Cunoaste lumea

Noutăți

Cursa trenului Orient Express Paris – Istanbul este anulată tot restul anului 2021

  •  
  •  
  •  

„Anul acesta, din păcate, din cauza restricțiilor din țările pe care le tranzitează,  cursa trenului Orient Express Paris – Istanbul este anulată. See you next year!…” anunță Massimo Paganello pe pagina sa de facebook.

Cu toate că au fost multe speculații care afirmau ca VSOE va circula în 2021, toate s-au dovedit a fi false. Este OFICIAL, Orient Express NU va circula pentru al doilea an consecutiv, dragi prieteni feroviari-stimați cititori” – mesaj de la Massimo Paganello, membru al VSOE într-o postare de pe pagina de Facebook CFR – Istorie și Cotidian.

Venice Simplon-Orient-Express (VSOE) este un serviciu de tren privat de lux de la Londra la Veneția și alte orașe europene.

În prezent este deținut de Belmond, care operează 45 de hoteluri de lux, restaurante, trenuri turistice și croaziere fluviale în 24 de țări. S-a convenit în decembrie 2018 ca serviciul să fie achiziționat de LVMH într-o tranzacție inițial așteptată să se închidă în prima jumătate a anului 2019.

Aceste servicii VSOE nu trebuie confundate cu un tren programat în mod regulat numit Orient Express, care circula noaptea între Paris și București – în ultimii ani de funcționare, între Strasbourg și Viena – până la 11 decembrie 2009.

Acesta din urmă era un lucru normal Trenul de noapte EuroNight și a fost descendentul liniar al plecării zilnice regulate a Orient Express din Paris către Viena și Balcani.

În timp ce acest tren descendent a fost utilizat în primul rând pentru orice fel de pasageri din Europa Centrală și de Est, aplicând doar tarifele internaționale standard ale trenului, trenul VSOE este destinat turiștilor care doresc să facă o călătorie de lux cu trenul.

Tarifele de pe Venice Simplon-Orient-Express sunt mari, deoarece serviciul este destinat nu ca un serviciu feroviar obișnuit, ci ca un eveniment de agrement cu mese de cinci stele incluse, aflăm de pe site-ul wikipedia.

Trenul a fost înființat în 1982 de James Sherwood din Kentucky, SUA. În 1977 cumpărase două vagoane originale la o licitație, când Compania Internațională a Vagoanelor-Lits s-a retras din serviciul Orient Express, trecând serviciul către căile ferate naționale din Franța, Germania și Austria.

În următorii câțiva ani, Sherwood a cheltuit în total 16 milioane de dolari SUA achiziționând 35 de vagoane pentru dormitoare, restaurante și Pullman. La 25 mai 1982, a avut loc prima cursă Londra-Veneția.

VSOE are vagoane restaurate separate pentru a fi utilizate în Marea Britanie și Europa continentală, dar toate de aceeași epocă (datând mai ales din anii 1920 și 1930).

Pasagerii sunt transportați peste Canalul Mânecii cu autocarul pe naveta Eurotunnel prin Tunelul Canalului Mânecii.

În Marea Britanie se folosesc vagoane Pullman; în Europa continentală se folosesc vagoane de dormit și vagoane de luat masa ale fostei Compagnie Internationale des Wagons-Lits.

Vagoanele de dormit au o gamă largă de spații disponibile, inclusiv Grand Suites, Cabin Suites, Twin Cabins și Single cabines.

Foto facebook Massimo Paganello; wikipedia


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii