Cunoaste lumea

Noutăți

Podul de cale ferată abandonat din California

  •  
  •  
  •  

Goest Canyon Trestle este un pod de lemn din San Diego, California, SUA. Cu o lungime de 182–229 m, este cel mai mare pod din lemn, curbat, din lume.

Goest Canyon Trestle a fost construit în 1933 ca parte a căii ferate de est din San Diego și Arizona, după ce unul dintre numeroasele tuneluri prin defileul Carrizo s-a prăbușit.

Calea ferată fusese numită „calea ferată imposibilă” la finalizarea sa din 1919. A trecut prin Baja California și estul San Diego înainte de a se termina în Imperial Valley.

Podul a fost făcut din lemn, mai degrabă decât din metal, din cauza fluctuațiilor de temperatură din defileul Carrizo.

Proiectat de inginerul șef al căii ferate din San Diego și Arizona, Carl Eichenlaub, a fost construit conform standardelor commune. Podul a fost construit ca răspuns la prăbușirea tunelului 15.

Conform planurilor inițiale, podul ar avea 193 m lungime și 57 m înălțime. Construcția a început în 1932. Secțiuni ale podului au fost asamblate la baza canionului, apoi ridicate în poziție.

Cheresteaua de rășinoase, același tip folosit pentru legăturile de cale ferată de-a lungul restului traseului, a fost utilizată deoarece fluctuațiile considerabile de temperatură ale defileului Carrizo ar fi putut duce la oboseala metalelor într-un pod de oțel.

Pentru a rezista vânturilor puternice ale Canionului Caprei, acesta a fost construit cu o curbă de 14 °.  În plus, podul a fost construit fără cuie.

Construcția a fost finalizată în 1933, ducând la o realiniere a traseului căii ferate. Pentru suprimarea incendiilor, un vagon cu tanc a fost amplasat lângă tunelul 16.

După cel de-al doilea război mondial, San Diego și Arizona Eastern Railway au fost afectate de creșterea deplasării cu mașina. În 1951, serviciul de călători programat peste cabră s-a încheiat.

Traficul intermitent de marfă a continuat atunci când calea ferată nu a fost închisă din cauza avariilor. În 1976, uraganul Kathleen a deteriorat podul, precum și restul liniei; reparațiile nu au fost finalizate decât în 1981.

Utilizarea căii ferate s-a încheiat din nou în 1983 din cauza tunelurilor prăbușite. În 1999, Huell Howser a vizitat podul și a filmat un episod despre acesta pentru seria publică de televiziune California’s Gold.

Restaurarea căii ferate nu s-a reluat decât în 2003. În timpul incendiului de cedru din 2003, echipajele care lucrau la reparațiile feroviare au asistat Departamentul Silvic din California prin stingerea incendiilor de către piromani de-a lungul căilor ferate.

Calea ferată Carrizo Gorge a reluat serviciul pe linie după ce au fost finalizate reparațiile în 2004. Muzeul Căilor Ferate Pacific Sud-Vest a oferit excursii pe calea ferată de la Campo.

În 2008, linia Desert, care include linia de nord a Mexicului, inclusiv defileul Carrizo, a fost închisă la nesfârșit pentru reparații, punând capăt utilizării acesteia.

La începutul anului 2017, tunelul numărul 6 de lângă cabră s-a prăbușit și ruta a fost obstrucționată. Podul rămâne azi o destinație populară pentru excursioniști și biciclete montane.

Foto wikipedia


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii