Noutăți

7 tehnici esențiale care luptă împotriva pierderilor de memorie

Advertorial

Când vine vorba despre problemele de memorie, nu ne putem da cu presupusul în privința cauzelor și ritmului în care pot evolua ele. Cu toții ignorăm pierderi ușoare de memorie, punându-le pe seama stresului și a agendei încărcate de lucru. Fie că este vorba despre volumul mare de priorități, fie că întâmpinăm probleme asociate cu procesul de îmbătrânire, fiecare dintre noi suntem interesați să găsim modalități practice și eficiente pentru îmbunătățirea memoriei și menținerea sănătății creierului până la sfârșitul vieții.

Cel mai bun sfat al oamenilor de știință

Folosește-l sau îl pierzi! Asta înseamnă să lucrezi cu tine însuți, să fii deschis la informații noi și să ai răbdare. Din păcate, există nenumărați factori care șubrezesc performanțele creierului într-un ritm accelerat. Spre exemplu, un studiu realizat de către Robert Lustig din California (San Francisco) a dezvăluit că zahărul produce dependență, la fel ca și cocaina, conducând la inactivarea producătorilor neuronali de dopamină și forțându-ne să consumăm tot mai multe alimente care conțin zahăr. Medicul Mark Hyman vorbește de asemenea despre urmările dependenței provocate de zahăr, printre care și pierderile de memorie și scăderea capacității de concentrare.

Alimentația nesănătoasă reprezintă doar unul dintre factorii care afectează creierul și accelerează declinul cognitiv. Pe altă parte, radiațiile electromagnetice artificiale în care ne scăldăm (wi-fi, antene GSM, antene radio, linii de înaltă tensiune, radiațiile emise de computere și telefoane mobile) contribuie și ele la degradarea conexiunilor neuronale și chiar la apariția tumorilor cerebrale. Acesta însă nu este un articol despre cauzele problemelor de memorie, ci ne propunem să vorbim despre 6 metode practice pentru îngrijirea și stimularea creierului, astfel încât să ne îmbunătățim performanțele mentale și să ne menținem verzi până la sfârșitul vieții.

1. Învață în permanență lucruri noi

Fiecare dintre noi ne dorim să îmbătrânim frumos, însă prea puțini ne gândim ce trebuie să facem ca să împlinim această dorință. Incapacitățile și bolile debilitante nu sunt efecte obligatorii ale îmbătrânirii. Cu toții cunoaștem oameni care se mențin într-o formă excelentă la vârste înaintate la care alții sunt lipsiți de energie și plini de boli. Este adevărat că factorii genetici au o contribuție importantă în ritmul și modul de îmbătrânire, dar să ne amintim și celebra zicală: “Genetica încarcă armă, dar stilul nostru de viață apasă pe trăgaci!”

Cum ne îngrijim de sănătatea și bunăstarea noastră pe tot parcursul vieții dictează starea de vitalitate de la bătrânețe. Creierul, ca orice alt organ, are nevoie de atenție, exercițiu și hrană adecvată. De la minte pornește totul. Dacă îți menții mintea sănătoasă, starea întregului organism are de câștigat. Pentru asta, solicită-ți creierul, pune-l în permanență la treabă. Învață o limbă nouă, rezolvă integrame, reține zilnic 3 cuvinte noi, învață să cânți la un instrument sau să joci șah ori dezvoltă-ți hobby-uri noi. Dacă îți menții creierul activ, îți menții mintea la cote înalte, indiferent de vârstă. Asemenea unui sportiv de performanță, creierul tău are nevoie de noi provocări și antrenament constant.

image1(6)

2. Gândește pozitiv

Folosește-ți creierul într-un mod constructiv. Focalizează-te pe soluții, lucruri care îți plac și părțile bune din orice situație. Gândurile generează emoții, iar emoțiile stări. Stările creează efecte fiziologice – secretarea hormonilor buni sau a celor răi. Mai departe, rezultatele se văd în timp – sănătate sau boală.

Deși gândirea este un reflex involuntar, tu îți poți controla gândurile, devenind conștient de ele. Fii atent la dialogul tău interior și focalizează-l în permanență asupra lucrurilor pozitive din viața ta.
3. Consumă alimente care stimulează activitatea cerebrală

Suntem ceea ce gândim și ceea ce mâncăm. Hrana spirituală trebuie completată cu alimente de calitate, bogate în substanțe hrănitoare. În topul celor mai bune alimente care stimulează în mod pozitiv activitatea creierului sunt:

– carnea de pește (somon sau doradă) conține Omega 3.
Aceste grăsimi sănătoase încetinesc declinul procesului cognitiv, curață arterele și stimulează capacitatea neurotransmițătorilor de trimitere a stimulilor. (Dr. Michael F. Roizen, Dr. Mehmet C. Oz “Tu rămâi tânăr!”

– consumă 30g de nuci zilnic

– fructele de pădure sunt bogate în antioxidanți care îmbunătățesc procesele creierului și coordonarea motorie

– bananele sunt ideale pentru asigurarea cantității necesare de glucoză (sursa de energie a creierului)

– ciocolata cu peste 80% cacao conține o cantitate mare de antioxidanți care măresc producția de endorfine și dezvoltă capacitatea de concentrare și memorare

– consumă salate. Este un fapt demonstrat că legumele proaspete stimulează procesele cognitive, chiar mai mult decât fructele
Consumând măcar două porții de legume pe zi, rata declinului mental descrește cu 35% pentru mai bine de 6 ani.

 

Close-up of young happy woman eating salad
4. Ai grijă la circulația sangvină!

Sângele transportă multe substanțe nutritive către creier. Dacă sângele nu este sănătos ori nu circulă corect în organism, creierul este cel mai afectat. Menține-ți sănătatea arterelor tale și ai grijă să eviți factorii care conduc la creșterea tensiunii arteriale. Dacă îți păstrezi tensiunea arterială în limitele normale, îți îmbunătățești memoria și scazi riscurile de apariție a maladiei Alzheimer.
5. Fă mișcare fizică!

Sănătatea creierului tău este corelată cu exercițiile fizice. De fapt, sportul este elixir pentru memorie și în general pentru performanțele mentale. Atenție însă, sportul, indiferent de forma lui, trebuie practicat cu moderație. În exces, poate produce efectul opus – epuizare fizică și psihică. Secretul este să faci sport moderat și constant. Pentru a-ți stimula creierul, alege exerciții ușor alerte – acestea întrețin capacitatea neurocognitivă. De pildă, mergi în pas vioi 30 de minute pe zi, dansează sau joacă tenis.

6. Râzi cât poți de mult!

Este un fapt dovedit științific: râsul îmbunătățește memoria și menține creierul tânăr. Spiritul vesel și umorul sunt precum sportul pentru corpul fizic: reîmprospătează energia și dau un tonus excelent!

image 3
7. Antrenează-ți creierul în 30 de minute pentru performanțe de geniu

În era tehnologiei ultra-avansate, cercetătorii ne vin în ajutor cu soluții special gândite pentru îmbunătățirea activității creierului și creșterea calității vieții. Cum? Ne pun la dispoziție tehnologia pentru antrenarea creierului prin stimulare cu semnale sonore și vizuale modelate pe frecvențe specifice diferitor stări: relaxare profundă, concentrare și învățare accelerată, energizare, creativitate, îmbunătățirea memoriei, inducerea stării de somn, intrarea rapidă în starea de meditație, claritate mentală și amplificarea intuiției.

Poți avea propriul tău antrenor de stări mentale și performanțe intelectuale cu efecte eminamente benefice și cumulative în timp. Cu cât folosești mai mult tehnologia pentru stimulare mentală, cu atât mai multe rezultate pozitive obții. O astfel de tehnologie, disponibilă și în România, a fost creată de către echipa de cercetare Aimgroup. Tehnologia MIND SYNERGY oferă o gamă variată de programe pentru revigorare și stimulare mentală. O ședință pentru stimularea creativității poate dura 30 de minute și o poți face ori de câte ori ai nevoie. Este plăcut și rapid.

Într-o eră în care ne aflăm constant sub efectul radiațiilor nocive, al alimentației nesănătoase, mesajelor mass-media care induc frică și confuzie, stresului și al altor factori care ne consumă energia psihică și scad nivelul de performanță al organismului, întreținerea activă și constantă a creierului devine o necesitate. Problemele de memorie și mai grav, bolile de degenerescență mentală pot fi evitate. Putem îmbătrâni frumos și plini de vitalitate. Însă trebuie să lucrăm pentru asta!
Poți afla mai multe informații despre tehnologia Mind Synergy pentru antrenarea creierului aici:

www.aimgroup.ro

Anca Ciobotaru


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on 7 tehnici esențiale care luptă împotriva pierderilor de memorie

  1. Şi… încercaţi să vă mutaţi lângă marile oraşe în care trăiţi. Tot ceea ce implică găsirea şi achiziţionarea unei locuinţe este un bun exerciţiu de autodepăşire. Apoi, proiectarea grădinilor, plantarea, solicită gândirea asemenea unui joc de şah fără sfârşit. Agroterapia este una dintre metodele folosite cu succes în prevenţia şi tratamentul afecţiunilor specifice înaintării în vârstă.

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii