Noutăți

De ce se uită oamenii în direct la jocuri pe computer

  •  
  •  
  •  

Jocurile video profesionale competitive, sau e-sport, reprezintă o parte în creștere rapidă a industriei divertismentului, cu o audiență globală estimată la peste 335 de milioane de oameni, 143 de milioane fiind spectatori activi.

Evenimentele sportive au devenit din ce în ce mai populare, atrăgând zeci de mii de participanți în viața reală și sute de mii online. Dar s-au făcut foarte puține cercetări cu privire la motivarea acestor audiențe.

„E-sports a apărut ca o nouă formă de cultură și divertisment, care este unică în comparație cu alte forme de divertisment, deoarece depinde aproape pe deplin de interacțiunea computer-om și de internet”, spune dr. Max Sjöblom, fost doctorand la Aalto University și cercetător de proiect la Gamification Group al Universității Tampere, acum la startup-ul tehnologic Kast.

El a fost unul dintre pionierii cercetării comportamentului acestor noi audiențe. Jocurile pe computer persoană-v-persoană ca sport competițional au apărut din LAN-party-uri, unde jucătorii își adunau și își conectau computerele împreună printr-o rețea, relatează science daily.

Rezultatele arată că fanii din întreaga lume călătoresc în zone atrase în primul rând de interacțiunea socială și de entuziasmul de a fi lângă stelele sportive pentru care sunt fanii.

Fanii care urmăresc acasă online au apreciat: „dramă”, „dobândire de cunoștințe”, „apreciere a abilităților”, „noutate”, „estetică” și „plăcere a agresivității” mai mare decât participanții live.

Între timp, fanii de pe stadion evaluează interacțiunea socială și atractivitatea fizică mai mari decât cei de acasă.

Pentru noi, ni se pare logic ca fanii evenimentelor esports live să fie fanii elementului de interacțiune socială.

E-sporturile sunt consumate în mod predominant prin transmisiuni online, unde interacțiunea socială este facilitată doar prin intermediul ferestrelor de chat, de mesagerie instantanee.

Modul tipic de consum oferă mai puține persoane directe. Deci, pare firesc ca cei care caută satisfacție prin aspectele sociale ale jocurilor să fie mai atrași să participe la evenimente live. ” a explicat dr. Sjöblom.

Material furnizat de Universitatea Aalto

Foto Wikipedia – Campionatul Mondial League of Legends este un turneu anual care se desfășoară in diferite în diferite locații din întreaga lume


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii