Moda impusă de doamna Vionnet

Alături de Coco Chanel, Vionnet este creditată cu trecerea de la hainele rigide, formalizate, la haine mai elegante și mai moi.
Spre deosebire de Chanel, Vionnet avea puțin apetit pentru autopromovare; pensionarea ei în 1940 a marginalizat contribuția ei la mișcarea mai largă a modernizării modei.
Madeleine Vionnet este citată spunând „când o femeie zâmbește, rochia ei trebuie să zâmbească cu ea”.
Evitând corsetele, căptușelile, rigidizările și orice ar distorsiona curbele naturale ale corpului unei femei, ea a devenit cunoscută pentru hainele care accentuau forma naturală feminină.
Influențată de dansurile moderne ale Isadorei Duncan, Vionnet a creat modele care scot în evidență forma naturală a unei femei.
La fel ca Duncan, Vionnet s-a inspirat din arta greacă antică, în care hainele par să plutească liber în jurul corpului, mai degrabă decât să-i distorsioneze sau să-și modeleze forma.
Stilul ei s-a schimbat relativ puțin de-a lungul carierei sale, deși a devenit puțin mai potrivit în anii 1930.
În anii 1920, Vionnet a creat îmbrăcăminte utilizând croiala în prejudecată, o tehnică de tăiere a pânzei în diagonală față de granul țesăturii, permițându-i să se agațe de corp în timp ce se întinde și se mișcă cu purtătorul.
În timp ce Vionnet însăși nu a inventat metoda de tăiere a țesăturii pe bias, ea a fost prima care a folosit tăieturi în bias pentru întreaga îmbrăcăminte.
Folosirea de către Vionnet a croiului în pentru a crea un aspect elegant, măgulitor, care să-și înțeleagă corpul a revoluționat îmbrăcămintea pentru femei și a dus-o în vârful lumii modei.
Deși uneori a fost creditată cu invenția sa, Vionnet a pretins că a aplicat tehnica, deja folosită la fuste, ornamente și podoabe, la rochiile întregi.
În calitate de profesionist în modă, Vionnet știa că textilele decupate după fir ar putea fi drapate pentru a se potrivi cu curbele corpului unei femei și pentru a exprima fluiditatea mișcării.
Ea a folosit croiala pentru a promova potențialul de expresie și mișcare, integrând confortul și mișcarea, precum și forma în design-ul ei.
Foto domeniu public
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu