Noutăți

Primul tren de mare viteză din Africa se află în testare. Ce viteză poate atinge și în ce țară se realizează proiectul?

Inginerii marocani testează, în această perioadă, primul tren de mare viteză de pe continentul african. Acest tren este capabil de viteze de 320 de kilometri pe oră.  La testările desfășurate luni, noul tren a atins 275 kilometri pe oră, pe o porțiune de cale ferată aflată între orașele nordice Kenitra și Tanger (Maroc).

Linia de cale ferată dintre Casablanca și Tanger, care trece și prin Rabat, va reduce timpii de călătorie între centrele economice ale țării nord-africane cu aproape două treimi, de la cinci ore și 45 de minute, până la doar două ore. Acest proiect este finanțat în proporție de 50% de către Franța.

După cum arată un oficial marocan, kilometrul de cale ferată, pentru trenul de mare viteză, costă mai puțin de 9 milioane de euro, în vreme ce în Europa kilometrul de cale ferată construit la același standard costă 20 de milioane de euro.

Bugetul va fi depășit cu aproximativ 15%. Realizarea noii căi ferate este, totuși, o operațiune complexă, din cauza terenului problematic, fiind necesară și construirea câtorva viaducte, dintre care unul de 3,5 kilometri. Biletele pentru noul tren de mare viteză al Marocului vor costa, conform estimărilor, cu doar 30% mai mult decât cele pentru trenurile obișnuite. La noi, biletele de tren le-au întrecut, ca preț, pe cele de avion, pe rutele interne (cum ar fi București-Cluj).

Tren, Maroc

Tren

În eterna și fascinanta Românie, condusă de un sfert de veac de către aceiași (ex)pirați ai politicii și prăduitori ai bugetului de stat, se vorbea, cu o vreme în urmă, despre un „master plan general de transport 2014-2020”, cu propunerea de desființare a 40% dintre căile ferate, construite cu greu și mari sacrificii de către națiunea română, de către părinții și bunicii noștri. Pe plan european, se are în vedere extinderea rețelelor feroviare, trenurile fiind, în statele unde nu se fură ca în codru, mijloace de trasport rapide, confortabile și ecologice.

La mică distanță de Europa, Africa de Nord se dezvoltă văzând cu ochii. La noi, în ciuda unei creșteri economice (bazată doar pe consum, deci extrem de fragilă), nu se observă nicio îmbunătățire în materie de infrastructură. Dat fiind că este condus de către o clică de hoți dovediți, incompetenți blindați cu doctorate și trădători cu înclinații dictatoriale, trenul numit România merge cu viteza melcului, iar atunci când, în sfârșit, capătă viteză, constați că este dirijat către… Lumea a Treia.

TGV

Sursa informatii: www.dailymail.co.uk

Autor: Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*