Noutăți

A fost descoperit, în sfârșit, secretul unui somn liniștit și al unei odihne nocturne de calitate. Care este acesta?

Problemele legate de somn sunt asociate cu numeroase boli, inclusiv obezitatea, boala Alzheimer, afecțiunile cardiace, diabetul și chiar răceala și gripa, astfel încât promovarea unui somn mai bun ar putea contribui la îmbunătățirea stării generale de sănătate.

În general, se spune că spune că o conștiință curată, sau mai bine zis absența sentimentelor de vinovăție, constituie unul dintre cele mai bune somnifere, dar un nou studiu oferă o altă pistă de investigare și de căutare a unor remedii (fără a nega nici faptul că procesele de conștiință ar putea reduce calitatea odihnei nocturne).

În prima cercetare de acest gen, cercetătorii americani au descoperit că existența unui scop în viață, a unui obiectiv major de îndeplinit, determină, la oricare dintre noi, mai puține tulburări de somn și o îmbunătățire considerabilă a calității odihnei nocturne.

A-i ajuta pe oameni să cultive un scop în viață ar putea fi o strategie eficientă de îmbunătățire a somnului, ce exclude folosirea medicamentelor, în special pentru categoriile ce se confruntă cu insomnia de durată, după cum susține Jason Ong, profesor de neurologie asociat la Northwestern University (Feinberg School of Medicine), din Illinois.

În general, adulții au nevoie de șapte-nouă ore de somn în fiecare noapte, dar durata optimă a odihnei nocturne variază de la persoană la persoană, în funcție de vârstă, stil de viață și genetică. Tot mai mulți dintre noi dorm mai puțin de șase ore pe noapte, din cauza stilului de viață adoptat.

z

Lumina ce răzbate de pe stradă în camerele de dormit, precum și strălucirea ecranelor telefoanelor inteligente și ale tabletelor care sunt folosite în orele ce preced adormirea și, practic, imită lumina zilei, perturbă eliberarea melatoninei – hormonul somnului, și determină modificarea obiceiurilor noastre de somn.

De asemenea, problemele legate de sănătate și stilul de viață sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a afecta somnul, aici fiind incluse obezitatea, consumul excesiv de alcool și băuturi dulci, fumatul, lipsa activității fizice, problemele emoționale, stresul la locul de muncă, munca în schimburi, problemele financiare și călătoriile de durată.

În noul studiu, publicat în revista Sleep, Science and Practice, 823 de persoane au răspuns la un sondaj ce cuprindea zece întrebări cu privire la scopul vieții și la un alt sondaj de 32 de întrebări privind somnul. Cei care considerau că duc o viață plină de sens și care acționau pentru realizarea unui obiectiv major erau cu 63% mai puțin predispuși să sufere de apnee în somn (tulburare ce poate diminua drastic calitatea odihnei nocturne) și prezentau, de asemenea, o calitate superioară a somnului.

Cine ar fi crezut că existența unui scop în viață reprezintă și un excelent… leac pentru insomnie?!

d

Sursa: www.telegraph.co.uk

Autor: Tomi Tohaneanu


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*