Noutăți

Mai mergem, sau nu, la școală? O analiză a învățământului românesc…

14 septembrie 2015 …. începe școala!!!! Pentru mulți dintre noi, amintiri fel de fel de le aceste zile ale lunii septembrie, ne leagă de copilărie și adolescență. Pe vremuri cînd școala era cu adevărat o institușie demnă de a fi numită “de educație”, prima zi de școală era o sărbătoare, era o zi în care îți simțeai sufletul la gură pentru că știai că vor urma luni de lucrări de control, de stat frumos și nemișcat în bancă, de respectat profesorii când treceau pe coridoarele școlii, de frica de a chiuli, de joaca și bucuria recreaților și multe, multe lucruri care au educat generații întregi de copii, formându-i în oameni de nădejde ai unei societăți.

Dar ce se întâmplă azi? Ce se întâmplă de peste 20 de ani în sistemul nostru de învățământ? Aș putea spune simplu: nimic. Dar și acest cuvânt are conotația și greutatea sa. Drept pentru care aș spune că azi, sistemul de învățământ din România a fost adus în pragul falimentului moral, sau tehnic (nici nu știu care ar fi cuvântul cel mai corect pentru a descrie acest fenomen), a ajuns un amestec de legi și exemple luate din occident, transformând cea mai importantă instituție dintr-o societate, într-o instituție de batjocură. Mai grav este că la mijloc sunt copii, zeci, sute, mii de copii ce vor fi cetățenii de mâine ai acestei țări …. și vai de mama noastră ce ne așteaptă dacă ne vom baza pe cunștințele care se învață azi în școli.

S-au schimbat de o mie de ori programele, manualele … ca să nu mai spunem că fiecare editură are un alt fel de manual verificat și aprobat de Ministerul Învățământului … nu se mai respectă nici o programă educațională logică, sau cea care se respectă este apă de ploaie! Fiecare școala își cumpără (după licitații și interese proprii) manualele la liber. Și să nu uităm minunatele caiete de lucru și alte cărți obligatorii pe lângă manualele minunate, toate făcând să fie o mare “varză” în capul elevilor. Plus că nu toți părinții au banii necesari de a cumpara tot ce impune școala și iată cum mulți elevi rămân în urmă prin simplul motiv că nu își pot permite toată tona de hârtie care oricum, la nivel științific, nu valorează mai nimic.

elevi
Am întâlnit părinți ingrijorați de situația copiilor lor. Își doresc să-și retragă copiii din școli pentru că nu învață mai nimic și sunt și marginalizați în cazul în care arată ca au deja o educație de-acasă și … fără voia lor … sunt mai învățați decât educatorii și învățătorii lor. Cum acești părinți nu-și permit financiar să-și poată ține copilul acasă și să-l pregătească în particular, sunt nevoiți să-l lase în sistemul public, cu riscul ca acesta să fie mereu ridiculizat de propriul învățător în fața clasei.

Școala ca instituțe este vai de mama ei! Cei care au schimbat legile și manualele, luând ca exemplu sistemele occidentale, nu au învățat că nu tot ce se copiază este de calitate. Poți să te orientezi după sistemele dinafara țării, să vezi cum o metodă se poate aplica în țara ta, dar nu să o iei, să o traduci, și să o introduci în sistem, la nivel național. Ca să nu mai vorbim de introducerea a tot felul de sărbători și evenimente care se organizează acum in școli, aproape obligatoriu și care nu au nimic de-a face cu societatea noastră. Vă dau un singur exemplu: de ce se sărbătorește la noi, în școli, ziua de Halloween? Nu are nimic de-a face cu istoria noastră, sau cu tradițiile noastre … din contră! Oare știu profesorii adevărata semnificație a acestei zile? Și lista acestor minunate sărbatori luate de la alte țări este, din păcate, destul de lungă. De ce nu se sărbătorește în școală ceva românesc? Ca sa ma leg de Haloween … și în România exista o sărbătoare veche, în care se scobeau dovlecii și se punea o lumânare în interior! Mai nimeni nu-și aduce aminte de acest obicei, pentru că nu este sărbătorit, sau măcar studiat ca titlu informativ, în școli. În schimb sunt studiate cu lux de amănunte sărbătorile și tradițiile altor țări.

Iată încă o rețetă clară de ne-educare în masă și bine sistematiză a copiilor, viitorul țării, o rețetă bine pusă la punct de europenizarea și globalizarea dorită de cei ce ne conduc.

La cât de prost se face astăzi carte în școlile din România, îți pui întrebarea: Mai mergem, sau nu, la școală? Trebuie să mergi pentru că este normal să te integrezi sistemului, dar dacă acasă nu ai părinți care să facă adevărata școala cu tine, sau să poată financiar să susțină zeci de cursuri și meditații în timpul liber, riști să ai lângă tine un copil care habar nu are pe ce planetă este, sau consideră că știe totul … de pe internet (altă poveste!!!).

Da, sunt și excepții. Mai există profesori care știu cât de importantă este educația copiilor și astfel apar tinerii și echipele de tineri olimpici premiați la nivel european și mondial. Dar efortul și rezultatele acestor prfesori sunt datorită lor și nu a sistemului actual de învățământ. Plus că partea financiară nu este aproape niciodată susținută de instituțiile de învățământ. Dacă nu ar exista oameni care să sponsorizeze acești tineri talentați, am pierde și ultimele vlăstare ale inteligenței naturale cu care se nasc românii.

Și ca să dau și un exemplu clar, recent, despre cât de mult îi interesează pe cei de la Ministerul Învățamântului sistemul școlar, iată cum aceștia s-au trezit din somnul prelungit al vacanței de vară și amețesc elevii cu o nouă lege dată acum, cu doar 4 zile înainte de a începe școala!!!!

“Calendarul anului școlar 2015-2016 a fost modificat cu patru zile înainte ca elevii să se întoarcă pe băncile şcolii. Elevii se vor bucura de o săptămână în plus de vacanţă la iarnă, dar vor termina şcoala şi cu o săptămână mai târziu în iunie. De asemenea, vacanţa de vară va ţine până pe 11 septembrie 2016.” transmite romania tv.

manuali-uso-istruzioni-manualistica
Iată și programul școlar 2015 – 1016 transmis de Ministerul Învățământului (sursa romania.tv)

Anul şcolar 2015-2016 începe la data de 14 septembrie 2015, se încheie la data de 31 august 2016 şi se structurează pe două semestre, după cum urmează:

  • Semestrul I

Cursuri – luni, 14 septembrie 2015 – vineri, 18 decembrie 2015
În perioada 31 octombrie-8 noiembrie 2015, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 19 decembrie 2015 – duminică, 10 ianuarie 2016

Cursuri – luni, 11 ianuarie 2016 – vineri, 5 februarie 2016
Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 6 februarie 2016 – duminică, 14 februarie 2016

  • Semestrul al II-lea

Cursuri – luni, 15 februarie 2016 – vineri, 22 aprilie 2016

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 23 aprilie 2016 – marţi, 3 mai 2016

Cursuri – miercuri, 4 mai 2016 – vineri, 24 iunie 2016
Vacanţa de vară: sâmbătă, 25 iunie 2016 – duminică, 11 septembrie 2016.”

Anul şcolar 2015-2016 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 175 de zile lucrătoare.

Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar are 37 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfăşurării examenului naţional de bacalaureat. Cursurile claselor terminale din învăţământul liceal se încheie în data de 3 iunie 2016;

Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are 36 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfăşurării evaluării naţionale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie în data de 17 iunie 2016;

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare;

Pentru clasele din învăţământul profesional, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;

Pentru învăţământul special – clasele a IX-a – a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 180 de zile;

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, conform structurii anului şcolar, cu respectarea vacanţelor;

Pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile- cadru de învăţământ, în vigoare.

MULT SUCCES ÎN NOUL AN ȘCOLAR.

MANUALE_SCOLARE

Mădălina Corina Diaconu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on Mai mergem, sau nu, la școală? O analiză a învățământului românesc…

  1. Este foarte trist. dezamagitoare schimbare a invatamantului in Romania. ce pacat mare pacat!. Era un domeniu prin care ne deosebeam foarte mult de toate celelalte sisteme de invatamant din Europa si nu numai. Era considerata o Scoala de traditie, de renume. I-mi pare foarte rau; ma mandream cu scoala romaneasca de care eram foarte orgolioasa..

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii