Cunoaste lumea

Noutăți

Porturile din Cartagina

  •  
  •  
  •  

Cotonul de la Cartagina a fost împărțit într-un port comercial dreptunghiular urmat de un port interior protejat rezervat numai pentru uz militar.

Acest port interior era circular și înconjurat de un inel exterior de structuri împărțit într-o serie de golfuri de andocare pentru întreținerea navelor, împreună cu o structură insulă în centrul său care găzduia și navele marinei.

Fiecare stație de andocare individuală avea o rampă înălțată. Deasupra golfurilor de andocare înălțate se afla un al doilea nivel format din depozite în care se țineau vâsle și tachelaj împreună cu provizii precum lemn și pânză.

Pe structura insulei exista o „cabină” înălțată în care amiralul în comandă putea observa întregul port, împreună cu marea din jur. În total, complexul de andocare interior ar putea găzdui până la 220 de nave.

Întregul port era protejat de un zid exterior, iar intrarea principală putea fi închisă cu lanțuri de fier.

Aceste tipuri de porturi se găseau în general în lumea feniciană. Alte exemple includ Motya din Sicilia din secolul al VI-lea î.Hr., Mahdia din Tunisia din secolul al VII-lea î.Hr. și unul din Kition din Cipru.

În antichitate, „cothon” era folosit doar pentru a descrie portul de la Cartagina. În vremurile moderne, totuși, arheologii folosesc termenul pentru a se referi la porturi antice similare construite dintr-un bazin construit de om, conectat la mare printr-un canal.

Numele provine de la o insulă din portul Cartaginei.

Foto domeniu public


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii