Fiul adoptat devine un artist faimos

O familie evreiască pe nume Karnofsky, care a imigrat din Lituania în Statele Unite, i-a fost milă de un băiat de 7 ani și l-a adus acasă. Baiatul a petrecut noaptea în această casă a familiei evreiești, unde pentru prima dată în viață, a fost tratat cu bunătate și tandrețe.
Când s-a culcat, doamna Karnovski i-a cântat cântece de leagăn rusești. Mai târziu, baiatul a învățat să cânte mai multe cântece rusești și evreiești.
De-a lungul timpului, acest băiat a devenit fiul adoptiv al acestei familii iar domnul Karnofsky i-a dat bani pentru a-și cumpăra primul său instrument muzical, așa cum se obișnuia în familiile evreiești.
Mai târziu, când a devenit muzician și compozitor profesionist, a folosit aceste melodii evreiești în compoziții precum Spitalul St. James și Go Down Moses.
Băiețelul a crescut și a scris o carte despre această familie evreiască, care l-a adoptat în 1907. În amintirea acestei familii și până la sfârșitul vieții sale, el a purtat Steaua lui David și a spus că în această familie a învățat „să trăiască o viață reală și determinată”.
Acest băiețel se numea Louis Armstrong.
În memoriile sale “Louis Armstrong – Familia evreiască din New Orleans, Anul 1907”, el a descris că această familie a fost, de asemenea, supusă discriminării de către „alți oameni albi” care au simțit că sunt mai buni decât evreii:
„Eu aveam doar șapte ani, dar am putut vedea cu ușurință tratamentul nelegiuit pe care oamenii albi îl dădeau sărmanei familii evreiești pentru care lucram.”
El a scris despre ceea ce a învățat de la ei. Prima sa interpretare muzicală s-ar putea să fi fost pe marginea tomberonului de gunoi al lui Karnoffskys. Pentru a se deosebi de alți vânzători ambulanți, a încercat să cânte din corn de tablă pentru a atrage clienți.
Împrumutând fără permisiune arma tatălui său vitreg, el a tras un gol în aer și a fost arestat la 31 decembrie 1912. A petrecut noaptea la New Orleans Juvenile Court, apoi a fost condamnat la detenție la Colored Waif’s Home. Căpitanul Joseph Jones conducea locul ca o tabără militară, folosind pedeapsa corporală.
Armstrong și-a dezvoltat abilitățile de interpretare la cornet cântând în trupa închisorii juvenile. Peter Davis, care venea frecvent în acest loc la cererea căpitanului Jones, a devenit primul profesor al lui Armstrong și l-a ales ca șef de trupă.
Cu această formație, Armstrong, în vârstă de treisprezece ani, a atras atenția lui Kid Ory. La 14 iunie 1914, Armstrong a fost eliberat în custodia tatălui său și a noii sale mame vitrege, Gertrude. El și-a găsit un loc de muncă la o sală de dans deținută de Henry Ponce. L-a întâlnit pe bateristul Black Benny, care i-a devenit ghid și bodyguard.
În primii ani, Armstrong a fost cunoscut mai ales pentru virtuozitatea sa cu cornetul și trompeta. Împreună cu „figurațiile sale în formă de clarinet și notele înalte din solo-urile sale de cornet”, el a fost cunoscut și pentru intensul său „swing”ritmic, o concepție complexă care implică … bătăi accentuate și relații complementare ale ritmului.”
Improvizațiile lui Armstrong, deși sofisticate neconvențional pentru acea epocă, au fost, de asemenea, subtile și extrem de melodice. Solo-ul pe care Armstrong îl cântă în timpul piesei „Potato Head Blues” a fost considerat cel mai bun solo al său din acea serie.
Armstrong a fost practic primul care a creat variații semnificative pe baza armoniilor acordurilor melodiilor, în loc doar de melodie.
Acest lucru a deschis un câmp larg pentru creație și improvizație și a schimbat semnificativ muzica într-o formă de artă a solistului. A fost unul dintre primii artiști care a folosit înregistrările spectacolelor sale pentru a se perfecționa.
Armstrong era un audiofil avid. În casa sa, avea cele mai noi echipamente audio și uneori repeta și înregistra împreună cu înregistrările sale mai vechi sau de la radio.
Foto wikipedia
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu