidei leneșe sunt:

– oboseala extremă

– depresia sau dispoziția emoțională fluctuantă

– „ceața mentală”, adică imposibilitatea de a gândi cu claritate și de a lua decizii rapide

– lentoarea tranzitului intestinal (constipația)

– uscăciunea pielii; pielea devine deshidratată, lipsită de suplețe, predispusă la crăpare

– tendința de îngrășare; persoana cu hipotiroidie ia în greutate chiar dacă este cumpătată în consumul de alimente

– reducerea desimii podoabei capilare; uneori căderea părului poate fi alarmantă, foarte rapidă

– hipotiroidia poate determina hipercolesterolemie; tiroida leneșă poate cauza creșterea nivelului colesterolului. Cel ale cărui valori cresc este tocmai colesterolul LDL, adică colesterolul „rău”.

fr

Ce li se recomandă persoanelor care suferă de hipotiroidism?

  1. Să evite produsele care conțin triclosan (unele șampoane, paste de dinți etc.). Triclosanul e implicat în apariția dezechilibrelor hormonale.
  2. Un bun management al stresului. Obosirea tiroidei sau hipertiroidismul are, printre cauze, și stresul. Poate fi necesar să ne familiarizăm cu tehnicile de relaxare, cum ar fi exercițiile de respirație sau autosugestia.
  3. Treci pe dieta fără gluten! Există o asociere între reacțiile inflamatorii cauzate de către gluten și vătămarea tiroidei. Glutenul din grâu și alte cereale poate duce la afecțiuni autoimune, ale tiroidei și altor organe.
  4. Consumă sare de mare. Aceasta conține iod.
  5. Suplimentează-ți dieta cu probiotice! Consumă alimente care conțin, în mod natural, probiotice, cum ar fi murăturile, iaurtul de casă, kefirul.
  6. Evită abuzul de zahăr, făină albă și alte produse cu indice glicemic sporit. Făina albă determină aproape aceleași efecte ca și zahărul. Creșterile rapide ale glicemiei afectează, printre altele, și tiroida. Consumă alimente integrale, nu rafinate!
  7. Consumă grăsimi sănătoase! O dietă deficitară în acizi grași esențiali accentuează dezechilibrele hormonale. Consumă ulei de in, ulei de cânepă, avocado, semințe crude de floarea soarelui, nuci, alune, semințe de susan.
  8. Consumă produse obținute din alge. Sunt bogate în iod!
  9. Stai zilnic la Soare, pentru ca pielea ta să sintetizeze vitamina D. Tiroida leneșă este asociată, adesea, și cu un deficit cronic de vitamină D.

t

Sursa: www.naturallivingideas.com

Text: Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on TIROIDA LENEȘĂ. Care sunt semnele de oboseală ale glandei tiroide și ce modificări de stil de viață ar trebui să facă persoanele cu hipotiroidism?

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii