Cunoaste lumea

Noutăți

Învățând elevii să „gândească precum Da Vinci” vor reuși să rezolve subiecte precum schimbările climatice

  •  
  •  
  •  

O abordare reformată radical a educației, în care diferite discipline predau teme conexe, precum schimbările climatice sau securitatea alimentară, este propusă de cercetători, care susțin că ar pregăti mai bine copiii pentru viitoarele crize.

Într-un studiu recent publicat, cercetătorii din domeniul educației de la Universitățile din Cambridge și Edinburgh, Anglia, susțin că există un caz convingător pentru o scuturare drastică a curriculumului școlar, astfel încât materiile să nu mai fie predate independent una de alta.

În schimb, ei susțin că artele și științele ar trebui „să se predea împreună” în jurul problemelor din lumea reală și într-un mod înrădăcinat în experiențele trăite ale elevilor, notează Science daily.

Modelul se inspiră din polimații Renașterii precum Leonardo Da Vinci, care a lucrat peste granițe disciplinare în căutarea unei cunoașteri mai profunde.

Abordări similare, „trans-disciplinare” sunt deja utilizate în sisteme de educație bine apreciate, cum ar fi Finlanda.

Ideea atrage, de asemenea, apelurile recente ale campaniei pentru tineri “Învățați viitorul” de a descompune multiplele subiecte pentru a preda schimbările climatice.

Lucrarea academică, publicată în revista Curriculum Perspectives, prezintă, de asemenea, dovezi din două proiecte recente în care elevii păreau să beneficieze de o abordare a predării care estompează limitele materiei.

Un exemplu deosebit de puternic, al unui tânăr de 16 ani, a fost intitulat Omul vitruvian stresat, inspirat din Omul vitruvian al lui Da Vinci.

La fel ca Da Vinci, opera tânărului artist a fost parțial un studiu al proporțiilor corpului uman, dar în același timp, elevul a folosit-o pentru a comenta atât potențialul, cât și pericolele, de a crea o societate construită numai pe principiile matematice.

În mod similar, elevii din școala primară din Aberdeen, Anglia au arătat o înțelegere aprofundată a problemelor precum producția de alimente și gestionarea resurselor naturale atunci când li s-a oferit posibilitatea de a-și asuma responsabilitatea pentru o mică bucată de pământ din școala lor.

Cercetătorii au descoperit că supraviețuirea plantelor a devenit personală pentru elevi, mai degrabă decât un concept abstract despre care au învățat în lecțiile de știință.

De asemenea, i-a introdus în alte provocări etice conexe, pe care aceste lecții le abordează rar: cum ar fi cum să producem suficientă hrană atunci când spațiul este limitat.

Cercetătorii adaugă că orice încercare de reimaginare a educației de-a lungul liniilor transdisciplinare ar necesita ca realizarea copiilor să fie măsurată diferit.

Ar necesita un sistem de testare care să măsoare modul în care copiii internalizează ideile și ceea ce exprimă – nu doar ceea ce știu”, a spus Pam Burnard, profesor de Arte, Creativități și Educație la Universitatea din Cambridge, Anglia.

Aceasta poate fi o idee incomodă pentru unii, dar este un fel de gândire radicală de care avem nevoie dacă educația va pregăti tinerii pentru viitor”.

Material furnizat de Universitatea din Cambridge.


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

Adauga un comentariu

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii