Cunoaste lumea

Noutăți

Metavers – o nouă lume virtuală

  •  
  •  
  •  

Câteva componente ale tehnologiilor metavers au fost deja dezvoltate în cadrul jocurilor video moderne activate pe internet.

Jocul video Second Life din 2003 este adesea descris ca primul metavers, deoarece a încorporat multe aspecte ale rețelelor sociale într-o lume virtuală persistentă. Funcțiile sociale sunt adesea o caracteristică integrală în multe jocuri online multiplayer.

Jurnalistul de tehnologie Clive Thompson a susținut că jocul emergent, bazat pe socializare al Minecraft reprezintă o implementare avansată a metavers-ului.

Alte afirmații privind dezvoltarea unui metavers au fost făcute pentru jocurile Active Worlds, Roblox, Decentraland și Fortnite în plus față de câteva jocuri MUD timpurii.

Metavers-ul este descris ca un mijloc de fabricare a spațiilor digitale imersive pentru o serie de activități umane. Pentru a realiza acest lucru, unele iterații ale metaversului implică integrarea între spațiile virtuale și fizice și economiile virtuale.

Calitățile suplimentare includ persistența digitală și sincronicitatea pentru a stabili mai bine un sentiment de prezență într-un mediu realist, împreună cu implementarea elementelor existente de social media, cum ar fi identitatea avatarului, crearea de conținut și acceptabilitatea social.

Dezvoltarea metavers s-a concentrat adesea pe îmbunătățirea tehnologiilor de realitate virtuală datorită beneficiilor în stabilirea imersiunii în medii virtuale.

În 2019, compania de rețele sociale Facebook a lansat o lume socială VR numită Facebook Horizon.

Facebook avea să fie redenumit mai târziu „Meta Platforme” în 2021. Președintele său Mark Zuckerberg și-a declarat angajamentul companiei de a dezvolta un ecosistem metavers.

O mare parte din tehnologia de realitate virtuală de bază pe care Meta Platforms a făcut-o publică rămâne de dezvoltat.

Microsoft a achiziționat compania VR AltspaceVR în 2017, și intenționează să integreze funcții metavers în Microsoft Teams. Nike prevede, de asemenea Metavers și începe să construiască „Nikeland” în 2021 pe Roblox, un mediu virtual bazat pe jocuri video online.

Confidențialitatea informațiilor în metavers este un domeniu de îngrijorare, deoarece companiile implicate vor colecta probabil informațiile personale ale utilizatorilor prin dispozitive portabile și interacțiuni ale utilizatorilor.

Facebook intenționează să continue publicitatea direcționată în metavers, ridicând și alte îngrijorări legate de răspândirea dezinformării și pierderea confidențialității personale.

Dependența utilizatorilor și utilizarea problematică a rețelelor sociale este o altă preocupare pentru dezvoltarea metavers-ului.

Tulburarea de dependență de internet, rețelele sociale și dependența de jocuri video pot avea repercusiuni mentale și fizice pe o perioadă prelungită de timp, cum ar fi depresia, anxietatea și obezitatea.

Experții sunt, de asemenea, îngrijorați de faptul că metaver-sul ar putea fi folosit ca o „scăpare” din realitate într-un mod similar cu tehnologiile de internet existente.

Metavers-ul poate mări impactul social al camerelor de eco online și al spațiilor de alienare digitală.

Deoarece evoluțiile metavers-ului pot fi făcute pentru a adapta algoritmic lumi virtuale pe baza convingerilor fiecărei persoane, metaversul poate distorsiona și mai mult percepția utilizatorilor asupra realității cu conținut părtinitor pentru a menține sau crește implicarea.

Foto wikipedia


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii