Cunoaste lumea

Noutăți

Se apropie cumva sfârșitul „capitalismului de supraveghere” pe internet?

  •  
  •  
  •  

Confidențialitatea online primește o lovitură puternică. Unele dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume încep să ofere un nou tip de confidențialitate pe platformele lor.

Acesta va potoli îngrijorările unor clienți cu privire la publicitatea online, dar nu ar trebui să fie în detrimentul companiilor.

Luna trecută, Apple a anunțat că va oferi o formă de navigare anonimă în care terții nu vor mai putea să vă urmărească de la un site la altul și să construiască o arhivă a obiceiurilor, preferințelor și circumstanțelor dvs. – atâta timp cât sunteți dispus să plătiți o taxă lunară, anunță news scientist.

Capitalismul de supraveghere este un sistem economic centrat în jurul comercializării datelor cu caracter personal cu scopul principal al obținerii de profit.

Conceptul de capitalism de supraveghere, așa cum este descris de Shoshana Zuboff, a apărut în timp ce companiile de publicitate, conduse de Google AdWords, vedeau posibilitățile de utilizare a datelor cu caracter personal pentru a viza consumatorii mai precis.

În timp ce capitalismul industrial exploata și controla natura cu consecințe devastatoare, capitalismul de supraveghere exploatează și controlează natura umană cu o ordine totalitară ca punct final al dezvoltării, notează wikipedia.

Colectarea sporită a datelor poate avea diverse avantaje pentru indivizi și societate, cum ar fi auto-optimizarea (sinele cuantificat), optimizările societale (cum ar fi orașele inteligente) și serviciile optimizate (inclusiv diverse aplicații web).

Cu toate acestea, colectarea și prelucrarea datelor în contextul principalului motiv al profitului capitalismului ar putea reprezenta un pericol pentru libertatea, autonomia și bunăstarea umană.

Capitalismul s-a concentrat pe extinderea proporției vieții sociale care este deschisă colectării și prelucrării datelor. Acest lucru poate avea implicații semnificative pentru vulnerabilitate și control al societății, precum și pentru confidențialitate.

Presiunile economice ale capitalismului determină intensificarea conexiunii și monitorizării online cu spații din viața socială devenind deschise saturației de către actorii corporativi, direcționate către obținerea profitului și/sau reglementarea acțiunii.

Prin urmare, punctele de date cu caracter personal au crescut în valoare după ce au fost cunoscute posibilitățile de publicitate direcționată. În consecință, prețul în creștere al datelor are accesibilitate limitată la achiziționarea de date cu caracter personal către cei mai bogați din societate.

Numeroase organizații au lucrat pentru libertatea de exprimare și drepturile de confidențialitate în noul capitalism de supraveghere  și diferite guverne naționale au adoptat legi privind confidențialitatea.

Atenția guvernului față de pericolele capitalismului de supraveghere a fost expusă după scandalul de date Facebook-Cambridge Analytica care a avut loc la începutul anului 2018.

Ca răspuns la utilizarea abuzivă a supravegherii în masă, mai multe state au luat măsuri preventive. Uniunea Europeană, de exemplu, a reacționat la aceste evenimente și și-a restricționat regulile și reglementările privind utilizarea abuzivă a datelor mari.

Supravegherea-capitalismul a devenit mult mai dificilă în temeiul acestor reguli, cunoscute sub denumirea de Regulamentele generale privind protecția datelor.

Cu toate acestea, punerea în aplicare a măsurilor preventive împotriva utilizării necorespunzătoare a supravegherii în masă este dificilă pentru multe țări, deoarece necesită o schimbare structurală a sistemului.

Conferința lui Bruce Sterling din 2014 la Institutul Strelka „Lupta epică a internetului lucrurilor” a explicat modul în care produsele de consum pot deveni obiecte de supraveghere care urmăresc viața de zi cu zi a oamenilor.

În discuția sa, Sterling subliniază alianțele dintre corporațiile multinaționale care dezvoltă sisteme de supraveghere bazate pe Internetul obiectelor care alimentează capitalismul de supraveghere.

În 2015, opera de artă satirică a lui Tega Brain și Surya Mattu Unfit Bits încurajează utilizatorii să subverseze datele de fitness colectate de Fitbits.

Au sugerat modalități de falsificare a seturilor de date prin atașarea dispozitivului, de exemplu la un metronom sau pe o roată de bicicletă. În 2018, Brain a creat cu Sam Lavigne un proiect numit New Organs, care colectează poveștile oamenilor despre monitorizarea online și offline.

Filmul documentar din 2019, The Great Hack, spune povestea modului în care o companie numită Cambridge Analytica a folosit Facebook pentru a manipula alegerile prezidențiale din 2016 din SUA.

Profilarea extensivă a utilizatorilor și fluxurile de știri care sunt ordonate de algoritmi de cutie neagră au fost prezentate ca sursă principală a problemei, care este menționată și în cartea lui Zuboff.

Tot în 2020, pandemia COVID a prezentat o nouă cale pentru capitalismul de supraveghere prin urmărirea electronică și biometrică a contactelor, în special în sudul global.

Centrele pentru prevenirea controlului bolilor (CDC) au elaborat linii directoare pentru procesele digitale de urmărire a contactelor și aplicațiile mobile.

Apple și Google s-au asociat pentru a dezvolta o declarație de urmărire a contactelor care păstrează confidențialitatea pentru a oferi îndrumări dezvoltatorilor individuali, departamentelor de sănătate publică și altor persoane care ar putea folosi tehnologiile lor pentru a crea aplicații și procese pentru urmărirea răspândirii și existenței COVID-19 în comunități și regiuni.


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii