Noutăți

MICI SECRETE pentru o mai bună SĂNĂTATE și mai multă ENERGIE în viața de zi cu zi!

Deși există percepția că îmbunătățirea stării de sănătate și a nivelului de energie implică eforturi majore, diete drastice și necesită mai mult timp pentru autoîngrijire (în condițiile în care nimeni nu prea mai stă prea bine cu timpul), e pe deplin posibilă o îmbunătățire vizibilă a stării generale și a nivelului de vitalitate doar prin efectuarea câtorva mici schimbări. Sunt modificări mici, dar de impact… maxim!

e

Să consumăm fructe, în loc de dulciuri! Fructele pot să conțină zaharuri din belșug, dar, datorită conținutului de fibre, impactul lor glicemic este departe de a fi atât de puternic precum al dulciurilor. În plus, fructele oferă enzime și micronutrienți, față de dulciuri care nu furnizează decât „calorii goale”.

Să ne oprim din mâncat, înainte de a ne sătura. Restricția calorică este unul dintre factorii pro-logevitate validați de către știință.

Dacă consumi cafea, măcar consum-o neagră! Să nu mai adăugăm, la cafea, nici zahăr, nici lapte sau frișcă. Totuși, e o idee bună să renunți la ea…

d

Înlocuiește margarina sau untul cu avocado! Avocado este un fruct aflat pe lista superalimentelor, fiind bogat în vitamina E, maganeziu, potasiu și acizi grași esențiali. Avocado poate fi transformat într-o pastă care poate fi folosită la fel ca untul, întinsă pe pâine.

Să înlocuim pâinea albă, cu pâine neagră! Fibrele pe care le conține pâinea neagră ajută la temperarea apetitului, la îmbunătățirea tranzitului intestinal și încetinește absorbția zahărului în sânge.

Să bem apă, pe săturate! Beneficiile bunei hidratări sunt multiple, printre care și optima funcționare a creierului și prevenirea îmbătrânirii premature a pielii.

3

Grăbește pasul! Dacă vom merge puțin mai iute decât de obicei, nu doar că vom ajunge mai curând acolo unde avem de gând, dar ne vom îmbunătăți și starea de sănătate a sistemului cardio-vascular. Un studiu din 2013, efectuat asupra unui număr de 40.000 de persoane, arăta că persoanele care merg încet sunt mai expuse la un sfârșit prematur al vieții, comparativ cu acelea care au un mers mai degrabă rapid.

Parchează-ți mașina mai departe de destinație, doar pentru a-ți pune corpul în mișcare. Ori de câte ori e posibil, deplasează-te pe jos ori cu bicicleta. Sedentarismul este nimicitor pentru inimă și vasele de sânge, mai ales dacă e combinat cu dieta occidentală clasică, bogată în zahăr și grăsimi saturate.

Urcă pe scări și nu mai folosi liftul!

b

Încearcă să stai într-un picior, atunci când te speli pe dinți! Este un mijloc foarte bun de a-ți îmbunătăți echilibrul, simț care tinde să se deprecieze odată cu înaintarea în vârstă. Un echilibru deficitar atrage, după cum se știe, frecvente accidentări.

Umple-ți casa și biroul cu plante, dacă îți permit condițiile. Plantele nu doar că îmbogățesc aerul cu oxigen și ioni negativi („vitaminele aerului”), dar exercită și un efect protector față de „smogul electromagnetic” și față de substanțele neprielnice sănătății pe care le emit aparatele electrice aflate în funcțiune.

a

f

Autor: Tomi Tohăneanu

Sursă: www.iflscience.com


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on MICI SECRETE pentru o mai bună SĂNĂTATE și mai multă ENERGIE în viața de zi cu zi!

  1. Painea de casa.
    Noi,in familia noastra, facem paine de casa de vreo 11 ani.Intre timp am imbunatatit reteta dupa cum ne-a dictat pofta.Ingrediente:faina(cea mai ieftina 650),fulgi de secara-orz-orzoaica,faina de secara,mac,susan,in,sare grunjoasa din bolovani de salina sparti(noi am luat de la Tg.Ocna),drojdie.Am incercat sa fac “cuib”(asa am auzit la unii batrani) sa inlocuiesc drojdia dar am renuntat.
    Avantaje:
    -nu ma mai duc la magazin;
    -in casa cand se coace painea este un miros de te scoate din orice stare de deznadejde;
    -e mai buna ca aia de la magazin;
    -iese mai bine la pret tot…fata de aia de la magazin;
    -iarna cand e ger afara la noi e cald in casa si miroase a …paine;
    -se face foarte usor intr-un lighean mare de inox,ies 3 paini grele care pe noi ne tin o saptamana;
    -e un superaliment-cu doua felii de paine la pranz si apa plata muncesc fizic fara sa simt lipsa de energie-ma simt chiar mai bine fata de un pranz “clasic”;
    -trebuie tinuta in congelator cea care nu o mananci intr-o zi doua,altfel mucegaieste,aia de la magazin nu-stim noi;
    -…si altele.
    In principal vreau sa spun ca simplul fapt ca facem paine noua ne schimba starea de spirit si fizic ne simtim mult mai bine.
    “O sa fie paine !”

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii