Podul Eiffel din Ungheni

În 1876, după inundarea de primăvară a râului Prut, podul de cale ferată care lega Basarabia de România a fost aproape distrus.
Departamentul de Căi Ferate l-a invitat pe Gustave Eiffel în Basarabia pentru reproiectarea și reconstrucția podului, care a fost deschis pe 21 aprilie 1877, cu doar trei zile înainte de izbucnirea războiului ruso-turc (1877–1878).
Pe 23 aprilie 1877, trupele ruse au intrat în România la Ungheni și, a doua zi, Rusia a declarat război Imperiului Otoman.
Astăzi, podul rămâne o construcție poziționată strategic sub supravegherea grănicerilor.
Pe 18 mai 1872 un diplomat rus, Ivan Alekseevici Zinov’ev, și Gheorghe Costaforu au semnat o convenție de joncțiune feroviară, care a fost ratificată la 21 ianuarie 1873, iar calea ferată Iaşi-Ungheni a fost deschisă la 1 august 1874.
Calea ferată Chişinău-Corneşti-Ungheni (construită 1871–1875) a fost deschisă la 1 iunie 1875 de către Imperiul Rus în pregătirea războiului ruso-turc (1877–1878).
Vama Ungheni a fost înfiinţată în 1875 după punerea în funcţiune a căii ferate Chişinău-Ungheni-Iaşi. Calea ferată Chişinău-Corneşti a fost deja deschisă în 1873.
În orașul Iași din apropiere, Gustave Eiffel a construit și Grand Hotel Traian (1882).
Foto domeniu public
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu