Noutăți

Modalități simple de a menține creierul sănătos și tânăr

Nu este niciodată prea devreme să luăm măsuri specifice pentru a ne menține creierul sănătos. Procesul necesită răbdare și angajament, dar pașii sunt de fapt ușori și simpli. În primul rând ar trebui să avem parte de o alimentație sănătoasă. Probabil cunoașteți deja faptul că antioxidanții neutralizează radicalii liberi care dăunează neuronilor creierului. Obezitatea, hipertensiunea și diabetul sunt boli care subminează modul în care funcționează creierul. Însă printr-o alimentație sănătoasă, evităm aceste boli și ajutăm creierul să rămână sănătos. Astfel de alimente bogate în antioxidanți sunt fructele și legumele, cerealele integrale sau peștele.

Cercetările arată că stresul poate afecta în mod negativ memoria, învățarea și alte procese cognitive. Nu permiteți, așadar, să se instaleze stresul cronic. Îmbunătățiți-vă capacitatea de a face față stresului prin implicarea în activități fizice, meditație sau yoga. De asemenea este important să fiți o persoană sociabilă, să interacționați cu cei din jurul dvs; prin acest proces se diminuează sentimentele de depresie și de izolare.

Activitatea creierului slăbește odată cu vârsta. Potrivit studiilor, acesta începe să încetinească ritmul de memorare și învățare de pe la 30 de ani: „Creierul dvs. este o mașină de învățare. Dacă avem instrumentele potrivite, ne putem învăța creierul să se comporte ca atunci când eram mai tineri. Tot ceea ce este necesar este practica dedicată: exerciții pentru minte. Trebuie să ne angajăm în activități intelectuale interesante care fac creierul să muncească din greu. Puteți învăța o nouă limbă, juca șah, face rebusuri sau puzzle-uri, să citiți din ce în ce mai mult, orice activitate care să stimuleze creierul”, declară doctorul Michael Merzenich, neurolog la Universitatea din California, San Francisco.

Odihna joacă și ea un rol important care permite regenerarea celulelor corpului. Odihna suficientă întărește creierul, mărește memoria și calmează mintea umană. Și nu în ultimul rând, stilul tău de viață contează. Există multe studii care leagă consumul excesiv de alcool și fumatul la riscuri mai mari de a deveni deprimat sau anxios. Cercetările arată, de asemenea, că persoanele cu obiceiuri de viață proaste sunt de asemenea mai predispuse să dezvolte demență în comparație cu persoanele care cultivă un stil de viață sănătos.

sursa: https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/12-ways-to-keep-your-brain-young
sursa: https://eatlove.live/keep-the-brain-healthy/#
traducere și adaptare: Radu Ungureanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii