Cunoaste lumea

Noutăți

Guvernele trebuie să reglementeze rapid IA generativă în școli

  •  
  •  
  •  

Pe măsură ce elevii dintr-o parte a lumii se întorc la școală după vacanța de vară, UNESCO face apel la guverne să pună în aplicare reglementări adecvate și formarea profesorilor, pentru a asigura o abordare centrată pe om a utilizării IA generativă în educație.

În acest scop, UNESCO publică primul Ghid global privind IA generativă în educație și cercetare, conceput pentru a aborda întreruperile cauzate de tehnologiile AI generative.

„IA generativă poate fi o oportunitate extraordinară pentru dezvoltarea umană, dar poate provoca, de asemenea, rău și prejudecăți.

Nu poate fi integrat în educație fără implicarea publicului și fără garanțiile și reglementările necesare din partea guvernelor.

Acest Ghid UNESCO va ajuta factorii de decizie și profesorii să navigheze cel mai bine în potențialul IA pentru interesul principal al cursanților”, a declarat Audrey Azoulay, director general al UNESCO.

Primele secțiuni ale Ghidului UNESCO explică ce este IA generativă și cum funcționează. Următoarele secțiuni detaliază controversele legate de IA generativă și implicațiile acestora pentru educație, în special modul în care înrăutățește diviziunile datelor digitale.

Într-adevăr, modelele actuale ChatGPT sunt instruite pe date de la utilizatorii online care reflectă valorile și normele sociale dominante ale Nordului Global.

Ghidul UNESCO stabilește apoi șapte pași cheie pe care guvernele ar trebui să îi facă pentru a reglementa IA generativă și pentru a stabili cadre de politici pentru utilizarea sa etică în educație și cercetare, inclusiv prin adoptarea standardelor globale, regionale sau naționale de protecție a datelor și de confidențialitate.

De asemenea, stabilește o limită de vârstă de 13 ani pentru utilizarea instrumentelor AI în sala de clasă și solicită formarea profesorilor pe acest subiect.

Pe baza Recomandării UNESCO din 2021 privind etica inteligenței artificiale și a Consensului de la Beijing din 2019 privind inteligența artificială în educație, ghidul promovează agenția umană, incluziunea, echitatea, egalitatea de gen și diversitatea culturală și lingvistică.

Ghidul răspunde, de asemenea, preocupărilor exprimate la prima masă rotundă ministerială globală privind IA generativă, convocată de UNESCO în mai 2023.

Orientările vor fi publicate la sediul UNESCO în timpul Săptămânii Digital Learning a UNESCO, care adună peste 1000 de participanți pentru a discuta despre temele platformelor publice de învățare digitală și AI generativă în educație, printre altele.

Vorbitorii includ:

Stuart Russel, profesor de informatică, Universitatea din California, Berkeley, SUA

Yoshua Bengio, profesor în Departamentul de Informatică și Cercetare Operațională de la Universitatea din Montreal și fondator și director științific al Mila – Institutul de Inteligență Artificială din Québec, 2018 A.M. Laureat al Premiului Turing

Yann LeCun, vicepreședinte și om de știință șef AI la Meta

Daniel Andler, matematician și filozof, membru al Académie des sciences morales et politiques și profesor emerit, Sorbona Université, Franța

Inteligența artificială generativă a atins conștientizarea publicului în noiembrie 2022 odată cu lansarea ChatGPT, care a devenit aplicația cu cea mai rapidă creștere din istorie.

Având puterea de a genera rezultate precum text, imagini, videoclipuri, muzică și coduri software, instrumentele AI generative au implicații de anvergură pentru educație și cercetare.

Cu toate acestea, sectorul educației este în mare parte nepregătit pentru integrarea etică și pedagogică a acestor instrumente care evoluează rapid.

Un sondaj global recent al UNESCO asupra a peste 450 de școli și universități a arătat că mai puțin de 10% dintre acestea au avut politici instituționale și/sau îndrumări oficiale privind utilizarea aplicațiilor generative de IA, în mare parte din cauza absenței reglementărilor naționale.

În iunie 2023, UNESCO a avertizat că utilizarea IA generativă în școli a fost lansată într-un ritm prea rapid, cu o lipsă îngrijorătoare de control public, controale sau reglementări.

Organizația a publicat o lucrare care dezvăluie că publicarea unui nou manual necesită mai multe autorizații decât utilizarea instrumentelor AI generative în sala de clasă.

UNESCO


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii