AIM radionica curs online

Noutăți

Simt cum sunt spălat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat …

“Sunt unul dintre tinerii care vor susține examenul de bacalaureat în anul 2016. Acel presupus ‘examen al maturității’ care nu face nimic altceva decât să suprasolicite elevul, forțându-l să memoreze munți de informații inutile. Sunt stresat, supărat, confuz şi nu mai fac nimic productiv pentru că învăț pentru ‘examenul maturității’.

Dacă în urmă cu un an mă culcam la ora 2 pentru că făceam voluntariat în diverse locuri, conduceam o afacere (Velocurier) şi un ONG (Asociația Elevilor din Constanța), acum învăț cum să evidențiez tema şi viziunea despre lume a autorului într-o opera literară sau memorez formule complicate la matematică. E frustrant, plictisitor și nu mă ajută să mă dezvolt!

Atunci mă dezvoltam în mod real: munceam, cunoşteam şi lucram cu oamenii, rezolvam probleme, învățam din greşeli, aveam responsabilități şi descopeream câte ceva nou în fiecare zi. Mai mult, asiguram un venit stabil pentru niște oameni cu copii. Pentru a învăța, am fost nevoit să renunț la activitățile care mă ajutau cu adevărat să mă dezvolt. Acum simt cum sunt spălat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat, acest examen care încununează un sistem neperformant. Am lăsat şcoala să mă tâmpească…

11427228_823316811084059_3904821040357695897_n
La şcoală mă plictisesc teribil pentru că scriu mult, nu sunt încurajat să găndesc critic sau să fiu creativ, lucrul în echipă este aproape inexistent, materia e stufoasă şi lucrez după nişte manuale vechi, fără grafice sau imagini reprezentative, iar limbajul este unul academic, nicidecum unul student-friendly (prietenos), care să te facă să-ți doreşti să descoperi mai mult. Nu mai zic că informațiile din manualele de antreprenoriat nu sunt actualizate şi îți inhibă spiritul antreprenorial.

Prefer să citesc despre afaceri și să iau inițiativă decât să memorez niște noțiuni pe care oricum le voi uita după examen. Tinerii sunt foarte inteligenți, dar nu au fost învățați cum să-și folosească inteligența. Bucuria cunoaşterii a fost înlocuită cu teroarea memorării.

Totuşi, dacă sunteți fani ai şcolii româneşti aşa cum este ea, haideți să vă dau căteva cifre:

– În anul 1996 s-au născut 231.000 copii. Scădem 47.000 şi rezultă numărul copiilor care au reuşit să termine clasa a 9-a: 184.000 de copii. Abandon şcolar de 20% în învățământul obligatoriu. Noi vedem doar cifre, dar fiecare caz în parte este o catastrofă;
– Copiii născuți în ’96 au dat bacalaureatul anul trecut. Dintre cei 231.000 de nou-născuți, doar 144.000 (63%) au reuşit să se înscrie la bac;
– Doar 47% (!!!) din copiii născuți în ’96 au trecut examenul de bacalaureat. 100.000 din 231.000. (sursa: Centrul pentru Politici Educaționale)

O jumătate dintr-o generație are şanse minime de integrare pe piața muncii pentru că nu are diplomă de bac, iar cealaltă jumătate, deşi are diplomă de bac, nu este pregătită pentru piața muncii sau pentru viața reală. Poate am mai fi avut o mică şansă dacă orele de consiliere şi orientare profesională nu s-ar fi făcut doar pe hârtie.

Nu ştiu dacă voi avea diploma de bacalaureat anul acesta. Nu ştiu dacă mai vreau să memorez noțiuni. Nu ştiu dacă mai vreau să-mi pierd timpul la meditații. Dar ştiu că voi munci zilnic pentru a deveni antreprenorul de succes care se va implica în îmbunătățirea calității educației din România.

Pentru că o țară cu tineri prost pregătiți este o țară pierdută, iar eu vreau să rămân în țara mea.

12347649_897065173721957_1108721940537371359_n
Andrei Eduard Burghelia, autorul acestui material, elev în clasa a XII-a, este președintele Asociației Elevilor din Constanța.

Materialul este postat cu acordul autorului.

foto: facebook


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

18 Comments on Simt cum sunt spălat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat …

  1. Nu este un examen al maturitatii, ci o sarbatoare a maturitatii!Domnul, prin cifre, vrea desigur sa sugereze ca doar 100.000 dintre cei 231.000 au facut liceul timp de patru sau cinci ani…restul doar citeva zile sau… ore!?Ma intreb si dintre astia 100.000,citi fac ,,figuratie”prin facultati!Ehei,au avut dreptate; ,,ursul nu joaca de buna voie,ca l-ar duce si copiii de lant”.Toti trebuie sa muncim,iar munca dvs.este invatatura in primul rind.Nici noua nu ne place intotdeauna ce facem ,dar trebuie….Da este prost sistemul de invatamint si evaluare,dar nici chiar dvs. nu v-ar conveni un sistem drastic de selectie…he,he…nu pot sa dau o lege corecta ,care m-ar putea baga pe mine la puscarie!Suna cunoscut??!:))

  2. Pai tot aceasi porcarie e si la Roma it.

  3. Mie chiar afirmatia acestui tinar barbat mi se pare spalare pe creier, invatind tot ce dumnealui spune ca este inutil, de fapt este ; toata materia ajuta la marirea memoriei, toti tinerii occidentali care invata dupa manuale prietenesti si si cu imagini sunt ca gisca prin apa, rupti de realitate cu capul plin de gunoi occidental si incapabili sa invete ceva nou si serios.Dumnealui avea acolo ceva bussines occidental si pretindea ca se dezvolta…,Dumnezeu sa ii binecuvinteze pe ceilalti tineri si sa ramina ceea ce sunt ;adica inteligenti!

  4. La varsta asta este poate cel mai usor sa fi destabilizat si sa apara tot felul de confuzii. La varsta asta cauti repere. Iar societatea, lumea moderna, PARE ca abunda de optiuni. Este o combinatie de comoditate (ca tendinta metabolica daca vrei a psihicului de a rezolva si a-si asigura cat mai mult cu cat mai putin, pentru confortul si multumirea convingerilor, deprindelor si nevoilor; felicitari pentru voluntariat, nu am inteles de care), revolta si trauma (pentru ca suntem deci si victime ale societatii).Poate ca azi daca nu iti iei BAC-ul abundenta cotidiana iti poate oferi ceva. Poate chiar poti sa te ocupi de ceva in care crezi, la care te pricepi, si care va insemna ceva si poti deveni “bogat”. Dar ca tot iti plac statisticile, cat de des se intampla? Atentie, BUSINESS-ul (“afacerile”), nu sunt nici profesie nici domeniu de activitate, nu inseamna nimic. Inseamna doar un procedeu, un set de instrumente acumulate, dobandite, lucrate etc, folosite in scopul atragerii de resurse si obtinerii de profit in raport cu ceilalti. Recte, o speculatie cu acte in regula, cu niste limite reglementate etc. Cum se dobandesc instrumentele, cunostinte sau materiale etc? Prin educatie si experienta. Sunt intotdeauna grozave? Nu. Sunt intotdeauna si toate utile? Nu. Statistic, ai sanse mai multe sa iti poti urmari succesul dorit pe mai departe renunantand la scoala sau “taranadu-te” dupa diplomele necesare oficial si apoi din cate un job in altul pana “prinzi coaja” si vezi cu ce se mananca lumea (ba chiar poate vezi si niste inegalitati, niste tare ale sistemului si sustenabilitatii, adica un fel de alti ochi deschisi, vezi numai pe blogul acesta al lui Daniel Roxin tot felul de astfel de treziri si intelegeri extinse). Atata timp cat conventiile sociale si-au trasat niste centuri de siguranta, una din ele fiind vederea unor diplome, pentru siguranta perpetuarii si dezvoltarii, ca principiu de minima siguranta si de jure, acesta este in mare “jocul”. Si nici macar nu trebuie sa iti iei aceste examene cu 10. Nici macar cu 9. Iar daca le iei sa zicem cu 7 deja timpul tau extra este mai semnificativ largit pentru a nu suferi frustrare prea mare, atata timp cat pe tine te-a prins un alt microb (care poate fi si in sensul bun al cuvantului)

  5. trist deprimat si superficial / daca si acum materia este stufoasa, ce sa mai spunem de invatamantul din perioada comunismului??? isi taiau astia toti venele / alo, trebuie sa bagi carbuni sau vrei ca smartphone-ul sa iti rezolve tot/ acum generatia asta nu pot gasi piata fara gps/ cei din clasa a 12-a nu stiu tabla inmultiri , sa mai vorbim de analiza sau geometrie??? si ce pana mea memorati acum??? alt+ctrl+del sau lol sau brb???? am memorat vagoane de formule si comentari si deabea impuscam un 7 / acum astia dorm pe ei si au numai 10 / felicitari vasalie // 7 martie 2016 at 10:07 pentru comentariu

  6. Da, sistemul de invatamant trebuie imbunatatit. DAR educatia si cultura generala, profunzimea gandirii si rafinamentul ei, spiritualitatea si evolutia omului spre nivelul lui superior se obtin prin studiul literaturii si filozofiei, matematicii si fizicii, istoriei si religiei…si nu au de-a face cu micuta lume a educatiei antreprenoriale, materialista si limitata – utila, necesara dar foarte limitata. Modelul consumerist si tehnologia (telefon, internet) reduc drastic competentele cognitive ale tinerilor (exista observatii in acest sens) al caror scop nu ar trebui sa se rezume la bani si activitati facile. Scuze, dar asemenea abordari vor conduce la regres intelectual si nu la progres!

  7. Kakuja Emanuel Mihai // 7 martie 2016 at 14:22 // Răspunde

    ca unul care a dat bacul in 2010 si care cu ajutorul limbi engleze invatate in Romania , a reusit sa faca si licenta si masterul in Danemarca si practica la ambasada SUA din Copenhaga ; pot spune la monseur sa isi vada de treaba si sa puna burta pe carte;

    ghici ce? si in facultatile straine exista limbaj academic, socant stiu;

    si nici in facultatile straine nu te invata intotdeauna lucrurile cu adevarat utile , cum ar fi spre exemplu : networking, job hunting , scrierea unei scrisori de motivare , a unui CV, taxele etc etc

    dar pt toate astea exista grupuri de voluntari dispusi sa te ajute; spre exemplu studenti in drept , consilieri de la primarie, centrul de somaj etc etc etc

    doi la mana sa ai o firma de curierat pe biciclata ii usor, incearca sa ai firma de consultanta in IT-ul sau care face IT outsourcing si o sa descoperi ca o sa ai nevoie de acele formule matematice complicate ; MAI ALES ca IT-ul ii una dintre industriele cele mai importante;

    trei la mana, nu te puse nimeni sa iti sacrifici somnul pt a face voluntariat;

    4 la mana eu m-am gasit singur job in Dk si timp de 5.5 ani m-am intretinut singur din el cat timp imi facui studiile , si tot singur invatai sa imi fac si taxele;

    5 la mana el vrea sa faca reforma in sistem; si reforma o vor face aceasi politicieni care au ruinat economia tarii ??? ce banc bun ….

    6 la mana nu neg ca exista bube in sistem, dar ca sa poti gasi golurile dintre piata munci Europeana si educatia din Romania iti trebuie mai mult decat niste cuvinte mari si umflatul in pene; iti trebuie studii concrete (cu formule matematice), oameni de specialitate etc etc

    7 la mana statisticile arata disfunctionalitatea din sistem sau numarul elevilor care-l idolatrizeaza pe Becali si Salam ???

    PS daca e sa mergem pe argumentele lui , la ce sa invete copilasii istorie ? ai auzit de vorba asta macar o data in viata : “”cei care uita trecutul sunt condamnati sa-l repete” ????

  8. Generația de azi este altfel. Copii de azi sunt copii indigo, de cristal și curcubeu care nu se supun regulilor vechi. Cei care au compus manualele fac parte din altă generație care nu înțeleg acești copii super-dotati din ziua de azi care vor revoluționa lumea. Majoritatea vor fi distruși din cauza inadaptării regulilor învechite. Puțini îi vor înțelege.

  9. Cred că acest tânăr are multă dreptate. De fapt, ni se semnalează, nouă, adulților cu experiență, unul dintre multele lucruri pe care le-am lăsat de izbeliște (măcar de-ar fi singurul!), adică așa, la voia fiecărui venit la conducerea Învățământului, care fără prea multă socoteală, schimbă ceva de dragul schimbării, de cele mai multe ori. Și apoi, e și vina noastră, a părinților, pentru că tot mai puțini dintre noi se implică în viața școlarului/adolescentului d.p.d.v. al disciplinelor care se studiază și al subiectelor tratate în manualele de studiu. Toate acestea duc la un haos, haos pe care copiii noștri trebuie să-l memoreze, nu să-l înțeleagă. De ce? Pentru că e o mare încrengătură.
    Sunt multe de spus, pe marginea acestui subiect. Învățământul este ramura care stă la baza formării continue a societății noastre și care trebuie tratată cu mult mai multă răspundere și implicare, din partea noastră, a tuturor, nu numai din partea celor din sistem.
    Gânduri bune la toți!

  10. Ce vrea el, sa ia bacalaureatul sau sa ii schimbe regulile fiindca bacalaureatul il nemultumeste?! Dar ca sa ii schimbe regulile, trebuie sa il ia ca sa ajunga intr-o functie de unde poate schimba regulile. El face politica inainte sa fi ajuns in postura din care poate schimba ceva. Cine nu are nevoie de bacalaureat, nici nu are nevoie sa il obtina.

  11. Tinere domn, toţi absolvenţii au fost stresaţi de acest examen de maturitate. Nu a fost uşor pentru nimeni. Ştim fiecare câtă muncă susţinută ( folosind propria zestre intelectuală şi nu cea materială) este necesară pentru a face o carieră academică. Pentru afaceri nu e necesară o diplomă neapărat. Nimeni nu te împiedică să alegi calea de urmat. Sigur, putem avea argumente şi contraargumente, totuşi , şcoala românească nu produce doar tâmpiţi . Astfel de personaje au ieşit , din păcate de pe băncile şcolii , ca urmare a pervertirii sistemului, motive pentru care politicul are răspunderea cea mai grea . Adaug impresiile unui tânăr român ce a trecut BAC-ul în sesiunea de toamnă, după ce a “învăţat dureros”. Aşadar: Succes ori baftă ! La vară sau la toamnă. http://www.romanialibera.ro/cultura/carte/mircea-eliade-dupa-ce-a-luat-bacalaureatul–%E2%80%9Cam-scapat–am-scapat—%E2%80%9D-230180

  12. “… nu sunt încurajat să găndesc critic sau să fiu creativ…”

    Mi-a placut la nebunie copilu’ cu fraza asta!
    Bravo copilu!!!

    Important este ca a realizat ca spiritul critic TREBUIE tinut secunda de secunda viu, pentru ca altfel esti “mort” si sclav.

  13. EVIDENT, BACALAUREATUL ESTE UN EXAMEN ANACRONIC !
    Pt. restabilirea urgentă a eficienţei şi corectitudinii, a profesionalismului postuniversitar autentic “oficialii” ar trebui să legifereze 2 lucruri legate consecutiv :
    1)Desfiinţarea examenului de Bacalaureat !
    2)Obligativitatea examenelor de admitere prin probe directe “la cald” cu pondere 100% în toate înstituţiile de învăţământ superior !
    3)Diploma de BAC nu are nici o valoare concretă, nu reflectă obiectiv calităţi, deci exclus să-mi trebuiască ceva inutil ! Admiterea ”pură” în învăţământul superior este fapt este singura speranţă pt. a imuniza societatea împotriva unor personaje cu ”studii superioare” de tipul Duicu, Vanghelie sau Bojin, adica student=client, ce confundă studiile cu o marfă !

  14. Da, ok, are dreptate in mare parte.Tosusi, generatia actuala nu gandeste la nivelul asta. El e unul din putinii care vad mai departe de ce scrie in manuale, in schimb restul trec prin scoala degeaba, ies dupa 12 ani fara sa stie sa scrie, sa citeasca..Respectul pentru profesori [si aici ma refer la cei tineri] nu mai exista, dorinta de a cunoaste s-a dus de mult. Poate bacul e singuru lucru care ii mai urneste putin din starea de inertie, desi nici asta nu se intampla, in conditiile in care nici macar un 6 nu sunt in stare sa ia.

  15. Daca vrei sa devi antreprenor punete pe invatat si ia mai intii bacalaureatul ! ca e plina Romania de antreprenori analfabeti ………nu mai are nevoie de inca unul .

  16. STAHANOV, aveti foarte multa dreptate…felicitari pentru comentariu.

  17. Sunt de acord si nu prea cu baiatul, da deci sistemul de invatamant e praf la noi, sincer sa fiu am uitat majoritatea lucrurilor pe care le-am invatat in liceu pentru ca nu le-am mai folosit in viata si ce cred ca ar fi cel mai bine pentru elevi ca profesorii sa fie “prieteni” cu tehnologia ce exista astazi, la toata sursa asta de informare de care dispus elevii din ziua de astazi.Un exemplu: maojoritatea elevilor cred ca au internet pe telefon sau scoala cred ca are o retea wi-fi asa ca in loc sa ii lase pe elevezi sa dea scroll pe facebook ar trebuie sa isi foloseasca telefoanele la un mod educativ, sa caute informatii despre subiectul orei pe internet sa devina ora mult mai captivanta in loc sa il ascult pe profesor cum da din gura 60 de min o sa te plictisesti de moarte,dar daca o sa participi si tu cu ceva la ora nu te mai plictisesti.Ora o sa devina mult mai captivanta si poate o sa gasesti infotmatii pe care profesorul nu le-ar spune in predica lui de 60 de minute.

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii