Noutăți

La sfârșitul secolul al XIX-lea, 90% din taxiurile din America erau vehicule electrice. Mașinile electrice erau cele mai apreciate și vândute. Cum s-a făcut trecerea pe benzină?

În 1899 nouăzeci la sută din taxiurile din New York City erau vehicule electrice. Și nu doar atât, conform statisticilor până prin 1920, mașinile electrice se vindeau mult mai bine decât toate celelalte tipuri de autovehicule, fie că vorbim de cele pe gaz sau abur. Tehnologia avansa mult în această direcție iar șoferii erau extrem de mulțumiți de autoturismele electrice.

Spre deosebire de celelalte, aceste mașini nu au aveau vibrații date de motor, porneau din prima încercare, nu scoteau fum, nu poluau aerul, aveau o autonomie de 100 – 120 de km și atingeau viteze de 30-40 de km pe oră.

Potrivit celor de la theatlantic.com, costul pentru o mașină electrică standard era, la începutul anilor 1900, de aproximativ 1000 de dolari, însă cele mai bune modele se vindeau și cu 3000 $ bucata. Erau vehicule exclusiviste, nu necesitau multe reparații, erau aerodinamice și în contrast cu lumea tot mai industrializată din jur. Un contrast benefic pentru mediul înconjurător și pentru sănătatea populației. Nu poluau aerul și nici nu făceau atât de mult zgomot.

electr

Însă soarta mașinilor electrice era deja pecetluită. Deschiderea primelor rafinării de petrol din Texas și Oklahoma, plus înjumătățirea prețurilor la autoturismele pe benzină a celor de Ford Motor Company din 1915, a dus la o “explozie” a parcului auto de peste ocean. Visul fiecărui american de a conduce o mașină devenea din ce în ce mai real, iar acel vis costa doar 500 de dolari. Însă oare care este prețul plătit de planeta noastră?

Dacă mașinile electrice vor fi din nou la modă nu putem ști. Piața pare să se miște în această direcție, cel puțin în țările extrem de dezvoltate, iar ce ne va rezeva viitorul nu putem decât specula.

Ar mai trebui de menționat faptul că primul motor electric pentru o mașină nu a fost creat în America, ci pe bătrânul continent, de către maghiarul Ányos Jedlik, în 1828. De cealaltă parte, primul automobil pe benzină oficial a fost construit de către neamțul Karl Benz în1885. Benz a primit un brevet pentru automobil său în 1886 și a început prima producție în serie un an mai târziu.

masinaelectrica

sursa: theatlantic.com/

sursa: todayifoundout.com/

traducere și adaptare: Radu Ungureanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*