Noutăți

Ce fac căpșunele pentru sănătatea ta? Acum e momentul să afli, pentru că e sezonul lor…

Beneficiile pentru sănătate ale căpșunelor includ ameliorarea sănătății ochilor, susținerea funcționării adecvate a sistemului nervos central, ameliorarea hipertensiunii, a artritei, a gutei și a diferitelor boli cardiovasculare. Pe lângă antioxidanții conținuți din abundență, căpșunele conțin și acid folic, potasiu, mangan, fibre dietetice, magneziu. De asemenea, conținutul lor de vitamina C este extrem de ridicat!

Căpșunele ajută la menținerea și îmbunătățirea sănătății oculare. Multe dintre problemele de sănătate oculară sunt generate de către radicalii liberi sau deficiența unor nutrienți. Radicalii liberi pot cauza vătămări serioase la nivelul ochilor, cum ar fi degenerescența maculară, defectele vizuale și sensibilitatea crescută la infecții. În schimb, flavonoidele și acidul elagic, prezente în căpșuni, pot contribui la prevenirea acestor probleme, într-o măsură importantă.

b

Sistemul imunitar este prima linie de apărare a organismului împotriva infecțiilor, a unei game largi de afecțiuni periculoase. Vitamina C este un redutabil susținător al sistemului imun și a fost, mult timp, cunoscută ca un agent preventiv pentru gripă și alte afecțiuni infecțioase. Vitamina C stimulează, de asemenea, activitatea celulelor albe din sânge și este un excelent antioxidant, ceea ce înseamnă că neutralizează radicalii liberi – produse secundare nocive ale metabolismului celular ce se formează necontenit în orice organism. O singură porție de căpșuni oferă aproape tot necesarul zilnic de vitamina C.

Procesele degenerative ce apar la nivelul mușchilor și țesuturilor articulare, diminuarea secreției lichidului (sinovial) care lubrifiază articulațiile, precum și acumularea de toxine și acizi (cum ar fi acidul uric) în organism sunt unele dintre efectele unui stil de viață necorespunzător și ale unei diete cotidiene neadaptate la nevoile organismului. Guta și artrita sunt condiții patologice generatoare de disconfort fizic accentuat și de invalidități. Totuși, căpșunile, cu conținutul lor impresionant de antioxidanți, substanțe antiinflamatoare și substanțe cu rol depurativ, pot contribui efectiv la ameliorarea acestor afecțiuni. Și chiar la atenuarea durerilor caracteristice, în cazul unui consum frecvent!

De asemenea, consumul frecvent de căpșuni ajută la diminuarea țesutului adipos – mulțumită conținutului de antocianine, ajută la susținerea memoriei, la reducerea nivelurilor sangvine ale proteinei C reactive (un indicator al inflamatiei), contribuie la prevenirea cancerului esofagian și promovează sănătatea oaselor.

c

Surse: www.organicfacts.net, www.care2.com

Autor: Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii