Fantoma argintie Rolls-Royce

În 1906, Rolls-Royce a produs patru șasiuri pentru a fi prezentate la Salonul auto Olympia.
Era atât de inovatoare încât mașinile de prezentare nu au fost complet terminate, iar exemplele nu au fost furnizate presei pentru testare până în martie 1907.
Mașina avea la început un nou motor cu supape laterale, cu șase cilindri, cu cilindrii turnați în două unități de trei cilindri fiecare, spre deosebire de unitățile triple cu doi cilindri de pe cele șase anterioare.
O transmisie cu trei trepte a fost echipată la început cu unități cu patru trepte utilizate din 1913.
Dezvoltarea continuă a permis creșterea puterii de la 48 CP (36 kW) la 1.250 rpm la 80 CP (60 kW) la 2.250 rpm.
Pornirea electrică a fost montată din 1919 împreună cu lumini electrice pentru a le înlocui pe cele mai vechi care foloseau acetilenă sau ulei.
Dezvoltarea Fantomei argintii a fost suspendată în timpul Primului Război Mondial, deși șasiul și motorul au fost furnizate pentru utilizare în mașinile blindate Rolls-Royce.
O fantomă argintie albastră din 1909, cunoscută sub numele de Blue Mist, deținută anterior de un lord irlandez, a fost folosită de Lawrence al Arabiei ca mașină personală a personalului său în timpul revoltei arabe.
Construcția unei replici Blue Mist a început în 2018.
În ciuda îmbunătățirilor, performanța concurenților Fantomei argintii s-a îmbunătățit în măsura în care superioritatea anterioară a fost erodată la începutul anilor 1920.
Vânzările au scăzut. Compania a decis să-și lanseze înlocuitorul care a fost introdus în 1925 sub numele de New Phantom (Noua fantomă).
După aceasta, modelele mai vechi 40/50 au fost numite Silver Ghosts (Fantome argintii) pentru a evita confuzia.
Foto domeniu public
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu