Cum a început construcţia maşinii Dacia la Piteşti. Motivul pentru care Ceauşescu i-a ales pe francezii de la Renault…

Şase companii renumite la nivel mondial în construcţia de autovehicule au depus, la jumătatea anilor ’60, oferte pentru fabricarea de maşini în România. În final, Nicolae Ceauşescu a hotărât să accepte oferta fancezilor de la Renault, care au venit la Bucureşti cu prototipul autoturismului Renault 12, viitoarea Dacia 1300.
Autorităţile comuniste de la Bucureşti şi-au propus, la începutul anilor ’60, fabricarea în România a unui autoturism modern de clasă medie, în producţie de serie… Proiectele de autoturisme propuse pentru fabricarea sub licenţă în România au fost analizate în le şedinţa din 16 august 1966 a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. şi la reuniunea din 22 august 1966 a Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R.
A fost luată în considerare propunerea francezilor de la Renault, care au venit cu prototipul autoturismului „Renault 12“ chiar la Bucureşti:
„Varianta propusă de firma „Renault” a avut însă prioritate deoarece, în cursul anului 1966, prototipul autoturismului «Renault 12» – conceput în anul 1965 şi cunoscut sub denumirea iniţială de «Proiect 117» – a fost transportat în secret la Bucureşti cu un avion special, pentru a fi analizat timp de câteva zile de Nicolae Ceauşescu şi de alte persoane nominalizate de partea română.
Operaţiunea s-a desfăşurat sub o pază permenantă, iar automobilul a fost ambalat într-o ladă, construită special de către francezi, pentru a nu fi dezvăluită încărcătura, deoarece prototipul se afla încă în faza testelor, urmând a fi produs în serie în Franţa, începând din a doua parte a anului 1969“, se arată în studiul „O scurtă istorie paralelă despre proiectele «Renault» şi «Citroen» în România (1966-1978)“.
Citeste mai mult: Adevărul
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu