Noutăți

Mașina viitorului, testată în China: o combinație între motocicletă și automobil electric, cu aspect de… capsulă spațială! Are doar două roți dar nu se răstoarnă

Recent, în China, a fost supusă testării o mașină electrică greu de încadrat în vreo categorie de vehicule clasice. Are un aspect similar cu unele vehicule pe care le-am putut vedea prin filmele SF. Îmbină designul unei motociclete cu caracteristicile unei mașini electrice, împrumutând și ceva din înfățișarea unei capsule spațiale. Vehiculul ar putea ajunge pe șosele în doi ani.

Impresionanta mașină este inspirată de către un concept prezentat de către Ford în 1961. Pentru respectivul autovehicul, produs cu decenii în urmă, se utilizau giroscoapele, pentru stabilizarea în timpul deplasării. De obicei, giroscoapele sunt dispozitive utilizate pentru asigurarea menținerii stabilității, la avioane sau submarine. Compania Beijing Lingyun Intelligent Technology plănuiește să scoată la vânzare primele astfel de vehicule, de tip „gyrocar”, în anul 2020.

Primele mașini pe două roți au apărut în urmă cu peste un veac, însă oamenii au preferat stabilitatea unui automobil pe patru roți ori viteza și manevrabilitatea unei motociclete. Totuși, acum, începe să se întrevadă un viitor și pentru vehiculele pe două roți de tip „gyrocar”. În vederea staționării, aceste mașini sunt prevăzute cu dispozitive de sprijin, similare cu acelea existente la motociclete. Aceste dispozitive se pliază automat, atunci când mașina se pune în mișcare.

Gyron, conceptul de „gyrocar” creat de către cei de la Ford, nu a fost pus niciodată în producție. Compartimentul pasagerilor avea aspectul unui cockpit de aeronavă iar aripioarele de la coadă aminteau de un avion cu reacție. Acum, un concept asemănător a fost elaborat în China iar vehiculul ar putea deveni disponibil, în următorii ani, pentru cumpărători.

Gyron, conceptul din 1961 al celor de la Ford

Girocarul chinezilor de la Lingyun are o lungime de 3 metri și o lățime de un metru. Este o mașină electrică concepută să transporte o persoană, în deplasările pe distanțe scurte, mai ales în mediul urban. Într-o variantă, vehiculul nu dispune de volan sau pedală de accelerație. Poate atinge viteza de 100 km/h. Unul dintre prototipuri, numit 1703, este prevăzut cu funcția de conducere autonomă. Poate fi programat prin folosirea unui ecran de 24 inch și a unui mouse.

Dispozitivul de stabilizare (giroscopul) este amplasat sub scaunul pasagerului/șoferului. La un test drive, noul autovehicul s-a dovedit deosebit de silențios și neașteptat de stabil, dat fiind că are numai două roți. Cei de la Lingyun au construit, de asemenea, și un prototip prevăzut cu volan, accelerație și frână. Această variantă va ajunge prima în showroom-uri. Bateria asigură o autonomie de 100 de km, dar aceste acumulatoare reîncărcabile vor fi rapid și ușor de înlocuit.

Actualmente, China reprezintă cea mai mare piață, pentru automobilele electrice. Înainte de a începe producția de masă și a ajunge pe drumurile publice, „gyrocar”-ul chinezesc trebuie încadrat corespunzător într-o categorie de vehicule. Fie la motociclete, fie la automobile!

 

Girocar în Londra, 1914

Sursa: www.bloomberg.com, wikipedia.org

Autor: Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii