Comercializarea sărbătorilor de Crăciun

Centrul de Cercetare Pew a constatat că, începând cu 2014, 72% dintre americani susțin prezența decorațiunilor creștine de Crăciun, cum ar fi scena Nașterii Domnului, pe proprietatea guvernului; din cei 72%, „datele sondajului arată că o pluralitate (44%) de americani spun că simbolurile creștine, cum ar fi scenele de naștere, ar trebui permise pe proprietatea guvernului chiar dacă nu sunt însoțite de simboluri din alte credințe. Șase din zece americani participă la slujbele bisericii în timpul Crăciunului și „dintre cei care nu merg la biserică în timpul Crăciunului, majoritatea (57%) spun că ar participa probabil dacă cineva pe care îl cunoșteau i-ar fi invitat.”
În Statele Unite, sezonul sărbătorilor „se consideră, în general, că începe cu a doua zi după Ziua Recunoștinței și se termină după Ziua Anului Nou”.
Potrivit lui Axelrad, sezonul din Statele Unite cuprinde cel puțin Crăciunul și ziua de Anul Nou și include și ziua Sfântului Nicolae. U.S. Fire Administration definește „sezonul sărbătorilor de iarnă” ca fiind perioada cuprinsă între 1 decembrie și 7 ianuarie.
Potrivit lui Chen și colab., în China, sezonul de Crăciun și sărbători „se consideră, în general, că încep cu solstițiul de iarnă și sfârșitul după Festivalul Lanternelor”.
În unele magazine și centre comerciale, mărfurile de Crăciun sunt promovate începând după Halloween sau chiar mai devreme la sfârșitul lunii octombrie, alături de articolele de Halloween.
În Marea Britanie și Irlanda, mâncarea de Crăciun apare în general pe rafturile supermarketurilor încă din septembrie sau chiar august, în timp ce sezonul cumpărăturilor de Crăciun în sine începe de la mijlocul lunii noiembrie, când luminile de Crăciun sunt aprinse.
Icoane și simboluri seculare, cum ar fi Moș Crăciun, Rudolph renul cu nasul roșu și Frosty the Snowman, sunt expuse pe lângă expozițiile creștine ale Nașterii Domnului.
Sărbătorile publice variază, în mod similar, de la liturghia de la miezul nopții la ceremonii de aprindere a pomului de Crăciun, slujbe bisericești, decorațiuni, tradiții, festivaluri, piețe în aer liber, sărbători, adunări sociale și colinde.
Definiția precisă a sărbătorilor și a zilelor de festival care sunt cuprinse de Crăciun și sezonul sărbătorilor a devenit controversată în Statele Unite în ultimele decenii.
În timp ce în alte țări singurele sărbători incluse în „sezon” sunt Ajunul Crăciunului, Ziua de Crăciun, Ziua Sfântului Ștefan/Boxul, Revelionul, Anul Nou și Bobotează, în ultima vreme, acest termen în S.U.A a început să se extindă pentru a include Yule, Hanukkah, Kwanzaa, Ziua Recunoștinței, Black Friday și Cyber Monday.
Se crede că extinderea sezonului de sărbători în SUA pentru a include Ziua Recunoștinței a început în anii 1920, când în marile magazine Macy’s și Gimbels au lansat parade concurente de Ziua Recunoștinței pentru a promova vânzările de Crăciun.
Datorită fenomenului de criză de Crăciun și includerea informală a Zilei Recunoștinței, Crăciunul și sezonul sărbătorilor au început să se extindă la începutul anului, suprapunându-se zilelor Veteranilor, Halloween-ului și Nopții Guy Fawkes.
Potrivit Centrului de Reciclare Stanford, americanii aruncă cu 25% mai mult gunoi în timpul Crăciunului și a sărbătorilor decât în alte perioade ale anului.
Din cauza vremii reci din emisfera nordică, Crăciunul și sezonul sărbătorilor (precum și a doua jumătate a iernii) este o perioadă de utilizare sporită a combustibilului pentru încălzirea locuinței.
Acest lucru a stârnit îngrijorări în Regatul Unit cu privire la posibilitatea unei penurii a aprovizionării interne cu gaze.
Cu toate acestea, în cazul unui sezon rece excepțional de lung, utilizatorii industriali, înscriși la contracte de furnizare întreruptibilă, sunt cei care s-ar găsi fără alimentare cu gaze.
U.S. Fire Administration afirmă: “Crăciunul și sezonul sărbătorilor sunt o perioadă de risc crescut pentru incendiile de iarnă” și faptul că mulți oameni sărbătoresc diferitele sărbători în timpul Crăciunului și sezonului sărbătorilor împodobindu-și casele cu ghirlande de sezon, lumini electrice, lumânări și bannere, are potențialul de a schimba profilul incidenței și cauzei incendiului.
Ministerul Afacerilor Municipale din Alberta afirmă că incendiile cauzate de lumânări cresc cu 140% în timpul Crăciunului și a sărbătorilor, majoritatea incendiilor implicând erori umane și cele mai multe decese și răni rezultate din nestingerea lumânările înainte de a merge la culcare.
Din cauza consumului crescut de alcool la festivității și a condițiilor mai proaste a drumurilor în timpul lunilor de iarnă, accidentele rutiere legate de alcool cresc în perioada Crăciunului și a sărbătorilor.
Foto domeniu public
Cunoaşte Lumea --> Prima pagină
Adauga un comentariu