Cunoaste lumea

Noutăți

Inemuri, arta japoneză de a dormi… la locul de muncă

  •  
  •  
  •  

În majoritatea țărilor, dacă adormim la locul de muncă nu doar că ne facem de răs în fața colegilor, dar acest lucru s-ar putea să ne coste chiar acel job. Însă, în Japonia, somnul la birou este ceva obișnuit și acceptat din punct de vedere social. De fapt, este adesea văzut ca un semn de sârguință, deoarece „persoana este atât de dedicată muncii încât a lucrat până la epuizare”.

Un studiu sugerează că japonezii dorm în medie doar 6 ore și 35 de minute în fiecare noapte. Drept urmare, oamenii adorm deseori în timpul călătoriei spre job sau la locul de muncă, în parcuri, în cafenele, în librării, în centre comerciale și în orice alt loc public. Este atât de răspândit și atât de normal acest lucru încât japonezii au un cuvânt pentru a descrie această stare, și anume: inemuri, ceea ce înseamnă într-o traducere liberă „prezent în timpul somnului”.

„Am întâlnit întâi aceste atitudini de a dormi fără vreo jenă în timpul primei mele șederi în Japonia de la sfârșitul anilor 1980. La vremea aceea, Japonia era în plin boom economic. Viața zilnică era, în consecință, una foarte agitată. În această perioadă națiunea și-a câștigat reputația unei națiuni muncitoare, fără timp de odihnă. Totuși, în prezent inemuri are regulile sale. Spre exemplu, dacă sunteți nou în companie trebuie să arătați cât mai activ, nu puteți dormi. Dar dacă aveți 40 sau 50 de ani și sunteți de mulți ani în acea companie puteți dormi fără nicio problemă. Cu cât sunteți mai sus pe scara socială, cu atât mai mult puteți dormi. De asemenea este nepoliticos și arată o lipsă de respect dacă dormiți sub birou sau într-un mod ostentativ. Trebuie să stați ca și cum ați asculta cu atenție tot ce se întâmplă în jurul dvs și să arătați respect față de ceilalți colegi care muncesc”, a declarat Dr. Brigitte Steger, cercetător la Universitatea din Cambridge, cea care de peste un deceniu studiază acest fenomen.

În occident, mai ales în marile companii, există astfel de spații amenajate pentru angajații care sunt foarte obosiți și doresc ca în pauza de masă se se odihnească. Printre aceste companii se numără Google, Apple, Nike, BASF, Opel, Huffington Post și Proctor & Gamble, care oferă camere dedicate pentru somn.

sursa: https://www.amusingplanet.com/2018/09/inemuri-japanese-art-of-sleeping-at-work.html
traducere și adaptare: Radu Ungureanu


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii