Noutăți

Jumătate aeronavă, jumătate tren: În 1931, Schienenzeppelin atingea viteza de 230 km/h, pe calea ferată!

În 1929, inginerul german de avioane Franz Kruckenberg proiecta Schienenzeppelin, un vehicul neobișnuit de cale ferată care amintea, prin designul său, de o aeronavă de tip Zeppelin. Construit în 1930 și pus în mișcare de către o elice situată în spate, acest automotor putea atinge o viteză extraordinară pentru epoca în care a fost construit, de 230 km/h. Versiunea experimentală a fost singura construită.

În prima jumătate a secolului XX, germanii construiau unele dintre cele mai avansate vehicule din lume, atât în materie de vehicule terestre, cât și de aeronave. Dacă americanii au reușit primii să trimită un om pe Lună, acest lucru este datorat și oamenilor de știință plecați din Germania și angajați în folosul cercetării americane, la jumătatea secolului XX. Un exemplu este savantul Wernher von Braun. El a fost trimis în America de la scurtă vreme după ce s-a predat armatelor învingătoare, în mai 1945.

11

b

j

„Trenul cu elice” (un automotor cu trăsături de aeronavă) fost construit în 1930 la divizia Hannover-Leinhausen a Companiei Feroviare Imperiale Germane (Deutsche Reichsbahn). Schienenzeppelin avea 20,3 tone, 25,85 metri lungime și înălțimea de 2,8 metri. Vehiculul era echipat cu un motor de avion și o elice.

La construirea automotorului Schienenzeppelin s-a folosit, din plin, aluminiul, pentru o greutate cât mai redusă. Ineditul automotor putea transporta până la 40 de pasageri, fiind înzestrat cu un motor BMW de 12 cilindri, ce dezvolta 600 de cai putere. Elicea sa a avut, pe rând, patru sau două pale.

După ce, la 10 mai 1931, autotrenul german a ajuns la viteza de 193 km/h, o lună mai târziu, vehiculul și-a depășit propriul record, atingând viteza de 230 km/h, pe linia Berlin-Hamburg, între Karstädt și Dergenthin. Acest record a fost depășit, de către un alt tren, abia în 1954. În prezent, acest automotor original din perioada interbelică deține, încă, recordul de viteză pentru un vehicul feroviar alimentat cu benzină.

Din păcate, incredibilul Schienenzeppelin nu a fost niciodată pus în producție. În cele din urmă, futuristul vehicul feroviar a fost dezmembrat. Începutul celei de-a doua conflagrații mondiale a făcut ca interesantul automotor german care uimea o lume întreagă la începutul anilor ’30, prin aspectul și viteza sa, să fie distrus și nu expus într-un muzeu, așa cum, desigur, s-ar fi cuvenit.

12

c

e

 

d

f

i

k

h

Surse: www.thevintagenews.com, wikipedia.org

Text. Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii