Noutăți

Magazine Mega Image înlocuite cu magazine românești. Doi antrepenori români fac istorie…

Produsele belgiano-germane frumos ambalate și colorate, unele chiar mai ieftine decât cele românești, par a pierde teren în fața celor care, în ciuda faptului că nu arata atât de “chic” pe raft, sunt însă mai bune calitativ și sunt fabricate în România.

În 1994 doi soți din județul Vâlcea își încercau norocul în industria alimentară aducînd pe piață produse neaoșe. Calitatea lor s-a impus și în prezent aceștia au în țară 50 de magazine în diferite formate. Soţii Dorina şi Dan Mutu din Râmnicu Vâlcea au pornit mai întâi cu o producție mică de conserve de legume şi fructe sub denumirea Râureni. În timp, cererea a crescut și a luat naștere lanțul de magazine Annabella.

Vestea inedită vine însă anul acesta când, în București, trei magazine Mega Image vor fi închise pentru a fi înlocuite cu magazinele Annabella, dedicate produselor românești. Să se fi săturat românii de produsele străinilor? Sau s-a trezit românul și și-a dat seama că merită să investim în producția proprie și să nu-i mai ajutăm pe străini să se îmbogățească pe seama noastră!?

Este pentru prima dată când retailer-ul controlat de grupul belgian Delhaize renunţă la unele spaţii în favoarea unui comerciant autohton” anunța ziarul economica.net.

Primul magazin Mega Image închis și înlocuit cu cel românesc este cel din strada Icoanei nr 11-13. Celelalte două vor fi deschise pe Strada Copilului, nr. 6-12 și pe Șoseaua Ștefan cel Mare, nr. 56. Deschiderea oficială a magazinului din Strada Icoanei a avut loc în weekendul trecut.

“În cele trei magazine aducem clienților din București o gamă extinsă de produse autentic românești și servicii de calitate, care sperăm să satisfacă cerințele acestora” a declarat pentru metropotam.com, Dorina Mutu, Director Executiv Annabella.

anabella__34567898765431_74087700

“Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarket-uri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 472 magazine în Bucuresti, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgoviste şi alte oraşe din ţară, sub marcile Mega Image (217), Shop&Go (252), AB COOL FOOD (1), Gusturi Romanesti (2).” aflăm din ziarul economica.net. Cu alte cuvinte, belgienii și germanii controlează piața de desfacere alimentară din România și toți banii munciți de români ajung, prin cheltuielile de la magazine, în buzunarul țărilor care, adeseori, nu dovedesc prea mult respect față de noi. Pentru ei suntem doar una dintre cele mai bune piețe de desfacere din Europa.

Oamenii de afaceri vâlceni Dorina şi Dan Mutu au scris istorie în Bucureşti, fiind primii antreprenori români care au dat jos sigla Mega Image pentru a o înlocui cu a lor.” (economica.net)

timthumbMădălina Corina Diaconu

Surse: economica.net, metropotam.com


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

40 Comments on Magazine Mega Image înlocuite cu magazine românești. Doi antrepenori români fac istorie…

  1. Bravo,bravo,bravo,ce bine ca mai apare din cand in cand si cate o veste buna!

  2. Dumitriu Daniela // 31 martie 2016 at 17:38 // Răspunde

    Nu au fost înlocuite, în spațiul liber lăsat de MegaImage au venit ei .

    • Pai ce-nseamna inlocuire, stimata doamna? Mega a plecat ca n-avea vanzare; au venit ei, care au.

      • pe naiba, de 2 ani ii obliga consiliul concurentei sa vanda sa nu creeze monopol

      • mega au in zona aceea centrala in jur de 6-7 magazine, si care in mod evident se concurau intre ele. ei s-au dezvoltat foarte puternic pentru a facilita vanzarea (in belgia) a pachetului majoritar de actiuni. pe icoanei sunt trei magazine pe o raza de 100metri, putea sa fie si louis vuitton …

  3. Felicitari!!!! Sper sa se trezeasca cat mai multi romani, si sa nu mai scoata banii din tara, facandu-le buzunarele mari acestor straini care trateaza angajatii ca pe niste sclavi. Le doresc mult succes si la cat mai multe magazine deschise!

  4. Mulțumesc domnule Roxin, în sfârsit mi-ați dat o veste bună. Aștept AnaBela și la Iași.

  5. Diana-Florina Turcanu // 31 martie 2016 at 22:35 // Răspunde

    Cu pensia matusii mele, Anicuta, ce se mai aude? Tot de 700 de lei a ramas? Ca nu mi-ati dat niciun raspuns.
    Faza cu ,,strainii” nu-mi convine. Oare romanii nu mai au deloc nevoie de straini? Mie mi-au salvat viata si casa atunci cand un politist roman a vrut sa-mi fure cocina.
    Diana

  6. DOAMNE AJUTA-LE ROMANILOR SA-I INTREACA PE SALUBRIZORII EUROPEI,SA NU MAI PLASEZE GUNOAIELE LOR AMARATILOR DE ROMANI !

  7. vrem mai multe magazine !

  8. Ma bucura mult vestea asta dar,sa faca ceva cu sigla…

    • Sigla-i cam … puerila, ce-i drept. Ar merge o campanie de branding. Si-s convins ca s-ar gasi oameni care s-o faca pe gratis.

      • GRATIS pentru niste oameni care invart zeci poate sute de milioane de euro? Asa este, noi designerii traim din fotosinteza si platim facturile cu bani scosi la imprimanta. Daca nu au investit in branding nu este pentru ca n-au avut de unde. La businessul Raureni nu pare ca au lucrat cu amatori. Patronii romani sunt f greu de inteles. Investesc sute de mii de euro in gresie si alte finisaje la magazine dar nu dau de obicei bani pe MARCA. Desi in timp aceasta ar aduce inzecit profit inapoi. Sunt mentalitati de schimbat, oameni de educat. Chiar ma gandeam daca merita efortul de a cerceta aceasta oportunitate pt branding.

    • Cam asa e, sigla e aiuristica si numele e italian si din cauza asta are usor aer de prost gust, plus ortografia lui samd. Daca erau inspirati cu adevarat si daca ar mai putea schimba ar gasi un nume romanesc 100% si grafica moderna, ar fi chiar ceva de laudat. Ceva gen ‘Sanziana’ sau ‘BunaZiua’…

  9. Bravo! E clar ca n au inchis Mega special pt ei, dar indiferent de conjunctura, salut cu respect un lant romanesc, indiferenr cat la suta din produse sunt romanesti. M-am saturat sa traga Corporatiile astea straine pe noi….

  10. Romania e a noastra, nu a lor!!! FELICITARI!!!

  11. De ce nu spuneti tot adevatul? In acelasi articol din care ati citat se mai scrie:
    Din informaţiile ECONOMICA.NET, mutarea are loc ca urmare a angajamentelor luate de Mega Image în 2014, atunci când a preluat 20 de magazine aparţinând Angst Retail SRL. Atunci, Consiliul Concurenţei şi-a dat acordul pentru finalizarea tranzacţiei cu condiţia ca Mega Image să renunţe la o parte dintre magazinele sale.
    În plus, Mega Image s-a angajat atunci să cesioneze magazinele Angst Amzei şi Angst Academiei, sau altele din reţea, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de cele două magazine.

  12. Până și numele este neaoș, românesc!

  13. Desteapta te romane!

  14. E timpul!

  15. De ce nu vede nimeni ca Mega Image a micsorat evaziunea fiscala din randul micilor comercianti inlocuindu-i cu magazine ce ELIBEREAZA BON FISCAL!!

    • A inlocuit evaziunea? Tu esti unul din ala care iese in piata constitutiei ca n-are ce manca… Sau suferi ca intri in mega image in loc sa mergi la colt se strada … Ca poate isi ia romanu’ mercedes pe banii tai nu? Prietene… Intra pe ministerul de finante si vezi ce datorii are mega image. Nu mai vorbi in necunostinta de cauza. Si poate ne si amintesti tu… Inteligentule… De ce mega image au fost scutiti de taxe si impozite de domnul Tariceanu timp de 5 ani? Stati calmi… Usor usor se vor inchide mai multe. Si-au facut planul. Mergeti si cumparati din mega image toate rahaturile de produse 365 fabricate acum 20 de ani… Asa am fost, suntem, si vom fi… Un popor de limitati. S-au imbogatit toti fraierii de pe urma noastra. E greu sa gandesti… Ce e drept.

  16. Nu e nici o bucurie. E respectarea legii si atit, consiliul concurentei a conditionat extinderea Mega Image de renuntarea la citeva magazine. Mega Image are aproape monopol absolut in multe cartiere ale Bucurestiului. Iar pina cind produsele romanesti nu or sa fie calitativ mai bune (raport calitate/pret mai bun) nu o sa avem un comert romanesc care sa detroneze marile lanturi. Nu stiu citi dintre voi stiu ca fabrici mari de lactate si brinzeturi aduc lapte din ungaria, ucraina, polonia sau chiar elvetia sau germania si pun pe ele eticheta de Brand Romanesc.

  17. cetățeanul tulburat // 1 aprilie 2016 at 23:01 // Răspunde

    Foarte bine, la cât mai multe magazine cu produse românești, magazine cu toate tipurile de produse, avem potențial, putem să ne facem noi lucrurile pentru noi fără să mai cumpărăm străinisme expirate sau frumos ambalate, cu toții să le arătăm degetul mijlociu corporațiilor și capitaliștilor care ne vor numai binele!

  18. de ce nu ziceti si cum ´´au crescut´´ acesti antrepenori? tare as vrea sa cumparam numai produce romanesti,sa prosperam si noi,mana a 10a a Europei..dar batandu-ti joc de angajati,atmosfera `’tipatoare’,salarii mizere si sclavagism.. mi se face sila…

    • ia verifica in piata rosetti un magazin cu produse 150% romanesti unde borcanul de iaurt de 100 grame costa cat doua galeti de iaurt, litrul de lapte 7,50 sa te vad atunci ce produse romanesti mai cumperi.

  19. Râureni?
    O fi produs romanesc, dar aia e zacusca de exemplu? Mai degraba un piure de mult morcov cu sos de rosii.
    Inca ceva. Nu am fost inca la magazinele lor Annabella, dar ma astept ca sa gasesc produse Râureni la un pret mult mai mic decat in Mega Image, nu?

  20. Ce vorbiti voi ca Annabella a detronat Mega Image.Astia au inchis magazinele cu vinzari mici sau pierderi iar ceilalti le-au preluat spatiul.Mega Image vinde foarte bine on line si este comod….comanzi si primesti la birou comanda.Asa impusti 2 iepuri…mergi de la servici acasa si cu piata facuta .Eu de ex am parintii la tara.O data la 2-3 luni le comanda tot ce e necesar,mai putin produsele proaspete.Pt 200 lei de comanda ai transport gratis chiar si la Cuca Macaii.Produsele au pretul din magazin,vin frumoas ambalate,cu grija….mai mult cesa iti doresti.

  21. Foarte bine! Sa sustine ceea ce este autohton. Dar daca si articolul ar fi corect documentat… Grupul Delhaize nu are nicio legatura cu nemtii sau Germania! “Dutch” tradus in lb romana inseamna cu totul altceva!

  22. Fabrica Raureni e creația oltchim si a fost cumpărată de anabela care a pornit ca un banal retailer. Frumoasa povestea dar falsa. Dulceturile sunt bune, legume produse de ei. Mult succes

  23. De fapt Mega Image a fost obligata de Consiliul Concurentei sa elibereze spatiile respective. Nu este nici un merit a celor doi antreprenori romani.Trebuie sa aiba mare grija la intrarea pe piata din Bucuresti, pentru ca si reteaua Succes a intrat pe piata din Bucuresti si in scurt timp a intrat in faliment

  24. Stirea nu este corect prezentata. Adevarul este urmatorul: acum 1 an cand Mega Image a preluat reteaua Plus au fost obligati de Consiliul Concurentei sa vanda 3 spatii catre un concurent cu acelasi specific. Normal ca nu erau nebuni sa vanda la Carrefour sau alt concurent local si au ales Anabela care nu au magazine decat in judetul Valcea. Altfel este adevarul bata-l vina, dar asa inteleg anumiti “jurnalisti” sa-si faca meseria.

  25. Iolanda Neacșu // 4 aprilie 2016 at 22:27 // Răspunde

    Dezinformarea este la ea acasă , in continuare!
    Înainte da comentați informați va!comantati doar de plictiseala!cititi ,oameni buni!

    • nicoleta // 4 mai 2016 at 9:27 // Răspunde

      Mega Image nu a cumparat reteala Plus (aceasta a fost preluata acum multi ani de catre Lidl). Mega Image a preluat reteaua fosta Angst (magazine care initial au fost Carrefour Express desprinzandu-se insa de sub umbrela lor dupa ceva timp). Intr-adevar consiliul concurentei a obligat Mega Image la vanzarea a 3 magazine din cele foste Angst cumparate, din motive de monopol in zonele respective.

  26. Ar fi dragut daca si-ar plati si angajatii mai bine :).

  27. marius mazan // 3 mai 2016 at 22:39 // Răspunde

    articolul face parte dintr-o campanie de marketing …ceea ce e OK insa inainte de a va bucura de succesul romanesc, vizitati un magazin Annabella. Eu stau langa cel de pe Icoanei si pot sa va spun ca sunt dezamagit. Aceleasi produse doar pretul e mai mare. Noroc ca au ramas alte 3 Mega Image in apropiere. Nu stiu de ce Mega Image a cedat spatiul , nu e treaba mea dar noul magazin are mult mai putini clienti si nu cred ca va rezista mult timp daca nu micsoreaza preturile.

  28. IONESCU ANA // 19 iulie 2016 at 11:08 // Răspunde

    Romanul destept trebuie sa faca o selectie si sa cumpere ce considera el mai bun din fiecare hiprmarchet sau magazin.De exemplu carnea de la Taicu, mezelurile din Cora, pestele din Carrefour, smantana si cascaval, eventual un iepure, o rata, o prepelita etc din Lidl, fructe,legume si branza din piata Drumul Taberei, pui de la Priceputu’etc…Romani fiti destepti si nu puneti botul la manipularile din media, folositi cu cap toate oportunitatile puse la dispozitie de piata capitalista si niciodata sa nu spuneti”nu intru in cutare loc “. Gatiti chinezeste, arabeste, italian, indian etc. bucurati-va de viata si lasti aberatiile de genul “numai produse romanesti”

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii