Noutăți

Au dispărut 2.000 de kilometri din Marele Zid Chinezesc! Motivul?

Ce nu au reușit războaiele sau eroziunea naturală, pare a fi vrednic a înfăptui omul modern, civilizat, și anume să distrugă Marele Zid Chinezesc. Aproximativ 2.000 de kilometri din Marele Zid au disparut si aproape 1.200 de kilometri sunt în stare proastă, potrivit autorităților de la Beijing. Acestea au făcut studiu pe un segment lung de 9.000 de kilometri din cei circa 21.000 cât totalizează construcția.

ddadadafa

Motivul principal al dispariției unei bune bucăți din zid îl reprezintă furtul de piatră al localnicilor, care folosesc pietrele  pentru a-și construi case. În conformitate cu reglementările din China, oamenii care iau pietre din Marele Zid pot fi amendați cu până la 5.000 cny (700 euro), în funcție de de stat notează Global Times.

“Dar nu există nici o organizație specifică pentru a impune acesastă regulă. Pagubele ar trebui raportate numai la autoritățile superioare și este greu de făcut acest lucru mai ales dacă furtul are loc la granița a două provincii.” a declarat Jia Hailin, un expert al comisiei de evaluare a pagubelor.

20090529_Great_Wall_8185

Prima porțiune a zidului a fost construită probabil în a doua jumătate a secolului al-V-lea î.Hr, în timpul dezbinării Imperiului chinez (475 – 221 î.Hr.) cu scop de apărare împotriva nomazilor din nord. În anul 214 î.Hr., împăratul Qin Shi Huangdi dă dispoziție să se construiască o altă parte a zidului de la fluviul Galben, ca apărare față de poporul nomad Xiongnu (numiți în Europa huni). Spre deosebire de zidul construit mai devreme care se întinde și în văi, zidul acesta era construit numai pe crestele munților. Din lipsă de argilă s-a folosit la construcția zidului numai piatră așezată pe straturi. Din acele timpuri zidul a fost mereu reclădit, atingând în timpul dinastiei Ming lungimea maximă. În anul 1493 a început împăratul Hongzhi construcția zidului dinastiei Ming care servea ca apărare contra mongolilor și pentru o supraveghere mai bună a drumurilor comerciale, ca porțiunea centrală a drumului mătăsii, pe crestele munților începându-se o construcție deosebit de costisitoare.

dadaa

Mortarul folosit era produs din piatră de calcar arsă amestecat cu amidonul din orez. La construcția interioară a zidului se folosea un amestec de argilă nisip și piatră cioplită. Grosimea zidului este foarte diferită, astfel de exemplu în regiunea Peking, zidul are o grosime între 4 și 8 m, iar la bază 10 m grosime. La intervale de câteva sute de metri s-au construit turnuri de 12 m înălțime cu rolul de observare, transmitere de semnale și depozit de arme. Se apreciază ca ar fi existat cca. 25.000 de asemenea turnuri integrate în zid și 15.000 de turnuri pentru semnalizare care făceau legătura cu capitala situată lângă Kashgar. Codul de semnale era simplu: dacă se observa agresorul, se făcea foc în turn.


sursa: http://www.theguardian.com/world/2015/jun/29/china-great-wall-third-disappeared

sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Marele_Zid_Chinezesc#Istoric

sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Wall_of_China


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on Au dispărut 2.000 de kilometri din Marele Zid Chinezesc! Motivul?

  1. sarbu tanase // 1 iulie 2015 at 18:14 // Răspunde

    Azi, la scară redusă au apărut& dispărut (ex. în Berlin) alte ziduri. În curs de construcție ”garduri de 3-6 m.” între Ungaria și Serbia, probabil și între Ungaria și România. De câtva timp, alte garduri în Israel, cu Palestina și cine mai știe unde.Toate aceste construcții apără țări, proprietăți etc.
    Deci, GLOBALIZĂRI + Prticularizări diverse

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii