Noutăți

Facebook dorește să vă prezică viitorul. Gigantul american lucrează la niște software-uri care să prezică cu cine vă veți întâlni și ce locuri veți vizita

Facebook dorește să vă prezică viitorul. Știe deja unde ați fost, ce locuri ați vizitat, cu ce prieteni vă întâlniți cel mai des, iar acum, datorită unor algoritmi matematici și software dorește să facă predicții cu privire la locurile pe care le veți vizita, restaurantele în care veți lua cina sau cu cine veți merge și mai ales unde în vacanțe. Gigantul american a depus o cerere de înregistrare a 3 patente ce vor sa prezică viitoare locații pe care le vor vizita utilizatorii săi. Primul patent, numit “Traiectorii Offline”, presupune folosirea datelor de localizare pentru a prezice ce loc veți vizita în viitorul apropiat.

Facebook dorește să vă urmărească datele și la locurile pe care le-ați vizitat, iar împreună cu datele culese de la prietenii sau familia dvs ar putea crea un grafic social care va prezice momentul în care veți merge într-un anumit loc sau veți închide aplicația pentru a sta cu familia sau prietenii dvs.

“Calcularea probabilității tranziției e bazată pe datele de localizare din trecut asociate cu numărul utilizatorilor ce se află în locația curenta. Metoda include și determinarea metadatelor asociate cu utilizatorul și calcularea probabilității offline asociată cu fiecare dintre locațiile potențiale de vizitare, prin folosirea unui model digital și metadatele asociate cu utilizatorul”, notează cei de la Facebook în cererea pentru obținerea patentului.

Al doilea patent, numit “Anticiparea Locației prin Intermediul Semnalelor Wireless pe Rețelele Sociale”, va analiza cât de puternice sunt rețelele de WiFi, Bluetooth de lângă utilizatori, pentru a le determina locația. Ulterior, Facebook va putea prezice direcția în care vă îndreptați folosind și datele despre istoricul dvs și a celor apropiați dvs.

Cel de-al treilea patent, numit “Anticiparea Locațiilor și Mișcărilor Utilizatorilor pornind de la locațiile Istorice pentru utilizatorii unui sistem online”, le va oferi membrilor rețelei sociale reclame care țin strict de locația către care se îndreaptă. Cu alte cuvinte, facebook dorește să vă știe viitorul pentru a vinde publicitate mai aplicată pe nevoile dvs., pentru a vă putea „vinde” mai ușor advertiserilor.

sursa: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-6484609/Facebook-files-patent-uses-location-data-figure-youre-headed-next.html
traducere si adaptare: Radu Ungureanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii