Inedit! Primul tren urban autonom al Chinei care va circula pe un traseu… lipsit de șine

În vara acestui an, o companie chineză – CRRC Corporation, a prezentat și a introdus în testări un tren autonom neobișnuit, care, în loc de cale ferată, circulă pe un „traseu virtual”. Trenul, care se poate orienta în trafic într-un mod autonom, fără a fi condus de către om, este numit ART („Autonomous Rail Rapid Transit”) și este conceput pentru orașul Zhuzhou din provincia chineză Hunan. A fost gândit ca o soluție de deplasare a călătorilor eficientă, mai puțin costisitoare și caracterizată de către un nivel foarte redus al emisiilor poluante. Datorită faptului că se deplasează la suprafață și că nu este necesară construirea unei căi de rulare speciale (șine de cale ferată), acest tren urban oferă o soluție mai puțin costisitoare decât clasicul metrou sau tramvai. Cele trei vagoane ale unui tren ART pot transporta, în total, până la 300 de pasageri, cu viteze de 70 km/h.
În locul clasicelor șine, pe toată lungimea traseului unui tren ART vor fi realizate marcaje întrerupte, „citite” de către un sistem de senzori și folosite de către computerul care ghidează trenul, în vederea urmării traseului corect. Acest tren inedit – 100% electric și lipsit de șine, este descris ca un hibrid, o combinație între un autobuz, un tren și un tramvai. El înlesnește deplasarea rapidă a persoanelor, între diferitele puncte de interes major ale orașului, urmând să fie introdus și în alte zone urbane ale Chinei. După o încărcare de doar 10 minute a bateriilor sale pe bază de litiu-titanat, noul tren urban chinezesc poate parcurge, fără oprire, o distanță de 24 de kilometri. Trenul ART are o lungime de 30 de metri și, în loc de roțile de fier ale unui vehicul feroviar obișnuit, el dispune de roți înzestrate cu anvelope de cauciuc. Introducerea în exploatare a unui asemenea tren pe un traseu implică doar 1/5 dintre cheltuielile pe care le-ar determina utilizarea unei linii de metrou obișnuite. Actualmente, trenul ART se află în testare, urmând a intra în exploatare peste câteva luni, adică anul viitor.
Sursa: inhabitat.com
Autor: Tomi Tohaneanu
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu