Cunoaste lumea

Noutăți

O metodă simplă de parfumare produce o creștere majoră a memoriei

  •  
  •  
  •  

Când un parfum s-a răspândit prin dormitoarele adulților în vârstă, timp de două ore în fiecare noapte, timp de șase luni, amintirile acestora au crescut vertiginos.

Participanții la acest studiu al Universității din California, au obținut o creștere cu 226% a capacității cognitive în comparație cu grupul de control.

Cercetătorii spun că descoperirea transformă legătura de mult cunoscută dintre miros și memorie într-o tehnică ușoară, non-invazivă pentru întărirea memoriei și, potențial, descurajarea demenței.

Oamenii de știință știu de mult că pierderea capacității olfactive, sau a capacității de a miros, poate prezice dezvoltarea a aproape 70 de boli neurologice și psihiatrice.

Acestea includ Alzheimer, demența, Parkinson, schizofrenia și alcoolismul.

„Realitatea este că la o vârstă de peste 60 de ani, simțul olfactiv și cogniția încep să cadă ca de pe o stâncă”, a spus Michael Leon, profesor de neurobiologie și comportament și coleg CNLM.

„Dar nu este realist să credem că oamenii cu deficiențe cognitive ar putea deschide, adulmeca și închide zilnic 80 de sticle de mirosuri. Acest lucru ar fi dificil chiar și pentru cei fără demență”.

Simțul olfactiv are privilegiul special de a fi conectat direct la circuitele de memorie ale creierului”, a spus Michael Yassa, profesor și director James L. McGaugh în Neurobiology of Learning & Memory, director al CNLM, investigator colaborator.

Toate celelalte simțuri sunt direcționate mai întâi prin talamus. Toată lumea a experimentat cât de puternice sunt aromele în evocarea amintirilor, chiar și cu foarte mult timp în urmă.

Cu toate acestea, spre deosebire de modificările de vedere pe care le tratăm cu ochelari și aparate auditive pentru deficiențe de auz, a existat nicio intervenție pentru pierderea mirosului.

Echipa ar dori în continuare să studieze impactul tehnicii asupra persoanelor cu pierdere cognitivă diagnosticată.

Cercetătorii spun, de asemenea, că speră că descoperirea va duce la mai multe investigații asupra terapiilor olfactive pentru tulburările de memorie.

Un produs bazat pe studiul lor și conceput pentru ca oamenii să-l folosească acasă este de așteptat să iasă pe piață în această toamnă.

Studiul a fost susținut de Procter & Gamble.

Material furnizat de Universitatea din California – Irvine

Foto burst shopify Samantha Hurley


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii