Cunoaste lumea

Noutăți

Viitorul aeronavelor hipersonice. Cei de la Boeing susțin că sunt pe punctul de a realiza un avion capabil să atingă o viteză de cinci ori mai mare ca a sunetului (1,7 Km/secundă)

  •  
  •  
  •  

Există o concurență acerbă pentru a crea un avion hipersonic care să înlocuiască SR-71 Blackbird, avionul celor de la Lockheed Skunk Works care a atins o viteză maximă de 3.540 km/h, Mach 3, și putea ajunge la o altitudine de 26.000 de metri. Deși a fost retras din circulație încă din anul 1998, SR-71 deține încă recordul pentru cel mai rapid avion construit vreodată. Intenţia producătorilor este de a construi o aeronavă capabilă să atingă viteze mai mari de Mach 5, adică 6.171 km/h, iar cei de la Boeing cred că au găsit o modalitate de a realiza un astfel de avion, relatează cei de la future.com.

În cadrul forumului SciTech al American Institute of Aeronautics and Astronautics, care a fost organizat în Orlando, Florida, Boeing a prezentat conceptul unui avion hipersonic considerat succesorul lui Blackbird SR-71. Conceptul de aripă trapezoidală cu coadă dublă nu a fost încă aprobat pentru a fi utilizat pe avioanele hipersonice, însă cercetătorii de la Boeing cred că această soluţie constructivă este fezabilă.

Conceptul propus de Boeing se bazează pe unele avioane hipersonice de succes, inclusiv pe X-51, o aeronavă hipersonică experimentală fără pilot, construită tot de Boeing, care în timpul unui zbor de test din anul 2013 a atins o viteză record de Mach 5.1, 6.200 km/h, utilizând motoare scramjet. După epuizarea combustibilului, aeronava s-a prăbuşit în ocean. Marea provocare o reprezintă construirea unui avion hipersonic care să atingă o viteză de zbor de Mach 5, dar care, de asemenea, să poată încetini pentru a reveni la sol.

sr72lockheed boing-hypersonic2-1515787473

În acest scop, atât Boeing, cât și Lockheed Martin, cercetează diferite soluţii constructive care utilizează motoare turboreactoare, un tip de motor care a fost folosit de mult timp în construcţia aeronavelor comerciale, pentru a atinge viteze Mach 3 şi motoare ramjet/scramjet pentru a atinge viteze Mach 5.

Ramjet şi scramjet sunt motoare în care aerul este comprimat înainte de combustie, fără a utiliza componente rotative, ceea ce asigură puterea de propulsie necesară aeronavei pentru a atinge viteze Mach 5 și chiar mai mari. Modelul SR-72 al companiei Lockheed Martin, care este dezvoltat împreună cu Forțele Aeriene ale SUA și cu Agenţia pentru Proiecte de Cercetare Avansată în domeniul Apărării, este similar cu aeronava hipersonică concepută de Boeing. Se estimează că modelul SR-72 va intra în dotarea Forțelor Aeriene ale SUA în anul 2030.

sursa: https://futurism.com/first-look-future-hypersonic-flight/

traducere și adaptare: Radu Ungureanu


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii