Vasco da Gama – cel mai lung pod din Uniunea Europeană

Podul are șase benzi de drum, cu o limită de viteză de 120 km/h, la fel ca pe autostrăzi, cu excepția unei secțiuni care este limitată la 100 km/h.
În zilele vântoase, ploioase și cu ceață, limita de viteză este redusă la 90 km/h. Numărul de benzi rutiere va fi mărit la opt când traficul va atinge o medie zilnică de 52.000 de vehicule.
Traficul spre nord (până la Lisabona, Portugalia) este taxat cu taxă în timp ce călătoria spre sud este gratuită.
Taxele sunt colectate printr-o piață de taxare situată pe malul de sud al Tagus, lângă Montijo. Din 2020, taxele variază de la 2,85 EUR (autoturisme) la 12,20 EUR (camioane).
Podul Vasco da Gama este un pod suspendat, flancat de viaducte, care se întinde pe râul Tajo în Parque das Nações din Lisabona, capitala Portugaliei.
Este al doilea cel mai lung pod din Europa, după Podul Crimeei, dar este cel mai lung pod din Uniunea Europeană.
A fost construit pentru a atenua aglomerația de pe Podul 25 de Abril din Lisabona și pentru a elimina necesitatea ca traficul dintre regiunile de nord și de sud ale țării să treacă prin capitală.
Construcția a început în februarie 1995; podul a fost deschis traficului pe 29 martie 1998, tocmai la timp pentru Expo 98, Târgul Mondial care a celebrat 500 de ani de la descoperirea de către Vasco da Gama a rutei maritime din Europa către India.
Alături de Podul 25 de Abril, Vasco da Gama este unul dintre cele două poduri care traversează râul Tagus din Lisabona.
Foto domeniu public
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu