De ce unor oameni li se face rău jucând jocuri VR, în timp ce altora nu?

Modul în care simțurile noastre se adaptează în timp ce jucăm jocuri de realitate virtuală de mare intensitate prezintă un rol esențial în înțelegerea de ce unii oameni se confruntă cu o boală cibernetică severă, iar alții nu.
Boala cibernetică este o formă de rău de mișcare care apare în urma expunerii la aplicații imersive VR și realitate augmentată.
Un nou studiu, condus de cercetătorii de la Universitatea din Waterloo, a descoperit că verticala vizuală subiectivă – o măsură a modului în care indivizii percep orientarea liniilor verticale – s-a schimbat considerabil după ce participanții au jucat un joc VR de mare intensitate.
„Descoperirile noastre sugerează că severitatea bolii cibernetice a unei persoane este afectată de modul în care simțurile noastre se adaptează la conflictul dintre realitate și realitatea virtuală”, a spus Michael Barnett-Cowan, profesor la Departamentul de Kinesiologie și Științe ale Sănătății.
„Aceste cunoștințe ar putea fi de neprețuit pentru dezvoltatorii și designerii de experiențe VR, permițându-le să creeze medii mai confortabile și mai plăcute pentru utilizatori.
Înțelegând relația dintre reponderarea senzorială și susceptibilitatea la îmbolnăvirea cibernetică, putem dezvolta strategii personalizate de atenuare a bolilor cibernetice și experiențe VR care iau în considerare diferențele individuale în procesarea senzorială și, sperăm, să reducă apariția bolii cibernetice”.
Pe măsură ce VR continuă să revoluționeze jocurile, educația și interacțiunea socială, abordarea problemei omniprezente a bolii cibernetice – marcată de simptome precum greață, dezorientare, oboseală ochilor și oboseală fizică – este esențială pentru a asigura o experiență pozitivă a utilizatorului.
Material furnizat de Universitatea din Waterloo
Foto burstshopify Tomáš Hustoles
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu