Noutăți

6 pași pentru a-ți induce starea de hipnoză și ce beneficii obții

Știai că prin autohipnoză se pot schimba obiceiuri nesănătoase, comportamente nocive și chiar stări emoționale toxice? Ba, mai mult, sunt persoane care se folosesc de autohipnoză pentru a-și dezvolta noi abilități ori pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate, atunci când nu este vorba de boli foarte grave. Însă autohipnoza nu se poate practica oricum, ci trebuie respectați câțiva pași pe care îi voi explica mai jos.

La noi, prea puțin se vorbește despre autohipnoză poate și pentru că acest cuvânt are o conotație mai mult negativă pe care ne-au indus-o filmele, în majoritatea lor americane. În mentalul colectiv, hipnoza s-a împământenit drept un instrument înfricoșător de control al minții prin care cel hipnotizat este deposedat de propria sa voință. Greșit! Hipnoza este, de fapt, un instrument terapeutic care poate ajuta oamenii să depășească multe probleme psihologice, emoționale și chiar unele probleme fizice.

Ce NU este hipnoza

Cuvântul hipnoza provine din termenul grecesc “hypos”, care înseamnă somn. Este de fapt o abreviere a termenului neuro-hipnotism, care înseamnă somn al sistemului nervos. Însă, înainte de a afla cum poți folosi autohipnoză trebuie să știi că hipnoza NU înseamnă: controlul minții, spălarea creierului, inconștiență sau stare mistică. Și asta pentru că o persoană care se află într-o stare de hipnoză, respectiv autohipnoză, este conștientă, în total control, deci într-o stare naturală și inofensivă, și poate să iasă din hipnoză când dorește.

„Autohipnoza este o formă populară de autoajutorare necesară pentru îmbunătățirea sănătății mintale. Este adesea denumită și vizualizare creativă sau meditație dinamică. Deseori confundată cu auto-sugestia, este, de asemenea, o formă de programare a minții”, explică Mandy Bass, autoarea siteului mindtosucceed.com. Bass, o practicantă a autohipnozei, susține că, pentru a înțelege autohipnoza trebuie ca mai întâi să înțelegem ce este această stare creierului, iar în acest caz ne vom concentra pe hipnoterapie.

Ce aplicații și caracteristici are hipnoterapia

În principiu, hipnoterapia înseamnă ameliorarea problemelor psihice dureroase sau tulburătoare prin tehnici de relaxare terapeutică profundă. Tehnicile hipnoterapeutice lucrează prin concentrarea gândurilor și relaxarea corpului. Astfel, se poate ajunge chiar la scăderea tensiunii arteriale, la reglarea bătăilor inimii și a undelor cerebrale. Dacă sunt practicate corect, se poate ajunge la o așa numită stare trans în care corpul se află în largul său, iar mintea ajunge la un nivel de conștientizare în care este profund relaxată.

Atunci când o persoană se află sub hipnoză, aceasta este mai puțin alertă, însă alte procese mentale, inclusiv cele ale minții subconștiente, devin mai concentrate și mai deschise schimbărilor pozitive. Imaginile, sugestiile, NLP și alte tehnici de putere a minții sunt adesea folosite în acest sens. Andrew Salter, în lucrarea sa “Trei tehnici de autohipnoză”, apreciază că diferența dintre autohipnoză și ceea ce se numește adesea “hipnoza de dormit” (adică efectuată de un hipnoterapeut) este aceea că “transa este indusă de subiect asupra lui și numai subiectul păstrează controlul total al transei”.  

Etapele autohipnozei

Potrivit Centrului Medical al Universității din Maryland, există 6 etape ale hipnozei care pot fi folosite și în autohipnoză:

1.Definirea problemei: Uneori, nu putem vedea o problemă dintr-o perspectivă constructivă, iar hipnoterapia ajută la schimbarea proceselor de gândire cu privire la diferite probleme.
2.Relaxarea: Hipnoterapia înseamnă să devii complet relaxat atât din punct de vedere fizic, cât și mental. Ulterior, cu ajutorul cuvintelor pozitive și a imaginilor poți deveni concentrat în timpul terapiei.
3.Disocierea: Este un proces de eliminare a diferitelor gânduri negative sau a altor conexiuni negative.
4.Răspunsul: În această etapă, cel hipnotizat, în mod normal, trebuie să fie deschis la sugestiile terapeutului. În autohipnoză, înseamnă să-ți faci un angajament față de propriile dorințe.  5.Revenirea la conștientizarea “normală” (Returning to “normal” awareness): Procesul prin care se revine la starea mentală obișnuită.
6.Reflecția asupra experienței: După o sesiune de autohipnoză sau hipnoterapie, în general, este important să ieși din acea stare și să reflectezi asupra acesteia într-o stare de conștiență mai pământească. Acest lucru îți va permite să implementezi mai bine terapia și beneficiile acesteia în viața de zi cu zi.

6 pași de urmat pentru a intra în starea de autohipnoză

1.Stai într-un loc confortabil, pe un scaun, cu mâinile pe lângă corp și cu picioarele drepte. Sub nicio formă nu le ține în formă de cruce.
2. Fără să-ți înclini capul sau să-ți miști gâtul, alege un punct în tavan și fixează-ți privirea în acel punct. În timp ce îți ții ochii fixați în acel moment, inspiră adânc atât cât îți este confortabil. Pe măsură ce expiri, repetă următoarea propoziție: “Ochii mei sunt obosiți și grei și vreau să adorm în acest moment“. Repetă această propoziție până când ochii ți se închid.
3. Lasă-ți corpul să se îndoaie pe scaun ca o păpușă de cârpă. Apoi, încet numără de la cinci la zero. Spune-ți, pe măsură ce numeri, că devii din ce în ce mai relaxat.
4. Imaginează-ți o situație pe care dorești să o depășești și momentul în care acest lucru se și întâmplă.
5. Repetă de trei ori o sugestie pozitivă, cum ar fi: Sunt încrezător, calm și relaxat. Repetă acest lucru cu convingere timp de 30 de secunde timp în care te vei focusa pe imaginea obiectivului pe care dorești să-l atingi. Întregul proces ar trebui repetat de 3 ori.
6. Pentru a reveni la normal, numără de la 1 la 5 și deschide ochii.

Mulți oameni se folosesc de autohipnoză pentru a-și rezolva diferite probleme cotidiene cărora, într-o stare normală de conștiință, nu le găsesc rezolvare. Autohipnoza poate spori încrederea în propria persoană și chiar poate ajuta la dezvoltarea de noi abilități.

Rezultate bune s-au obținut și în reducerea stresului și a anxietății. De asemenea, prin autohipnoză pot fi combătute obiceiuri precum fumatul și supraalimentare. Auto-hipnoza este, de asemenea, folosită de sportivi pentru a-și îmbunătăți performanțele atletice. Dacă ai probleme medicale sau psihologice grave, este necesar totuși să ceri sfatul unui medic sau al unui terapeut competent înainte de a utiliza autohipnoza.

Starea Theta a creierului în autohipnoză

Starea Theta este singura dintre cele 5 stări ale creierului (Beta, Alpha, Theta, Delta și Gamma) indispensabilă în autohipnoză. Starea Theta este o stare de relaxare profundă în care undele creierului sunt încetinite la o frecvență de 4-7 cicluri pe secundă. Din acest motiv, oamenii pot medita câteva ore fără întrerupere timp în care ating această stare și, implicit, au privilegiul de a atinge calmul absolut.  Aceste unde guvernează acea parte a minții noastre care se află între conștient și inconștient și unde se păstrează amintirile și sentimentele.

Undele Theta mai creează terenul propice pentru creativitate, inspirație și stări spirituale. Theta este prima etapă a fazei în care visăm. Pentru a înțelege această frecvență gândește-te la oamenii care umblă pe cărbuni fierbinți fără a fi arși. Datorită beneficiilor, marele Einstein s-a antrenat special ca să petreacă multe ore pe zi în Theta. Aceasta mai reprezintă și o poartă de acces la învățare facilă și memorie, trezește intuiția și alte abilități extrasenzoriale de percepție. În starea Theta au loc vindecări instantanee.

În plus, cu ajutorul lor ne putem conecta la subconștient și, implicit, putem schimba unele dintre cele mai adânci convingeri sau blocaje emoționale prin folosirea afirmațiilor pozitive. Concret, pe frecvența Theta avem capacitatea de a ne reprograma mintal. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că putem să ne schimbăm obiceiuri nocive, comportamente greșite și stări emoționale care ne fac rău.

Autohipnoza și starea Theta pot fi foarte ușor induse cu ajutorul tehnologiei pentru stimulare mentală cu lumini și sunete Mind Synergy, disponibilă aici. Este vorba despre o formă de terapie sigură și sănătoasă prin sunete și lumini modelate pe frecvențe specifice diferitor stări de conștiință. Mulți oameni folosesc deja acest tip de dispozitiv pentru combaterea stresului, relaxare profundă, inducerea stării de calm și claritate mentală și reprogramarea subconștientului. Află mai multe informații despre tehnologia Mind Synergy AICI.

Sofia Tofan


Intră pe pagina principală a site-ului pentru a vedea cele mai noi articole! Clik aici: Acasa

1 Comment on 6 pași pentru a-ți induce starea de hipnoză și ce beneficii obții

  1. Andrei Marin // 6 aprilie 2019 at 0:08 // Răspunde

    Felul în care eşti controlat mental. Terorismul este susţinut chiar de către instituţiile anti-terorism

    https://www.seruah.com/felul-in-care-esti-controlat-mental-terorismul-este-sustinut-chiar-de-catre-institutiile-anti-terorism.html

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii