Pana de cauciuc ar putea deveni istorie

Uneori este dificil pentru un șofer să nu simtă că anvelopele sunt „veriga slabă” a mașinii.
Este pana de cauciuc pe cale să intre în istorie? Mai mulți giganți ai domeniului testează o astfel de posibilitate, relatează BBC.
Pe o pistă de testare din Luxemburg, un Tesla Model 3 rulează printre colțuri strânse, accelerează rapid și efectuează opriri de urgență așezată pe patru anvelope fără aer, produse de Goodyear.
Spițe speciale din plastic susțin o bandă de rulare subțire, întărită. Spițele se flexează și se contorsionează pe măsură ce mașina înaintează.
Mașinile electrice și mobilitatea autonomă schimbă nevoile de anvelope. Firmele de livrare și serviciile de transfer doresc produse care necesită întreținere redusă, rezistență la perforare, reciclabile și care au senzori care cartografiază condițiile drumurilor.
„În timp ce anvelopele umplute cu aer își vor avea întotdeauna locul, este nevoie de un amestec de soluții.
Pe măsură ce avansăm într-o lume în care vehiculele autonome devin din ce în ce mai comune și multe orașe oferă strategii de transport ca serviciu, a avea o anvelopă fără întreținere este extrem de important”, susține Michael Rachita, manager de program Goodyear pentru anvelope non-pneumatice (NPT).
În laboratoarele Goodyear, anvelopele sunt testate timp de 24 de ore, la diferite sarcini și viteze. Unele spițe se deformează, altele se rup, dar structurile continuă să funcționeze în siguranță, spune Rachita.
Competitorul Goodyear, Michelin, lucrează cu General Motors la anvelopele fără aer încă din 2019.
Au existat relatări de presă care afirmau că brandul ar putea lansa noile anvelope pe o nouă mașină electrică Chevrolet Bolt, planificată de General Motors în 2024.
Anvelopele Uptis sunt fabricate din rășină de înaltă rezistență, încorporată cu fibră de sticlă și cauciuc compozit (pentru care Michelin a depus 50 de brevete), pentru a crea o structură de plasă care înconjoară o roată de aluminiu.
„Anvelopele non-pneumatice prezintă un interes deosebit pentru sectoare precum armata, răspunsul la dezastre, vehiculele de securitate și utilajele specializate”, punctează Klaus Kraus, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare europeană la Hankook, pentru BBC News.
Compania sud-coreeană a dezvăluit recent cea mai recentă versiune a unor astfel de soluții tehnice.
Mai mic decât o anvelopă convențională, un fagure de spițe din poliuretan, interblocate, reprezintă o variantă care să poată face față solicitărilor laterale și orizontale, arată compania.
Foto: Wikipedia
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu