De ce sunt taxi-urile galbene?

Există multe taxi-uri galbene în jurul lumii, unele cu patrimoniu comun, unele fără. Taxi-ul original vopsit în galben, provine de la Yellow Cab Company, cu sediul la Chicago, statul Illinois din Statele Unite, devenind cel mai popular taxi!
În 1908, Albert Rockwell, fondator și Director al General New Departure Manufacturing Co. din Bristol, statul Connecticut, a călătorit în Europa pentru a evalua sistemele lor de taxi, în speranța de a dezvolta unul similar în Washington, DC. Compania „Wyckoff, Church and Partridge ” au avut o serie de taxi-uri colorate galben-portocaliu pe străzile Manhattan-ului în 1909. În martie 1910, Connecticut Cab Co. (în esență directorul General al New Departure Manufacturing Co.) a preluat controlul de operare a taxi-urilor de la “Wyckoff, Church and Partridge”.
Taxi-ul galben (yellow cab) a apărut oficial în New York pe 4 aprilie, 1912. Tarifele sale au început cu suma de 50 cenți pe milă. Printre directorii și a acționarii companiei a fost și Albert F. Rockwell și Connecticut Cab Co. La scurt timp după încorporarea oficială a Yellow Taxicab Co., această companie a fuzionat cu Cab și Taxi Co., devenind YELLOW CAB CO. Durata sa de viață independentă a fost destul de scurtă, războaiele și problema tarifelor, precum și o serie de restricții au forțat compania să fuzioneze cu Mason-Seaman Transport Co. la 3 martie 1914.
Conform legendei, culoarea și numele „galben”, a fost selectat de John Hertz ca urmare a unui studiu de la Universitatea din Chicago, care a indicat că galbenul a fost culoarea cea mai ușor de observat într-un loc aglomerat. Yellow Cab Company din Chicago a fost fondată de John D. Hertz în 1914.
Hertz a vândut o parte a companiei „Yellow Cab Co„ celor de la General Motors în 1925. În 1929 Yellow Cab Co. (din Chicago), a fost cumparată de Morris Markin, care a stabilit și o altă companie de taxi în paralel, Checker Cab Manufacturing Company.
Compania Yellow Cab Co a fost vândută din nou în 1996 și preluată de Patton Corrigan, care, la rândul său a vândut-o în 2005 lui Michael Levine, un operator de taxi la a treia generație din New York City. Grupul Levine / Corrigan a achiziționat, de asemenea, Checker Taxi dina Chicago, pentru a reuni cele două companii, însă anul acesta, Compania Yellow Cab din Chicago a depus actele pentru faliment.
Yellow Cab Co este în cele din urmă împărțită în mai multe companii în întreaga țară.
traducere și adaptare Mădălina Corina Diaconu
surse: yellowcabco, hertz.com, nytimes
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu