Cunoaste lumea

Noutăți

De necrezut: Crăciunul interzis în… Bruxelles!!!

  •  
  •  
  •  

Faptul că un primitiv precum sultanul din Brunei a interzis Crăciunul în această țară (cei care nu respectă interdicția putând ajunge în pușcărie pentru 5 ani), nu este chiar un lucru ieșit din comun. Și nici faptul că o altă țară musulmană – Tadjikistanul – a interzis brazii și cadourile de Crăciun…

Ceea ce este însă bulversant este faptul că ciumpalacii din capitala Uniunii Europene – aia creștină, extrem de corecți politic, au hotărât ca Târgul tradițional de Crăciun să fie redenumit în acest an „Plăcerile iernii”, iar urarea „Crăciun fericit!” să fie înlocuită cu „Felicitări de sezon!” Mai mult decât atât, Parlamentul European chiar a tipărit felicitări cu urarea „Felicitări de sezon!”, ne spune Evz.ro

Motivația e următoarea, zic ei: acest lucru ar fi „o modalitate prin care să fie incluşi şi cei care au alte sărbători în această perioadă precum: Hanukkah, la evrei, Ramadam şi Ashura, la musulmani, Omisoka la japonezi sau Bodhi Day la budişti.” (evz.ro)

Aceasta este explicația pentru proști. În spatele ei se ascunde intenția de a distruge tradițiile și familia tradițională europeană. De ce spun asta? Pentru că aceleași caricaturi de la Bruxelles, împreună cu executanții lor fără conștiință din anumite țări europene, au făcut ca în Franța să se pună problema scoaterii cuvintelor Mamă și Tată din codul civil, în timp ce în Anglia, pașapoartele conțin denumirea de Părinte 1 și Părinte 2, în loc de mamă și tată. Motivul? Să nu se simtă discriminați homosexualii!!!

Cu alte cuvinte, majorității i se ia dreptul la tradiție și normalitate pentru a li se acorda mai multe drepturi minorităților – fie ele etnice, religioase sau sexuale.

Astăzi a venit vremea interzicerii Crăciunului! Ce va fi mâine? Până la urmă, cui slujesc birocrații din Parlamentul European? Noi știm! Dumneavoatră ce credeți?

Daniel Roxin
http://daniel-roxin.ro/


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

56 Comments on De necrezut: Crăciunul interzis în… Bruxelles!!!

  1. Oricum craciunul este plin de simbolistica pagana,majoritatea obiceiurilor provin din pre-crestinism…unde scrie in Biblie ca trebuie sa-ti faci brad etc.Plus ca data nasterii lui Isus este si ea controversata…in fine,chiar nu ma afecteaza chestiile astea.Craciunul a devenit o chestie comerciala.

    • Așa este! Mare adevăr!

    • Cum naiba se umple lumea de tampiti… Unde scrie in biblie ca trebuie sa folosesti un calculator si sa postezi ineptii sub pseudonimul coroner ????

    • SLAVA DOMNULUI !!!Un lucru minunat pe care mi-l doresc din inima sa se petreaca si la noi .Astazi Isus vrea sa intre in inima multor oameni dar nu poate ..de ce?? simplu ;in inima a intrat craciunul asa caci EL sta afara. UNUL SINGUR E IN INIMA MEA …ISUS HRISTOS care nu coboara pe horn ci a venit intr-o iesle saraca ca noi sa fim mantuiti.nu a venit ca sa faca religii ci sa faca relatii cu DUMNEZEU PRIN JERTFA DE LA GOLGOTA…URASC ACEASTA SARBATOARE PT SI EL O URASTE …PT NOI CREDINCIOSI( pt ca crestini sunt toti) ISUS E BUCURIA NOASTRA ,NU BRAD,CADOU,LUMINITE..etc

    • Bradul nu e precrestin,a apărut in Germania prin sec.18,nu mai publica imbecilitati.

  2. Mie mi se pare cat se poate de sincera, reactia oficialilor de la Bruxelles, in sensul ca Dracii din ei nu suporta sa-i lase, sa sarbatoreasca Nasterea Dumnezeului si Mantuitorului nostru, Iisus Hristos.

    • Mai baiete, bradul a fost in secolul 18 un inlocuitor la o traditie de apeoape 3000 de ani, doar ca nu ai auzit tu de asa ceva pt ca nu se impodobeau brazi, ci alti pomi specifici fiecarei zone. 80% din traditiile ,, crestine,, sunt pagane iar celelalte 20%, sunt chiciuri formate din mai multe obiceiuri din diverse locuri, ce e drept chiciuri strategic gandite , dar totusi chiciuri .

  3. bogdan bobolea // 23 decembrie 2015 at 16:05 // Răspunde

    Mai trebuie ca parlamaentarii UIE sa faca un exercitiu de imaginatie sa il boteze pe Mos Craciun cu un alt nume. Pacat ca „Mos Gerila” a fost deja utilizat, caci cu siguranta denumirea ar fi fost tentanta.

  4. Tudor Carstoiu // 23 decembrie 2015 at 16:22 // Răspunde

    Stim foarte bine ca aceasta sarbatoare numita Craciun a fost preluata de crestinism, nu e o sarbatoare a crestinilor, a fost doar asociata. In plus, masurile alea luate acolo (care nu sunt convins sa sunt toate adevarate) mi se par normale. Nu vad nici o problema sa spunem in mesaje publice „Sarbatori fericite”. Deasemenea, desi sunt heterosexual, am fost dezamagit cand saptamana trecut parlamentul a respins legea care propunea parteneriate civile pentru cuplurile gay. Este o aberatie sa se spuna ca ni se ia noua celor cu orientare sexuala „traditionala” din drepturi. Nu ni se ia absolut nimic, ci doar se extind drepturile noastre si altor categorii de oameni. Nimeni nu te opreste sa sarbatoresti Craciunu cum simti tu crestineste…da asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa il sarbatoreasca pe Iisus sau pe mos Craciun.

  5. cristian zaharia // 23 decembrie 2015 at 16:35 // Răspunde

    Capitala uniunii europene-aia crestina my ass…is crestinii precum sunt eu elf.Vestul Europei abunda de aberatii privind corectitudinea politica.Nu are sens sa discutam despre faptul ca in cacapitala uniunii precum si in vecina tara cu lalele eutanasierea este legala.cat despre sărbătorile din aceiasi perioada..nu ar fi bine sa le sarbatoreasca fiecare in ograda proprie?ca eu personal fac un pipi cu bolta pe multiculti,vest-Europa si ale sale pseudo-valori..

  6. Cine sacrifica libertatea pentru propria siguranta nu merita niciuna si cel mai probabil le va pierde pe amandoua.

  7. Pt mine sunt stiri soc, chiar mi se pare prea mult, ei dilueaza totul. Okay fiecare minoritate care nu vrea sa aiba o credinta sanatoasa isi vor aduce propriile argumente umaniste si de bun simt cum le place lor sa le numeasca, totusi nu ei au creat omul, ei chiar nu inteleg care ar fi nevoile reale ale vietii. Tot mai mult se indeparteaza de energia care tine viata sanatoasa. Sa le uram succes, stim bine in istorie crestinii au fost la inceput minoritate vom deveni inca odata minoritate. Dar cind vremurile se vor schimba si groaza v-a cuprinde viata nu le vor mai fi de nici un ajutor ideile lor umaniste in virtutea carora si-au scris si legalizat drepturile.

  8. Sint din ce in ce mai multi oameni pe mapamond care nu mai sarbatoresc aceasta iluzie comerciala.
    Nu sint o rau voitoare dar trebuie sa va informati
    ACEASTA SARBATOARE NU ARE NIMIC COMUN CU CRESTINISMUL,UN MATERIAL CIT DE CIT CLAR ESTE DESCRIS IN AMANUNTIME DE -DOC MARQUIS-IN MATERIALELE SALE SI DE ALTI CERCETATORI IN ACEST DOMENIU.PENTRU CEI CARE PREFERA UN ACCES USOR LA INFORMATIE ESTE BINE INTELES PE YOUTUBE.ASA SE INTIMPLA SI CU PASTELE SI ALTE SARBATORI CRESTINE.
    VA ROG SA VA INFORMATI SI SA FACETI VOI INSIVA CERCETARILE SI ANALIZELE DE RIGOARE.ACESTE LUCRURI NU SE PREDAU LA SCOALA(SHOLL).ESTE O ANUMITA PARTE A ISTORIEI CA ESTE EVITATA TOCMAI PENTRU FAPTUL CA SE PRACTICA LA SCARA LARGA „BRAIN WASH”.PRIN MUSICA SI MASS MEDIA.SINT OAMENI ADUSI LA UN ASA HAL DE MUTILARE MINTALA INCIT II AUZI CINTIND CINTECELE DE CRACIUN IN LUNILE MAI -IUNIE. ADICA SE PREZINTA IN ASA HAL SARBATOAREA ASTA INCIT AUZI ACELASI CINTEC DE 20-30 DE ORI PE ZI PE TOATE CANALELE MASS MEDIA.ACELEASI FILME PENTRU COPII SI ADULTI INCIT TE APUCA DUREREA DE CAP.
    EU NU MAI AM TELEVIZOR SAU RADIO IN CASA DE 23-25 DE ANI SI MA SIMPT EXCELENT. IN ACELASI TIMP INCERC SA EVIT SI SA IES DIN ILUZIE IN FIECARE MOMENT CIND SE INCEARCA EXPUNEREA MEA LA ACESTE TEHNICI SI METODE ABSOLUT CRIMINALE.IESITI DIN ILUZIE SI VETI TRAI MAI MULT.
    VA MULTUMESC

  9. Doroftei Ilie-Tirgu Mures // 23 decembrie 2015 at 18:25 // Răspunde

    Nu sunt ateu, dar nu cred in existenta lui iisus ca mantuitor, fiu al lui Dumnezeu etc. Iisus, dac-o fi existat, a fost un om simplu, fara nici o deosebita putere sau talent ! Asta e o prostie,iar cei ce zic ca este plin de semnificatii care se regasesc si in paganism, nu se inseaala _ asa e ! Crestinismul a imprumutat multe obiceiuri pagane !

    • Iisus a schimbat Legea Talionului cu Legea Iubirii, mesajul lui a fost moral si plin de dragoste (iubiti va unii pe altii ca pe voi insiva, iubiti-va nevasta cum am iubit eu biserica, etc) .Uita te la musulmani , la ei inca exista legea talionului, uita te ce e de capul lor. Nu conteaza ce a fost ce n-a fost mesajul lui este f bun dar din pacate unii n-au inteles ce a vrut sa zica nici in ziau de azi!

  10. Cred c sufletul lui Ceausescu nu mai pooate de bucurie si satisfactie. Daca dictatorul s-a straduit decenii intregi sa interzica sarbatoarea Craciunului si nu i-a reusit,acum, in zilele noastre in plin proces demografic si de venerare a drepturilor omului se reia vechea obsesie a lui Ceausescu si anume interzicerea folosirii denumirii de sarbatoare a Craciunului. Nu cumva ideologii de la Bruxelles se inspira din doctrina comunista ?! Vor sa ne faca sa regretam faptul ca am intrat in Uniunea Europeana ?! Daca astfel de politicieni insista cred ca europenii vor dorii sa iasa din o astfel de asociere paguboasa.

    • Da,Ceausescu s.a straduit să faca sa dispara sarbatorirea Crăciunului. Dar in final a dispărut el cu toata fam. lui,tocmai de Crăciun….De ce oare ??!!

  11. Wishwell Clara // 23 decembrie 2015 at 19:34 // Răspunde

    Părerea mea este că Occidentalii vor să distrugă oamenii pentru a-i manipula. Sunt multe sărbători care de fapt sunt combinații din două sau mai multe sărbători și s-au păstrat de mii de ani, iar acum ce vor să facă? Să dea totul peste cap în lumea aceasta? Să nu mai existe tradiție, familie, credință?

  12. Nimeni nu are dreptul sa impuna cuiva ce sa creada sau ce sa sarbatoreasca ! Mare pacat ca nu doare prostia !

  13. Vai de muma care v-o făcut! Nu sunteți atei, dar îl blamați pe Isus Hristosul!!! Sunteți heterosexuali, dar susțineți gay-i. Sunteți creștini, dar blamați religia creștină. Farisei și lupî îmbrăcați în haine de oaie. Se spune că,, fiecăruia i se va da după faptele sale,, și cum îți așterni așa vei dormi,,! Nu știți cine au fost păgînii, dar îi asociați cu creștinii. Am o intrebare pentru voi, toți acești mari ,,cunoscători,, de etnogeneză și slujitori ai satanei:Seara cînd vă puneți cu capul pe perină, oare nu vă vine să vă dați cu capul de pereți, datorită prostiilor enorme, care le debitați de-alungul zilei? Sincer, nu mi-aș dori să fiu în locul vostru 🙂

    • Cu respect va mulțumesc pt comment,iar ca o mica paranteza as spune tot noua ne e mila de dânșii când sfârșesc urât în nu știu ce circumstanțe, tot ei întrebându-se unde este Dumnezeu?le as spune modest pe pământ este o lupta permanenta intre Dumnezeu și satan;de aceea dragi prieteni v – as indemna sa l chemați pe Dumnezeu în rugăciuni, pt a nu -l lasă pe necurat sa câștige, căci prin acest comportament de care dați dovada nu faceți altceva decât s-ar îndepărtați pe Bunul Dumnezeu și sa l lăsați pt a câștiga pe ,,marele întunecat, ,!

  14. Sincer sa fiu eu sunt de acord cu ce au facut acum aceia de la Bruxeles,desi nu sunt de acord cu ceea ce fac ei in general.Craciunul oricum e o sarbatoare de sorginte pagana si in adevar nu are absolut nimic de-a face cu crestinismul,iar astazi prin faptul ce de zeci de ani e doar una comerciala dovedeste ca nu mai are nici ceva in comun cu filosofia sau cu simbolistica crestina.Eu nu sunt crestin si sincer ma cam deranja cand auzeam reclama bombastica a unor ultra religiosi si traditionaliti romani,nu e corect sa se faca asa ceva in lumea actuala.

  15. http://www.bruxelles.be/artdet.cfm/4952/Plaisirs-dHiver-et-marche-de-Noel-2015
    http://visitbrussels.be/bitc/BE_en/minisite_winterwonders/christmas-parade.do

    Domnule Roxin si toti cei care comenteaza. Va rog sa va documentati mai bine cand faceti articole de tip click bait. Nu, nu sunt pro imigratie, sunt doar contra proasta informare.

    La acest targ ii zice Plaisirs d’Hiver de 5 ani cel putin. Nu va mai pierdeti vremea citind, si ar fi corect sa scoateti acest articol de pe internet.

    Mai ales ca sursa citata(EVZ) duce la o alta sursa citata(B1) duce la o sursa citata care e o aplicatie de mobil, deci se pierde sirul.

    Domnule Roxin, va rog sa informati lumea cu articole corecte, care sa reflecte caracterul dumneavoastra.

    Un craciun fericit!

  16. Ca sa imi intaresc argumentul, revin si cu fotografii de la Plaisir’s d’Hiver 2010.
    http://www.bruxelles.be/artdet.cfm?id=6417&function=PICTUREBOOK

    Se numeste Plaisirs d’Hiver si printre altele festivalul, pentru ca e un festival, contine si un targ de Craciun si o parada de Craciun, care si anul acesta se numesc la fel.

    Sarbatori Frumoase!

    • bogdan bobolea // 24 decembrie 2015 at 9:55 // Răspunde

      @ Mihai Pentru a vedea cum stau lucrurile cu schimbatul tradiţiiloriată câteva elemente:

      A. SCHIMBAREA DENUMIRII FESTIVALULUI – Amiens,Franţa

      Dites adieu à Noël, cela froisse les musulmans, pense la mairie d’Amiens

      Publié par Jean-Patrick Grumberg le 6 novembre 2012

      Le plus grand marché de Noël du nord de la France a été rebaptisé marché d’hiver par la marie islamophile d’Amiens.

      Comme une trahison n’arrive jamais seule, la mairie a tenté d’habiller son choix sous une démarche marketing : « Si le marché de Noël a été rebaptisé «Parfums d’Hiver» en 2008, […] c’est pour «se démarquer de tous les marchés de Noël qui foisonnent désormais dans les villes et villages », a expliqué la mairie.

      Amiens est le plus grand marché de Noël du nord de la France. Depuis quand le leader a t-il besoin de se démarquer des plus petits ? Ce sont les autres, les petits, qui pour exister, ont besoin de se distinguer, d’innover, sortir de l’anonymat et changer de nom. Jamais le leader.

      Vous imaginez Coca Cola annoncer qu’il change de nom pour se démarquer de RC Cola, Cola Turka, Zam Zam Cola, Mecca-Cola, Virgin Cola, Parsi Cola, Qibla Cola, Evoca Cola, Corsica Cola, Breizh Cola, Afri Cola ?

      http://www.dreuz.info/2012/11/06/dites-adieu-a-noel-cela-froisse-les-musulmans-selon-la-mairie-damiens/

      B. ÎNLOCUIREA BRADULUI NATURAL CU UN BRAD ALCĂTUIT DIN ECRANE TV

      Noël en danger : les musulmans sont passés à la phase de destruction

      Publié par Jean-Patrick Grumberg le 12 novembre 2012

      La semaine dernière, je relatais comment les pressions islamiques ont eu raison du plus grand marché de Noël du nord de la France, en forçant la mairie d’Amiens à rayer le mot choquant la susceptibilité des musulmans, pour remplacer le nom du marché par « marché d’hiver » (2).

      A Bruxelles, la municipalité a décidé de ne pas sortir les sapins de peur que les musulmans se sentent « offensés », et un « arbre d’hiver électronique » de 25 mètres composé de télévisions va remplacer le traditionnel sapin de Noël et les scènes de la nativité sur la Grand Place.

      Comme à Amiens, la mairie de Bruxelles a argué de raisons vaseuses pour cacher la honteuse lâcheté des élus, mais Bianca Debaets, une élue plus hardie et qui ne pratique pas la langue de bois, a affirmé : « je suspecte que la référence à la religion chrétienne a été la raison décisive » pour supprimer l’arbre de Noël. « Pour de nombreuses personnes… qui ne sont pas chrétiennes, l’arbre est une offense », a déclaré l’élue, qui ajoute que « après le Noël qui n’est plus Noël, il y aura autre chose, on dira joie d’hiver au lieu de Noël ! » (3)

      http://www.dreuz.info/2012/11/12/noel-en-danger-les-musulmans-sont-passes-a-la-phase-de-destruction/

      • De ce imi dati articole din 2012 ca argument? Nu trebuie sa ma convingeti de nimic.

        Haideti sa nu iesim din cadrul articolului, care vorbeste ca anul acesta s-a intamplat schimbarea.

        Ma intereseaza articolul acesta, care prezinta informatii eronate, si cer domnului Roxin sa le corecteze, nu ce s-a intamplat in 2012.

      • Nu am ce comenta la bradul acesta ci la informatiile prezentate de domnul Roxin: „[…] Târgul tradițional de Crăciun să fie redenumit în acest an „Plăcerile iernii”, [..]

        Chiar il apreciez pe domnul Roxin, si cred ca poate sa citeze surse mai serioase decat evz, si sa incerce sa justifice informatiile care le da prin documente sau link-uri adevarate, si nu doar informatii de genul:
        – cercetatorii au demonstrat ca ..
        – istoricii au descoperit ca ..
        – autoritatile au descoperit ca ..

        Imi doresc o informare cu surse, nu doar informatii aruncate, cred ca cei care citesc ce se intampla aici au totusi un grad ridicat de intelegere, si nu mi se pare corect sa fie manipulati.

        Internetul si informatiile devin foarte periculoase, si trebuie sa invatam sa ne informam corect.

        • bogdan bobolea // 24 decembrie 2015 at 21:33 // Răspunde

          @ Mihai Ar trebui să postezi comentariile tale şi pe paginile EVZ şi B1. Ei sunt manipulatorii care au prezentat informaţia cum că denumirea s-a schimbat doar de anul acesta. În ciuda acestei erori, starea de fapt rămâne: se elimină complet denumirea de „Crăciun”. (Englezii şi americanii măcar au lăsat termenul „XMAS”). Iată încă un pasaj care demonstrează faptul că iniţial acest festival purta numele „marché de Noël”.

          Plaisirs d’hiver, c’est bien. Marché de Noël, c’est mieux !
          Etienne Dujardin
          21/12/15

          Pourtant, depuis quelques années, la ville de Bruxelles et quelques autres communes ont préféré supprimer purement et simplement l’appellation ancestrale du Marché de Noel, comme si ce dernier mettait à mal le principe de laïcité. Un nouveau surréalisme à la belge.

          Au lieu de continuer à utiliser une appellation qui a fait ses preuves et qui fait partie intégrante de nos traditions, certains élus déconnectés des priorités des citoyens ont décidé de remplacer le „Marché de Noël” de Bruxelles par les „Plaisirs d’hiver”.

          Les associations caritatives, les écoles ou les mouvements de jeunesse ne s’y trompent pas et continuent d’utiliser l’appellation „Marché de Noël” en vue de récolter des fonds pour une oeuvre ou pour améliorer leurs établissements.

          http://www.levif.be/actualite/belgique/plaisirs-d-hiver-c-est-bien-marche-de-noel-c-est-mieux/article-opinion-443295.html

    • bogdan bobolea // 24 decembrie 2015 at 10:14 // Răspunde

      @ Mihai Iată cum argumentează organizatorii modificările aduse festivalului:

      Plaisirs d’Hiver: des polémiques parfois infondées

      Gaëtan De Meulenaere (St.) Publié le jeudi 04 décembre 2014 à 16h30

      A. SCHIMBAREA NUMELUI

      Întrebare: „Plaisirs d’Hiver” s’appelait initialement „marché de Noël”. Pourquoi avoir changé il y a quelques années ?

      Răspuns: Nous tenons beaucoup à l’appellation Plaisirs d’Hiver, pas du tout pour des questions religieuses. Contrairement à ce que l’on pourrait penser, le marché de Noël n’est qu’un PETIT élément des Plaisirs d’Hiver, l’appellation Marché de Noël n’avait donc plus lieu d’être

      B. ÎNLOCUIREA BRADULUI

      Întrebare: Le sapin électronique de 2012 n’était pas une initiative pour supprimer le symbole religieux ?

      Răspuns: Le sapin n’est pas un symbole religieux. Un événement comme les Plaisirs d’Hiver a parfois besoin de programmation originale. Nous étions bien conscients qu’en supprimant, le temps d’une édition, le sapin conventionnel, ça pouvait provoquer une polémique. Nous avons assumé ce choix. Je suis convaincu que ce sont des actions à faire de manière ponctuelle, ça montre que la culture évolue, jamais il n’a été question de le remplacer définitivement.

      http://www.lalibre.be/regions/bruxelles/plaisirs-d-hiver-des-polemiques-parfois-infondees-54802ad13570a0fe4ca5d0c7

  17. @mihai- sa inteleg ca fiind o decizie luata acum 5 ani a devenit( sau poate o fi fost de la inceput) o decizie buna…interesanta maniera de gandire. Probabil ar fi fost cu totul anormal sa fie organizat un festival de Craciun in cadrul caruia sa existe un targ al placerilor. Pt cei care comenteaza ca initial Craciunul a fost sarbatoare pagana le spun doar atat : de obicei ce e bun se pastreaza!

    • Atat m-am dus eu in urma cu informarea, 2010. Pe wikipedia apar toate datele tehnice despre acest festival, care nicidecum nu a fost redenumit. Haideti sa nu iesim din cadrul articolului. Articolul si informarea sunt false, am demonstrat asta, nu conteaza cum gandesc eu.

      • bogdan bobolea // 24 decembrie 2015 at 21:42 // Răspunde

        @mihai Singura eroare existentă în acest articol este cea legată de faptul că denumirea s-a schimbat doar de anul aceasta – în realitate denumirea s-a modificat de ceva timp (nu am reuşit să identific anul). Faptul că abia acum reacţionăm este încă o dovadă a faptului că nu suntem racordaţi în timp real la ceea ce se întâmplă în Europa. Ceea ce uneori poate că este chiar foarte bine. :))

        • Eroarea e mai grava de atat. O sursa citata prost si tente xenofobe fara legatura cu evenimentele migratorii de anul asta. O incitare a audientei cu informatii vechi , cititori care dupa cum vedeti au comentat asupra informatiei fara sa se informeze cum am facut-o eu.

          Tot ce imi doresc e o informare corecta. Chiar astept mai mult de la domnul Roxin si munca pe care o depune si mi s-ar parea normal sa stearga articolul acesta care deja l-am vazut pe facebook de multe ori in toate variantele de la evz sau b1.

  18. Mariella Chen // 24 decembrie 2015 at 1:09 // Răspunde

    Domnule Roxin, vă admir munca și cele mai multe dintre idei. De data asta însă sunt nevoită să mă alătur celor care vă îndeamnă să scoateți inepția asta de articol, să vă repliați și să vă reconsiderați poziția și exprimarea.. Este una dintre puținele situații când m-aș gândi mai degrabă la o sacoșistă analfabetă la coadă la ulei decât la omul erudit care aduce la lumină cercetări interesante de ani buni.
    Trăiesc într-o țară în care ați fi chemat în judecată și ați primi pedepse de toate felurile: amenzi, privare de libertate și pedepse corporale. În țara unde m-am stabilit trăiesc oameni de tot felul de etnii care s-au bătut serios de-a lungul deceniilor pentru ‘credințele’ lor. S-a vărsat mult sânge încercând fiecare să convingă la ce capăt trebuie spart oul ( la cel țuguiat ori la cel teșit). Guvernul de aici a învățat o lecție în mod dureros, pe care dumneavoastră nu v-ați însușit-o.
    Vă admir credințele, erudiția, entuziasmul, introspecția, dar vă sugerez, pentru a rămâne la nivelul prestației profesionale dovedite cel mai adesea, să vă dați cu un pas înapoi și, dacă tot trebuie(?) să judecați, să o faceți cu demnitatea celui care a luat în calcul toate aspectele.
    ‘Primitivii’, ‘ciumpalacii’ sau ‘caricaturile’ ar fi putut primi ordin de la o autoritate mai înaltă să (re)acționeze într-un anume fel.
    Chiar vă Imaginați că în politică se ‘fac cărțile’ la vedere?

    • bogdan bobolea // 24 decembrie 2015 at 9:03 // Răspunde

      @ Mariella Chen 1. Puteţi să ne divulgaţi secretul pe care cu atâta eleganţă îl evitaţi să ni-l spuneţi: în ce ţară trăiţi ? 2. De ce trebuie Daniel să elimine acest articol ? Vă deranjează ? Nu aduce asta a cenzură ? Unde este libertatea de gândire şi de exprimare ? 3. Am ajuns din păcate în momentul în care „cărţile” se etalează ! Până acum au fost ascunse vederii. 4. Pe baza aceloraşi argumente raţionale utilizate de maeştri păpuşari, se vor elimina şi alte elemente tradiţionale care „deranjează”.

  19. Deștepților renegați Craciunul și adoptați haloween – ul, ca va credeți emancipati, noi ceilalți suntem cu sărbătoarea Crăciunului pe care o asociem conform tradiției cu Nașterea Domnului.E adevărat omul ajunge singur la autodistrugere,dar despre ce vorbim?voi le știți pe toate ,respect comment Vlad Tepes

  20. Eu cred ca interesul este altul si anume biserica.Ce este Cracinul de fapt?Nu este o sarbatoare religioasa nicicum aia e problema.Crestinii si biserica crestina nau reusit de la infiintare si pina astazi sa inlature pe Mos Craciun.De fapt asta sa urmarit si acum la fel se urmareste eliminarea lui Mos Craciun care nare nici o treaba cu Isus sau religia.Asa ca biserica crestina trece la atac avind acum si motiv,plus ca se pare vede ca pierde teren ,ii fug clientii printre degete.Si uite asa or sa interzica pe Mos Craciun care da sarbatoarea Craciun si dupa ce treburile se linistesc or sal bage pe isus la inaintare.

    • bogdan bobolea // 24 decembrie 2015 at 9:12 // Răspunde

      @ Tudor Te înşeli în ceea ce priveşte ofensiva Bisericii Ortodoxe. Iată un posibil argument care are legătură cu actualul lider al BOR:

      „Oare Daniel Ilie Ciobotea face jocul Catolicilor prin tot comportamentul său, îndepărtându-i astfel pe creştinii ortodocşi de Biserica Ortodoxă ?

      Patriarhul Daniel aka DAN ILIE CIOBOTEA s-a născut în 1951 în Dobrești, Bara, jud. Timiș (să nu îi mai aud pe transilvăneni spunând că „regăţenii sunt cauza tuturor beleleor”. Să nu uităm de grupul de la Cluj !).

      1974 -1976: frecventează cursurile de doctorat la Institutul Teologic Universitar din Bucureşti

      Îşi continuă studiile în străinătate: doi ani la Facultatea de TEOLOGIE PROTESTANTĂ a Universității de Științe Umane din STRASBOURG (Franța) și doi ani la Universitatea Albert Ludwig din Freiburg im Breisgau, FACULTATEA DE TEOLOGIE CATOLICĂ (Germania).

      15 iunie 1979: teza de doctorat la Facultatea de Teologie Protestantă din STRASBOURG. Devine doctor în teologie al Universității din STRASBOURG.

      1980: lector la INSTITUTUL ECUMENIC de la Bossey – Elveția (1986 – 1988 fiind și DIRECTOR ADJUNCT), fiind și profesor asociat la GENEVA și Fribourg (Elveția).

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Patriarhul_Daniel

      The Ecumenical Institute at Bossey is the international centre for encounter, dialogue and formation of the World Council of Churches.

      Patriarch Daniel reported that the Romanian Orthodox Church is turning again to the search for Christian unity following a period of national re-building.

      “Now,” he continued, “we again discover the importance of unity under the cross.” This need for unity applies within the nation itself and, at the same time, “We try, with the Holy Spirit, to have a theology that is more connected with the life of the churches East and West”

      https://institute.oikoumene.org/en/news/all-news/wcc-faith-and-order-commission-enjoys-an-encounter-with-patriarch-daniel-of-romania

      CIREAŞA DE PE TORT

      ILIE SÂRBU (socrul lui VIOREL PONTA), profesor de teologie şi director de seminar, a lucrat la INSTITUTUL ECUMENIC din GENEVA, Elveţia. Institut unde preda, ca profesor asociat, şi DANIEL ILIE CIOBOTEA, actualul patriarh al BOR.

      http://www.paginadepolitica.ro/melescanu-patriarhul-daniel-ilie-sarbu-ponta-filiera-elvetiana/

  21. Ei, au interzis Craciunul! Aiurea. Daca nu au mai tiparit pe felicitari Craciun fericit ci Sarbatori fericite nu inseamna ca au interzis craciunul. Ce nu inteleg unii este ca Uniunea Europeanu nu este crestina ci laica, asa cum de altfel este si normal, in Europa traiesc oameni ce apartin mai multor culte si religii si prin urmare nu era corect sa faci felicitari numai pentru unii (Cele cu Craciun fericit) Felicitariile generale gen sarbatori fericite se adreseaza tuturor celor care au sarbatori in aceasta perioada.

  22. Cred ca cineva a luat-o prin fasole. Puneti mana la munca si lasati prostiile. Lasati copii sa se bucure asa cum unii au facut-o cand erau mici.

  23. UE urmareste sa ne transforme in roboti ! Mai exact sa ne lase fara sentimente , astfel vom ajunge dezbinati ! Treaba asta cu craciunul loveste cel mai tare in familie ! Pe langa cadouri si nebunii , cel mai important lucru este ca familia se reintregeste , membrii venind acasa si de la capatul lumii ! Cei care sunt Gay sunt scosi din ecuatie deoarece ei nu isi doresc sa intemeieze o familie in adevaratul sens al cuvantului deci ORICUM NU II INTERESEAZA SARBATOAREA CRACIUNULUI SI DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE UN BOLNAV SEXUAL NU ARE DREPT DE VOT ..chiar daca ei conduc cele mai importante organizatii..! In principiu cei care au ceva cu CRACIUNUL AU SI CU sARBATOAREA Nasterii Domnului . Intrebarea mea este urmatoarea : Daca nu este importanta sarbatoarea Craciunului care se combina in Romania cu Nasterea Domnului , de ce va freaca asa de mult , cu ce va deranjeaza …

  24. Ma tulbura articolul daf mai mult unele comentarii cu privire la aceasta tema. Inca o data realizez ca aratam o imaturitate din toate punctele de vedere.
    Cultural: barfim … si suntem numarul u u in lume cred … de aceea se intampla atatea atrocitati fizice, verbale sau de alta natura.
    Istoric: poate ca suntem continentul care ne-am uitat radacina, ne-am uitat istoria tarii, am uitat de noi…
    Religios: daca am citi istoriabisericii am realiza ca sarbatorilor nu este o zi invintata ci inlocuita si reconstituita. Cat priveste veridicitatea sarbatorii cred ca este important credinta. Daca d-voastra va pica vineri si sarbatoriti duminica unde este problema? Cred ca e importanta sarbatoarea mai mult decat ziua. Cu atat mai mult in lumea credintei. In ceea ce privesc persoanele cu alte orientari si alte religii tot respectul, insa cred ca minoritatea trebuie sa se supuna majoritatii. Daca doresc, intre ei sau cu prietenii lor, isi pot ura orice dar asta nu inseamna ca eu trebuie sa ma supun lor, mesajelor, urarilor,… au o comunitate”mama” de care apartin sa-si ureze in „limba lor”.

  25. Să nu așteptăm ca politicul să susțină credința creștină. El deja e anticreștin (amintim numai legalizarea avorturilor). Primejdia se află în noi, în biserică, prin păcatele noastre. Dacă moi promovăm credința, ea se va răspândi, indiferent de vitregii, căci mai puternic e Cel ce e în noi, decât cel și cei ce sunt împotriva noastră.

  26. Iubesc Craciunul pentru ca e o traditie frumoasa, de familie- bradul, luminitele, colindele, cadourile, sunt o bucurie pentru toti cei cu suflete de copii. Cred ca nici evreii, nici musulmanii nu mai despica atata firul in patru daca e adevarat ce scrie in Coran sau alte carti sfinte in care ei cred. Pastreaza traditiile si punct. Doar la noi trebuie sa fie totul palpabil. Crestinismul este o religie frumoasa, stramosii nostri si-au dat viata ca noi sa nu fim musulmanizati, iar Pastele si Craciunul sunt traditii frumoase, care ne unesc pe noi, toti crestinii. Poate ca scopul lor este tocmai acela de a ne apropia, de a ne da un scop comun, nu de a-l sarbatori strict pe Isus. Cei de la Bruxelles sunt lamentabili, vor sa devenim niste roboti, sa nu mai credem in nimic, sa nu mai simtim nimic. Europa este crestina. Si este fantastic de frumoasa, prin oameni, prin istorie, prin traditii. La naiba cu oligofrenii de la Bruxelles. Craciun fericit tuturor.

  27. e…e o tampenie ce spuneti…..eu locuiesc in Belgia…..si va pot spune ca articolul e o dezinformare de cea mai josnica speta…

  28. Alexandra Ionescu // 11 ianuarie 2016 at 16:10 // Răspunde

    Oricum, in urmatorii 20-30 de ani, Craciunul nu va mai fi sarbatorit in public, in tarile europene, din cauza asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=laWClTZtQzI

Lasă un răspuns la bogdan bobolea Anulează răspunsul

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii