Africa, un nou lider mondial în modă

Audrey Azoulay, directorul general al UNESCO, a dezvăluit un raport ce susține continentul African care are tot ce este necesar pentru a deveni unul dintre următorii lideri mondiali ai modei, dacă factorii de decizie publici oferă un sprijin mai mare tuturor celor care lucrează în sector și joacă un rol în ecosistemul modei.
„Moda își ia avânt cu adevărat în Africa, iar acest raport arată că poate fi dezvoltată și mai departe. Pentru a realiza acest lucru, designerii, profesioniștii și întreaga infrastructură de producție și distribuție au nevoie de mai mult sprijin din partea factorilor de decizie publici.
Potențialul este enorm, nu numai pentru economie, ci și pentru incluziunea tinerilor, responsabilizarea femeilor și pentru cultura africană care să rezoneze la nivel global”, a subliniat Audrey Azoulay, director general al UNESCO, la lansarea raportului la Lagos Fashion Week.
Intitulată „The Fashion Sector in Africa: Trends, Challenges and Opportunities for Growth”, analiza UNESCO arată că continentul deține toate cărțile pentru a deveni unul dintre următorii lideri mondiali ai modei.
Este un mare producător de materii prime – 37 din 54 de țări produc bumbac , un exportator de textile în valoare de 15,5 miliarde dolari pe an și un importator de textile, îmbrăcăminte și încălțăminte în valoare de 23,1 miliarde dolari pe an.
Există o tendință de consum în creștere pe continent pentru moda Made-in-Africa, în special în rândul tinerilor – sub 25 de ani reprezintă 50% din populația totală a continentului – și în rândul clasei de mijloc în plină dezvoltare – care reprezintă deja peste 35 % din populație și deci deschiderea de noi piețe de consum.
Africa se confruntă, de asemenea, cu o creștere foarte rapidă în sectorul digital, ceea ce facilitează comerțul intra-african și apariția tinerelor talente.
După cum demonstrează cele 32 de săptămâni ale modei organizate în fiecare an, Africa este plină de talent și în domeniile haute couture, meșteșuguri și îmbrăcăminte. O creștere cu 42% a cererii de haute couture africane este de așteptat în următorii 10 ani.
„Pe tot continentul, oamenii caută din ce în ce mai mult produse „Made in Africa”, pe care le consideră un simbol al mândriei și o modalitate de a-și afirma identitatea.
Dar pentru a răspunde acestei cereri în creștere, întregul lanț de producție trebuie consolidat. Acest raport UNESCO este util pentru că elaborează calea pentru a realiza acest lucru și va crește gradul de conștientizare a factorilor de decizie publici”, a declarat Omoyemi Akerele, directorul Săptămânii Modei de la Lagos.
UNESCO Newsroom
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu