Cunoaste lumea

Noutăți

Cunoașterea elementelor de bază ale cuvintelor joacă un rol important atunci când copiii surzi învață să citească

  •  
  •  
  •  

O înțelegere a modului în care cuvintele pot fi împărțite în unități mai mici de sens, joacă un rol cheie atunci când copiii surzi și cu deficiențe de auz învață să citească.

Această cunoaștere a rădăcinilor, prefixelor și sufixelor – conștientizarea morfologică – îi ajută pe copii să învețe cuvinte noi și să-și extindă vocabularul.

Acesta este primul studiu meta-analitic care arată importanța acestuia pentru cei care suferă de pierderea auzului.

Conștientizarea morfologică poate fi chiar mai importantă pentru ei decât fonologia – și utilizarea foneticii.

Meta-analiza spune că acest lucru sugerează oportunități pentru elevii surzi și cu deficiențe de auz de a folosi cunoștințele despre morfeme și structuri morfologice pentru a construi în mod activ cuvinte.

Meta-analiza ridică întrebarea dacă aceasta ar trebui să fie o parte esențială a clasei.

Copiii surzi și cu deficiențe de auz se confruntă adesea cu bariere în calea alfabetizării, iar cercetătorii speră că munca lor le va ajuta la îmbunătățirea accesului lor la predare și învățare.

Studiul a constatat că cei cu pierdere de auz severă sau profundă pot avea tendința de a se baza mai mult pe analiza morfografică decât pe analiza grafofonemică pentru citirea cuvintelor.

Dr. Zhang de la Universitatea din Exeter, a spus: „Cercetarea noastră sugerează cum conștientizarea morfologică ar putea fi un factor și mai important în citirea cuvintelor studenților DHH, în special având în vedere accesul redus la fonologie.

Acest lucru, desigur, nu înseamnă că abilitățile fonologice sunt neimportante pentru studenții DHH.

Aceasta este o dovadă puternică: conștientizarea morfologică este importantă în mod sigur pentru dezvoltarea vocabularului, fără a lua în considerare limbajul, stadiul lecturii și modalitățile de evaluare a cunoștințelor de MA sau de vocabular.

Acest lucru oferă un sprijin clar unui accent educațional în care rezolvarea problemelor morfologice ar trebui să fie accentuată pentru promovarea studenților DHL, implicarea lexicală și dezvoltarea vocabularului.”

Material furnizat de Universitatea din Exeter

Original scris de Kerra Maddern

Foto burst shopify Sarah Pflug


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii