Cunoaste lumea

Noutăți

Iată de ce drapelul României este roşu, galben şi albastru

  •  
  •  
  •  

Începând cu anul 175 după Hristos, stindardul dac s-a impus ca stindard al multor legiuni romane, triumfând şi în a doua jumătate a secolului al IV-lea, cu prilejul vizitei la Roma a împăratului Flavius Iulius Constantinus, fiul împăratului Constantin I ( după istoricul Ammien Marcellius).

Ce-i interesant abia de acum urmează, căci conform datelor cuprinse în Notitia Dignitarium, un document militar al arhivelor imperiale romane, stindardul de luptă al dacilor purta culorile roşu, galben şi albastru, aceleaşi culori de la primele legiuni geto-dace cantonate în Bretania şi Capadocia, în care fruseseră recrutaţi ca mercenari luptătorii daci. După căderea Imperiului Roman de Apus, stindardul dacilor a fost preluat şi folosit de armatele bizantine până la finele secolului X.

Împăratul bizantin Justinian a înfinţat, în anul 535 după Hristos, două cetăţi dunărene, Recidava şi Literatta, locuite de luptători descendenţi ai dacilor care şi-au păstrat emblema stindard de luptă a strămoşilor. Ca un semn de preţuire a efectului moral exercitat asupra războinicilor, stindardul folosit în legiunile romane şi ulterior bizantine era împodobit cu aur şi pietre preţioase.

În anul 1185, fraţii valahi Petru, Asan şi Caloian, au condus o armată contra bizantinilor, ai cărei oşteni aveau pe suliţe flamuri cu reproducerea dragonului-lup al dacilor, plus cele trei culori.

Culorile stindardului au străbătut veacurile fără nicio altă menţionare documentară, părând pierdute pentru totdeauna.

Dar iată că în anul 1821, culorile roşu, galben şi albastru se regăseau pe drapelul de luptă al lui Tudor Vladimirescu, iar în anul 1848 au devenit culorile drapelului de stat, cunoscute şi astăzi.

Ce înseamnă memoria ancestrală a unui popor, şi cum nu poate fi ea ştearsă nici de atotputernicul Timp.

Stăm şi astăzi sub semnul lui Zamolxes, chiar dacă unii dintre noi nu avem habar de asta.

Nicu Pârlog

Află mai multe lucruri inedite din cartea TRICOLORUL ROMÂNIEI. Carte disponibilă pe Dacia Art: http://dacia-art.ro/index.php/car-i/carti-pentru-adulti.html

tricolorul_romaniei (1)


Cunoaşte Lumea --> Prima pagină


  •  
  •  
  •  

149 Comments on Iată de ce drapelul României este roşu, galben şi albastru

  1. Interesant!Totusi,nu credeti ca e mai corecta ordinea albastru,galben,rosu si nu invers cum apare in articol?

    • Cred ca ordinea este mai putin importanta,ce este mai important este emblema capului de lup .

      • NU,pentru ca ”ROSU,GALBEN ALBASTRU”sunt in ORDINEA FIREASCA”a CURCUBEULUI,pe LINIA ASCENDENTA ZODIACALA,in SENSUL EI CATRE”CER”,CATRE”DIVINITATE”…”sìSCRIEREA”de la dreapta la stanga,probabil,dobandita de la schimbul comercial si cultural,cu china(cine,pe cine a influientat?!),nu cred ca are legatura cu ORDINEA FIREASCA a culorilor curcubeului,pe linia lui transversala ascendenta…

        • Nu crezi ca Ordinea Fireasca este de la Divin spre Om ?
          Divinul nu este vreo realizare a Omului ci o regasire de Sine.

        • S-ar putea gandi o varianta care sa aibe la baza simbolul dacic al lupului, un lup cruciat in locul acvilei romane, avand cele 4 simboluri ale principatelor cat mai apropiate de original. Fara pentagrame/hexagrame ascunse, deformari voite, cum s-a intamplat ulterior cu bourul moldovenesc.
          In sens spiritual, Romania apare chiar in profetii ca „Tara Lupului”, Rusia ca „Tara Ursului” si Germania „Tara Vulturului”(s-au considerat continuatori ai imperiului Roman).
          Principatele romanesti apar in sens spiritual cu simbolurile pe care le au si azi.
          Acvila este simbolul imperial Roman.
          Imperiul Bizantin a fost denumit astfel de istorici, el s-a numit in realitate „Roma Nia”/”Roma Noua”, ei au pastrat controlul in zonele din nordul dunarii dupa retragerea romanilor. Probabil asa a aparut conceptul de teritoriu roma-nie-sc 🙂
          Drapelul fara stema este incomplet, e un steag revolutionar, nu are unitatea/radacina in el. Steagurile/praporii bisericesti au la baza modelul roman, pastrat si de catre domnitori/regi, de aceea culorile pot fi dispuse numai vertical, cu albastru in partea de sus. Daca steagul trebuie prezentat orizontal culorile trebuie reasezate astfel incat albastrul sa fie mereu sus(vedeti crucile cazute la tarile nordice).
          Albastrul si rosul(purpuriu, nuante de la rosu la violet) sunt culori nobile, purtate in antichitate de oameni importanti, apar si in iconografie.
          Albastrul este cerul, simbol al libertatii, inaltarii/ascezei/spiritualitatii, dar si simbol marin, pana si forma tarii e un peste. Galbenul e belsugul roadelor(granarul europei, etc.), aurul si cam tot ce e valorors. Rosul e sacrificiul, Sfanta Impartasanie/Potirul(in legatura stransa cu galbenul si albastrul), fara sange nimic nu rezista in timp(Mesterul Manole, Ana, Monastirea Argesului, etc.).
          Sunt mai multe elemente pe care specialistii in heraldica le-ar putea identifica si explica.
          Schimbarea denumirii tarii poate fi facuta dupa o cercetarea istorica amanuntita si un consens popular.
          Daca Grecia recupereaza Constantinopolul poate vor dori sa revina la vechea denumire a imperiului …

      • Corect! Albastru, Galben, Rosu.
        Ordinea e data de asezarea fata de lance.

      • Primele stindarde au fost pe orizontala. Cand sub influenta revolutiei franceze s-au dispus vertical culorile stindardelor, s-a ales ordinea culorilor drapelului francez. Culorile stindardului francez reprezinta deviza:”Libertate, Egalitate, Fraternitate”, culorile fiind arborate prima data pe corabiile revolutiei, iar pe navele maritime numaratoarea se face de la Tribord la Babord (de la dreapta spre stanga). Asa apare traditia rosu, galben si albastru, denumite de la dreapta. Acum unii ignoranti afiseaza tricolorul cu albastru la dreapta, forma anticonstitutionala si anti traditie. Stalinistii romani au fost primii care au dorit un tricolor cu rosul la stanga si mult mai lat pe care sa se aplice secera si ciocanul si o stea aurie. Daca tricolorul este pictat cu albastrul la dreapta, atunci obligatoriu trebuie sa se picteze si hampa drapelului. Conform Constitutiei, tricolorul este cu albastru la hampa (la lance).

    • Daca dacii scriau si citeau de la dreapta la stanga, atunci varianta corecta este rosu, galben si albastru.

    • i.nic carasteanu // 29 iulie 2015 at 10:40 // Răspunde

      Extrem de posibil si de plauzibil. Cred in memoria ancestrala si pot pot
      produce dovezi.

    • …roşu,galben şi albastru, cu albastru lângă lance. Când drapelul este „în bernă” , culoarea albastră trebuie să fie „deasupra”….

    • Spectul lumini solare #R O G V A I V roșu e primul galben este al 3 -ilea albastru al 5-lea (1-3-5)eu cred că așa e corect și pare mai „inteligent „(părerea mea )

    • Depinde cum bate vantul, daca bate din stanga e albastru galben rosu daca bate si dreapta e rosu galben albastru. Stanga fiind america dreapta fiind rusia ..daca intelegi.

  2. ANGELA TARZIU // 28 aprilie 2015 at 14:33 // Răspunde

    EU ȘTIU SIGUR CĂ AȘA A FOST UN NEAM STRĂBUN SUPERB !

    • Fiecare culoare are o vibratie.Puse intr-o anumita ordine au o valoare vibrationala. Ordinea a fost rosu ,galben si albastru dar ciumele ce ne conduc au decis schimbarea.

      • Ordinea a fost -rosu, galben si albastru- doar in „Trei culori cunosc pe lume”, cantat de comunisti.
        Desi intodeauna albastru a fost langa lance, pentru rima, comunisti au inversat ordinea culorilor, fapt ce a incetatenit expresia „rosu, galben si albastru”

        • mihaela draghici // 24 septembrie 2016 at 20:40 // Răspunde

          Foarte corect ceea ce ai afirmat,culorile in ordine corecta au fost: rosu, galben, albastru dar aceasta ordine a fost schimbata de cei ce conduc lumea (inca din cele mai vechi timpuri) ptr a ne orienta spre falsificarea indentitatii romanesti !

          • Identitate, stimabilo! Identitate! Nu folosi cuvinte pe csre nu le cunostui pentru ca le vei scrie dupa ureche!

  3. Păcat că noi cei de azi ne lăsam moştenirile lăsate din străbuni jefuite şi înstrăinate !!!

  4. Oare nu se poate modifica drapelul tarii cat si denumirea ei….eu cred ca da…nimic nu e imposibil (Geto-Dacia…cu drapelul geto-dac..asa ar fi corect )

    • Dacia da…Getii insa erau pe o arie mult mai vasta decat Romania de azi.Sa ne recunoastem originile e una,sa ne insusim ca exclusiv ce apartine si altora e altceva.Hai sa nu ne facem mai mici dar nici mai mari decat ERAM…pentru ca ce am ramas cu adevarat azi,e alta discutie.Sa privim cu onestitate in noi si in jur si sa nu ne imbatam cu apa chioara.Autoamagirea si iluziile nu sunt de folos nimanui.Abia asa vom avea sansa REALA de a intra macar pe Calea regasirii de Sine.Deocamdata n-am facut nici primul pas.Sa zicem ca,prin acesti oameni deosebiti dedicati regasirii Originii,ne-am intors cu fata catre Adevar,dar intre asta si Actualizarea Lui in Viata noastra poate fi un abis pe care sa nu-l trecem niciodata.Iluzia de sine e cel mai mare dintre obstacole.Originea n-a incetat sa Fie Acolo in Adanc nici o clipa macar,si nici nu va dispare nicaieri pentru ca este Vesnica.Dar,ca in tot ce se face in aceasta era a Ego-ului(in toate formele lui individuale ori de grup) rupt si autonomizat de Arhetip,suntem marcati de tendinta de a scoate din contextul integral,numai ce ne face placere,lasand deoparte chiar miezul viu.Daca vom privi curat si sincer Modelele vom intelege ca Actualizarea Originii este imposibila fara Jertfa,pana la moarte.
      Si cine zice si cine aude sa inteleaga.

  5. Cred ca ar trebui completat drapelu nostru cu dragonul lup..

  6. Da intradevar am fost un neam darz puternic si mandru,sa ducem aceste culori peste viacuri!!! Va intreb eu pe dumneavoastra,,cesuntem astazi,,

  7. Azi am devenit sclavii celor care ne conduco

  8. rodica steflea // 28 aprilie 2015 at 19:56 // Răspunde

    Ce- am fost si ce-am ajuns, noroc ca mai putem afla cate ceva despre stramosii nostri fara exagerari si sa constatam ca am fost un popor darz si drept, nu ca astazi cand ii lasam pe mai marii zilei sa se urce cu bocancii peste noi , sa ne reduca la tacere bagandu- ne pumnul in gura, il invocam inutil pe Tepes Doamne, trebuie sa-i invocam pe geto- dacii care au stiut ce- i mandria si nu s- au lasat calcati in picioare de nimeni.

  9. Cred că ar trebui Romania să-și recapeetee numelee de Dacia, s-ar rezolva multe problemee inclusiv cea cu rromii

    • Chiar dacă schimbam denumirea tarii în Dacă tot mai este o problema….Am trece sub protecția celor de la Renault care dețin Dacia ☺

      • Nu cred ca schimbarea numelui tarii este oportuna, va creea probleme inclusiv pentru romanii care traiesc in vecinatatea noastra.

  10. Eu cred ca le suntem datori stramosilor nostri cu revenirea si la numele lor drag de tara: DACIA

    • Ioan Florin Dobrescu // 29 aprilie 2015 at 12:37 // Răspunde

      Daniel Roxin!Fii ,te rog,vârf de lance! Provoacă declanșarea unui referendum pentru a răspunde la întrebarea.. Sunteți de acord ca numele țării noastre să fie DACIA? Cu începere de la 1 decembrie 2015! Și cu răspunsuri 20 de milioane de DA!Unul este al meu! Curaj.

      • Eeeeexact Daniel,…si dacä mai e nevoie de incä un virf de lance, cu toate cä locuiesc in Germania tot o sä vin sä fiu aläturi!
        Si dacä nu se va reusi pe anul 2015, trebuie bätuti la cap cu ADEVÄRUL pinä nu o sä mai aibe curajul sä mai spunä ceva si o sä accepte, cä tara cu numele de Romania e defapt Geto-Dacia sau GetoDacia, nici mai mult si nici mai putin!
        Eu deja am inceput aici, la intrebarea de unde vin, spun din Geto-Dacia, räspunsul lor e cu Heeee!?? Si nu-mi pasä,..stiu cä ,multi o sä-mi spunä cä-s cu capsa pusä sau taman bun pentru psihiatrie si stiti de ce,…m-am säturat sä fiu mintit de pe bäncile scoli si pinä acum!!
        Ar fi bine sä se facä si un film istoric pe aceastä temä cu un regizor mai bine sträin de renume mondial, si dece!?? ,..pentru cä asa s-ar propaga mai repede in toatä lumea adevärul Geto-Daciei!
        Iar tema Geto-Dacia pentru un regizor din afarä, sint sigur cä e una dintre cele mai fascinante si interesante temä din istoria lumii!!!
        Sau sinteti de altä pärere?

        • Ar fi foarte multi romani de acord cu aceasta schimbare. Asa revenim la NOI,ne eliberam si de confundarea cu rromii. Nu suntem romani, de ce sa ne numim asa. Suntem si ne tragem din daci. Trebuie sa fie mai mult curaj si sa ne invatam copiii adevarata istorie a poporului nostru.

        • Stefan Babutiu // 25 iulie 2015 at 18:04 // Răspunde

          De ce sa angajam un regizor strain. Avem si noi regizori buni, ce au primit atatea premii la festivaluri de film internationale.
          Esti antipatriot.
          Regizorii straini stiu doar sa faca filme holywoodiene, dar noi avem nevoie de filme romanesti, cum facea Sergiu Nicolaiescu, fie-i numele in veci pomenit!

        • Ai deja un candidat…semnez pt DACIA…ca nume de sine statator al tarii noastre…

      • Si eu sunt alaturi de aceasta initiativa de schimbare a denumirii tarii noastre in DACIA.

      • Eu zic sa ne recapatam mandria de a fi ROMANI, o schimbare de denumire si simbol nu rezolva NIMIC. O sa fim si noi, ca natie, ca si politicienii: o alta Marie cu alta palarie.

    • De unde stii tu cum isi numeau dacii patria lor? Numele de Dacia a fost atribuit de romani, asa ca fa bine si nu mai comenta aiurea, cetatene, ca numai ineptii indrugi

  11. Cele 3 culori reprezinta primele trei culori din curcubeu…insa e foarte important cum sunt puse…desi Ei au intors totul cu curul in sus…corect ar fi ca steagul sa fie rosu,galben si albastru…de la dreapta la stanga…si nu invers…fiindca noi suntem daci nu arabi sa scriem de la stanga la dreapta.

    • Tracii (geto-dacii) au dus scrierea sumerienilor si apoi toata lumea araba au imprumutat-o. Tracii scriau de la dreapta spre stanga.

      • Cred că asta și este ordinea, de la dreapta spre stânga…
        Iar de la stânga spre dreapta este: albastru, galben, roșu…

    • Exact asa numai ca invers…Alexandra, abtinete blonda mica!

    • Legea nr. 75/1994 precizează că fâşiile drapelului naţional au culorile albastru cobalt, galben crom şi roşu vermion.
      Constituţia din 1866 a României prevedea la articolul 124: „colorile Principatelor-Unite urmează a fi Albastru, Galben şi Roşu”. Ordinea şi dispoziţia culorilor au fost stabilite de către Adunarea Deputaţilor în şedinţa din 26 martie 1867. Culorile drapelului erau aşezate vertical. Stema ţării era aşezată doar pe drapelele armatei şi cele princiare, în centru, cele civile rămânând fără stemă. Aceeaşi diferenţiere era făcută şi pentru pavilioanele marinei de război şi a celei civile.
      Constituţia Republicii Socialiste România, adoptată în 1965, prevedea la articolul 118 următoarele: „Drapelul Republicii Socialiste România poartă culorile roşu, galben şi albastru, aşezate vertical, cu albastrul lângă lance. În mijloc este aşezată stema Republicii Socialiste România”.
      Conform articolului 12, alineatul 1 din Constituția României, „Drapelul României este tricolor; culorile sunt așezate vertical, în ordinea următoare începând de la lance: albastru, galben, roșu”. Prin Legea nr. 75 din 16 iulie 1994 au fost stabilite proporțiile (2/3 între lățime și lungime), nuanțele culorilor și protocolul drapelului.

  12. daniel danaila // 28 aprilie 2015 at 20:40 // Răspunde

    Se vede ca nu prea am citit povestea cu funia de nisip, care este chiar si acum destul de valabila,insa niciodata nu e prea tirziu sa redevenim ce am fost cu mult timp in urma mai ales ca mai avem din fericire citiva oameni bogati spiritual.

  13. Povestiri din padurea verde!!!!!!

  14. ADRIAN MIREA // 28 aprilie 2015 at 22:24 // Răspunde

    Constantin1 a trait prin anii 3oo en.iar armata lui Tudor Vladimirescu avea tricolorul la ciucurii opincilor !

  15. Se poate totusi ca dispunerea culorilor sa fi fost pe orizontala, si nu pe verticala cum e acum.

  16. NICOLAE CHIRA // 29 aprilie 2015 at 0:24 // Răspunde

    dacai ziceti lui ponta il bufneste risul si te intreaba de unde ai copiat…

  17. Culoarea ROSU reprezinta sangele varsat de stramosii nostri, pentru apararea teritoriilor,ca aparitia culori GALBEN sa fie posibila prin inflorirea spicului de grau (painea noastra cea de toate zilele)iar ca TRICOLORUL sa fie complet au incheiat prin ALBASTRUl cerului.
    Mai reprezinta ,din punctul meu de vedere Spectru de Lumina,primit de fiul lui Dumnezeu,Soarele. ROSU fiind Inflarosul, Galben(este reprezentarea lumini in Cromatica ,lumina nu are culoare , ci ea face ca culorile sa existe) este spectrul de lumina sau lumina vizibila(ceea ce ne e dat sa vedem cu ochii nostri) iar ALBASTRU reprezentand ultima categorie din Spectrul luminos,Ultraviolet.

    • Explicatia asta e cam comunisto-copilareasca… Intrucat cei care au format Romania moderna erau francmasoni, stiau ca rosu si albastru, totdeauna prezente in hainele din icoanele cu Iisus, reprezinta de fapt Cerul (masculinul, spiritul) si Pamantul (femininul, materia). Iar galbenul cred ca este inteligenta, noi romanii suntem un popor destept.. si nu prea multe natii au galbenul in drapel…

      • Ne-am prostit complet de atata istetime si aplecare spre compromis…Intelepciunea e Altceva – Iubire si Jertfa…unde o mai gasim astazi printre noi ?

    • Hirsch- Dobasiu Lavinia // 26 iunie 2015 at 16:19 // Răspunde

      Foarte interesant comentariul D-vostra.Numai bine va doresc.
      Il consider cel mai adecvat adevarului .

    • Albastru cobalt (sau azur) – aerul, cel mai nobil element după foc. El simbolizează blândețea, frumusețea, noblețea și buna credință.
      Galben crom (simbolul aurului) – simbol al forței, bogăției și purității, precum și bogatia holdelor de grâu din timpul verii;
      Roșu vermion – simbolizează mărirea, bravura, îndrăzneala și generozitatea, precum si sângele vărsat în lupte, puterea de viață și energia strămoșească.

  18. In articol s-a omis un lucru important: semnificatia culorilor…

    • Nu tataie! Simbolistica este: Libertate (albastru), dreptate (galben) si fratie (rosu). Cred ca asa gandeau si dacii daca e sa credem ca aceste culori vin, peste timpuri si mai ales peste vremi, de la ei…

      • Simbolistica acestor culori are legatura cu princiipiile revoluției burgheze, bineinteles ca acceptate si in francmasonerie ca atare :
        – albastru, culoarea cerului simbolizează libertatea. Oricând poti vedea cerul pe deplin, inseamna ca esti liber. Dreptul omului de a fi liber.
        – galben, culoarea grâului si aurului, are sensul bogăției, al proprietații. Este vorba despre dreptul fundamental la proprietate. Pana la 1923, doar proprietarii puteau vota, in Romania lui Cuza si a primilor regi era vot cenzitar.
        – Rosu, simbolul sângelui, al sacrificiului,se referă la solidaritate nationala. Strămoșii sa sacrifica pentru urmasi dar si pentru cei lăsați acasă. Cei care supraviețuiesc nu numai ca vor cinsti memoria celor care se sacrifica, vor prelua si grija creșterii urmașilor direcți ai celor căzuți. In plus,solidaritatea modernă, contribuții pentru asigurările de sănătate si sociale, este sacrificiul celor care pot munci si câștiga bani in favoarea acelora care nu(mai) pot.

  19. Nea nicolae chirea!,pana nu dai cu bata’ n balta..nu te simtzesti bine. Ce treaba are personajul la care te referi,cu articolul ???!!

  20. potlog constantin // 29 aprilie 2015 at 8:39 // Răspunde

    Santem legati de acest pamant binecuvantat plin de bogatii de orice fel daca am fi si condusi cum trebuie am fi puternici

  21. SABOU DUMITRU // 29 aprilie 2015 at 9:54 // Răspunde

    Am citit pe undeva ca rosu, galben si albastru reprezinta culorile primordiale….

  22. Va rog să faceți un exercițiu. Mergeți în fata unei oglinzi, duceți mâna dreaptă în dreptul inimii si spuneți” sunt dac „. Vedeți reflexia din ochii dumneavoastră. Apoi ganditi-va cati dintre cunoscuții dumneavoastră vor putea face acest lucru si vor simți că se trag dintr-un nean brav. SUNT DE ACORD că putem schimba denumirea țării din România în Dacia. Sper că atunci o anumită etnie nu își vor schimba denumirea în ddacii. Mulți vor spune că nu putem să denumim o țară cu nume de marcă de mașină. Să nu uităm că denumirea de Dacia, ca marcă de mașină, a fost dată pe timpul comuniștilor care si așa ne-au frustrat de multe ca neam. Uzinele Dacia își poate schimba denumirea in Renault-Est, Logan-Est etc. Este foarte ușor. SUNT DE ACORD cu tricolorul păstrat în ordinea roșu, galben si albastru. SUNT DE ACORD cu schimbarea capitalei administrative de la București la Cluj. Iar București să rămână capitala economică. S-ar stinge mai multe discuții inutile privind Ardealul. Să nu uităm că un rege de nationalitate germană a făcut România modernă, poate un Președinte de naționalitate germană va face Dacia civilizată. SUNT DE ACORD cu un referendum național pe baza acestor puncte. DUMNEZEU SĂ AJUTE DACIA SI POPORUL SĂU.

  23. de ce credeti ca numele tari a fost pus Romania si nu dacia asa cum se vroia ,,,se spuen ca en tragem din romani del a roma ,italia , si daca la cuvantul ROMA PUI NIA REZULATA ROMA+NIA = ROMANIA ……DAR ROMA A FOST FORMATA DIN MINORITATI SI UNA DIN ELE ERAU TRACII…CONFORMA FILMULUI DOCUMENTARA ADEVARURI TULBURATOARE DESPRE DACII ,DE DANIEL ROXIN,,,

    • Prietena Romania cred ca vine de la RAMANI….???

    • Romania vine cel mai probabil de la denumirea imperiului „Bizantin” care se numea „Roma Nia” adica „Roma Noua”, dupa retragerea romanilor din zona ocupata, imperiul Bizantin dorea sa pastreze linistea la nord de Dunare, asa s-a format conceptul nostru de stat dupa model Roman de tip nou roma-nie-sc si influentele austro-ungare, turco-tatare, rusesti-bulgaresti, etc.

  24. Stanculescu Radu // 29 aprilie 2015 at 12:11 // Răspunde

    Sunt destul de vartnic si as pleca in cealalta lume cu mxima satisfactie daca tara mea s-ar numi DACCIA si pe stindardul nostru,pe langa TRICOLOR ar aparea si LUPUL.

  25. Foarte generos textul. Sa ne amintim de daci, de romani… Si sa uitam ca in realitate noi romanii mereu ne-am tradat sau omorat conducatorii sau aliatii. De la mari domnitori si pana la conducatori de rascoale, mai toti au fost vanduti. Boieri sau tarani, toti isi vindeau liderul pentru un oarecare profit. Apoi hotia… De cand se stie poporul asta a furat, mai putin pe vremea lui Tepes, se pare. In al treilea rand, ne invatau la scoala cu mandrie ca „noi nu am dus razboaie de cucerire”. Adevarat, dar motivul era ca nu aveam sange in vene pentru asa ceva. Noi preferam sa ne aparam „saracia, si nevoile, si neamul”. Insa de obicei nici macar asta nu puteam sa o facem si ne cucereau care cum incercau: polonezi, turci, unguri, austrieci, nemti, rusi… Singurii din zona care nu ne-au cucerit sunt sarbii, si asta doar pentru ca nu au vrut ei. Sa nu uitam ca o parte a tarii a fost sub ocupatia ruseasca pana in 1898 si nici acum nu ne-am refacut tara! Prin urmare, suntem o natiune de fricosi, tradatori si hoti. Nu degeaba oriunde mergi in Europa daca nu te cunoaste lumea ca om si doar stie ca esti roman, esti desconsiderat pur si simplu.

    • Eu sunt romanca si nu sunt hoata, nu sunt tradatoare si nu mi-am dorit niciodata ceva ce nu-mi apartine, dimpotriva de prea multe ori am cedat pentru a fi bine pentru toata lumea. Nu ma regasesc in descrierea ta sau celor care denigreaza cu buna stiinta romanii ( oare de ce o fac, le este teama de noi, de ceea ce am putea deveni ? am putea schimba realitatea pe care ei o construiesc ? ). Cu siguranta aceia care au tradat si tradeaza in continuoare poporul roman nu au avut si nu au sange stramosesc in ei sau este extrem de diluat.

    • terhes ioan // 28 mai 2015 at 13:28 // Răspunde

      Cea mai mare manipulare -,, Romani si-au ucis conducatorii! ” .
      Cine la asasinat pe Burebista, pe Decebal,pe Mihai Viteazul,pe Tepes, Pe Stefan cel Mare,pe Tudor Vladimirescu,pe Eminescu, pe Goga,
      Titulescu , Ceausescu, etc..
      Goga otravit de Carol II
      Titulescu idem
      Ceausescu de sionistii mondialisti ( alogeni)
      Aceiasi alogeni distrug tara de 25 ani.

      Burebista ucis de spioni romani.
      Decebal tradat de secretarul grec Bicilis
      Mihai de occident alias biserica catolica pri mercenarii lui Basta
      Tepes ucis pri intrigile Ungariei si a Occidentului.
      Stefan cel Mare otravit de medicul evreu care ii trata rana de sageata
      Tudor -Eteristi greci(fanarioti ? )
      Eminescu otravit de evreii sionisti

    • Tricolorul romanesc nu are nicio legatura cu curcubeul. Tricolorul romanesc vine din istoria romanilor: benzile de stofa tricolora ale stindardului dacic, atasate la capul de lup (daco) facut din oloi (ceramica), trecute apoi la legiunile romane formate din recruti daci, apoi folosite de catre Imperiul Roman De Rasarit, de catre armatele lui Petru si Asan (si Ionitza Caloianu). Imparatul Iustinian, este cel care da stindarde tricolore cetatilor bizantne de pe malul stang al Dunarii, Recidava si Leteratta precum si culori marcilor militare de peste munti albastru, la rasarit de munti galben si la sud de munti rosu. La 1821, drapelul oastei de panduri a lui Tudor Vladimirescu era tricolorul, apoi a fost drapelul tricolor al oastei lui Avram Iancu, drapelul revolutiilor de la 1848 din Moldova si Tara Romaneasca, drapelul Unirii Mici din 24 Ian,1859 (Moldova si Tara Romaneasca), drapelul Regatului Romania, drapelul Marei Uniri din 1918, drapelul ROmaniei Mari.

  26. pentru romani ofi valabil ce afirmi”un roman” dar aici se vorbeste despre DACI

    • Bade, lasa- te de judecati, ca nu prea ai cu ce sa le faci!
      Poporul asta stapaneste de 2000 de ani pamantul cel mai frumos alcatuit din Europa, desi s-a aflat tot acest timp in calea valurilor de jefuitori ai istoriei dintre care prea putini au mai razbit prin istorie si noi am ramas! Nu cel care tine sabia stapaneste pamantul, ci cel care il munceste! ASTA A DOVEDIT ISTORIA.

    • Au venit toti peste noi ca au avut ce lua ca nici in ziua de azi nu au terminat .Vezi dupa ,,victoria” lui Traian ce sarbatoare a fost in imperiu si scutire de taxe pe cand ai nostri isiplingeau in pumni dar important este ca au venit au luat si au plecat toti or sa plece si astia de acum.

  27. Dacia ,CARPATICA…

  28. SA FIE DACIA CARPATICA CU SEMNUL DRAGONULUI PE DRAPEL

  29. Ba, da toti o luati pe aratura?

    • Ioane, cum de ai ajuns la aceasta conclusie . Fiecare om are voie sa spere in ceva mai bun si sa scape de umbrele care ne acopera , din ce in ce mai mult . Trebuie schimbat ceva pentru linistea sufleteasca . Fii pozitiv si voteaza pentru Dacia .

  30. Trebuie de retinut ca cele trei culori: ROSU, GALBEN si ALBASTRU sunt culorile de baza din pictura! Prin combinatia lor – in anumite proportii – se obtin toate celelalte culori posibile!

  31. De principiu culorile unui drapel se citesc de la catarg(albastru,galben,rosu) , dar in istoria drapelului nostru e un paradox, care mi-a fost explicat pe cand eram mai mic si nu i-am dat importanta, cred ca exista cineva in masura sa ne lamureasca

    • Nu este niciun paradox. Daca tii drapelul tricolor in mana dreapta si il bate vantul spre stanga, atunci obtii ce doresti: rosu, galben si albastru.
      Daca tii lancea in mana stanga si bate vantul spre dreapta obtii ce scrie in Constitutia Romaniei: Drapelul Romaniei este rosu, galben si albastru cu albastrul la lance (la hampa, batul ala de este prins in pioneze drapelul pe el!) E greu de inteles? Daca vrea vreun nene nu prea citit sa deseneze drapelul cu albastrul spre dreapta, atunci sa-i deseneze si batul (lancea, hampa), ca sa nu apara alta minune. Si drapelul american se deseneaza cu stelele la stanga, dar daca vrea unu ca mata sa-l deseneze cu stelele la dreapta, ca asa vrea muschiulatura lui, atunci nimic mai simplu: sa-i deseneze si batzul (lancea) port drapel ca sa nu incalce Constitutia.
      La noi se zice rosu, galben si albastru pentruca este mai ritmat decat daca zici albastru, galben si rosu. Pentru mai multa iluminare, compara cu drapelul francez: albastru, alb, rosu (rosu, alb si albastru) sau cu drapelul Italiei: verde alb si rosu (rosu, alb si verde). La 1848 si noi si italienii ne-am inspirat dupa drapelul libertatii, drapelul Frantei. Daca ar sta guvernele sa schimbe drapelul tarii dupa mofturile nu stiu carui incurcat la minte, apoi ar trebui schimbate drapelele in fiecare an, ceruta aprobarea de la ONU, care cere sa explici de ce asa si nu cum era conform istoriei si traditiei, iar guvernu explica si cad aia de la ONU pe spate, cand vor afla ce „inteligente” bantuie prin Romania , mai ceva ca aia din
      Ciad, care numai ce s-au dat jos din copac si si-au facut un tricolor ca al Romaniei, ba au mai cerut si la ONU sa interzica drapelul Romaniei din motiv ca seamana cu al lor. Numai ca aia de la ONU le-a dat FLIT si le-a mai zis „mai ciadistilor, cand stramosii romanilor scriau scrisori de dragoste, stramosii vostri inca zburdau din creanga in creanga”. Normal ca nu s-a aprobat. Deci in concluzie, drapelele nu se schimba asa cum schimbi mata maiurile. Are Chira socoteala !

  32. Cred ca la ora actuala nu problema schimbarii drapelului este cea mai importantnata, ci alte probleme care ne pasc din cauz acelorasi straini care ravnesc la bunurile noastre( mai ales la cele din Rosia Montana pt care va invit sa parcurgeti linkul care il voi atasa extras tot de pe Adevarul despre daci). De vorbit si comentat pe net este foarte usor, dar oare cati dintre noi am mai avea puterea sa schimbam ceva, sa luptam ca in 89? Amara rusine ar trebui sa ne piste sufletul nu obrazul ca ne-am batut joc de sangele eroilor care n-au fost in nici un caz de tipul Ponta sau Iohannis! De cand suntem pe pamantu asta ne vindem singuri si uitam de Dumnezeu pt bani si altele.Si nu putem nega ca neamul a dat oameni mari foarte mari pe care am avut grija sa-i ascundem sau sa-i pierdem!Si dacii despre care tot pomeniti oare ce-ar spune cand ne-ar vedea?Nu numele tarii sau ordinea culorilor pe steag trebuie sa-l schimbam, ci sa schimbam ceva in sufletele noastre!!!Ce importanta va avea peste 100 de ani ca ne numim Dacia sau altcumva?Romania poate fi asemanata cu o fata care atunci cand se casatoreste isi schimba numele,dar care merge pe mai departe cu aceeasi educatie pe care a primit-o de la parinti are aceleasi daruri si talente si pastreaza aceleasi trasaturi fizice.Romanii au pierdut incredintarea neclintita a dacilor ca sunt NEMURITORI.Si nu mai au nici jumate din curajul pe care il aveau ei.Cred ca dacii de unde sunt acum s-ar bucura sa vada cum noi, urmasii lor ne ridicam din tacere si intuneric si aratam lumii ce suntem noi romanii( nu rromii) si ce putem.Am 13 ani aproape 14 si studiez la scoala la care preda doamna Iohannis.Si aici ni se spune ca daca canti imnul daca respecti stema ii destul sa arati ca iti iubesti patria si o respecti.Dar asta este o iubire falsa.Adevarata iubire o poti demonstra patriei cand iti pui viata in joc pt tara, cand gasesti curajul sa mori pt idealul tarii tale.Dacii aveau acest ideal si cred ca ne-ar cosidera niste stranepoti mai buni daca ne-am gasi si noi acest curaj adancit de viata asta de nimic in cele mai adanci colturi!Vad in jur ignoranta in fiecare clipa!Pana cand ignoranta nu va disparea si nu vom mai fii su jugul propriilor vicii si sub jugul altor tari NU se va schimba nimic indiferent daca ne vom numi dacia sau romania sau vlahia( denumirea din evul mediu).Va intreb pe cei care ati reusit sa parcurgeti acest comentariu lung( am fost crescut in maramures unde se vorbeste mult), va puteti oare gasi curajul de a lupta pt idealurile patriei noastre si de a va recapata demnitatea in fata lumii intregi asa cum au facut-o dacii???

    • Comentariu de nota 10!

      • cami verde // 9 iunie 2015 at 0:19 // Răspunde

        Esti minunat pui de dac!

      • Bravo! Esti mult mai intelept decat multi dintre cei care au scris aici! In tine traieste cu adevarat spiritul unui dac! Nu ma mir ca esti morosan. Coltul asta de tara e unul dintre putinele locuri in care mai poti atinge semnele vii ale originii si continuitatii pe acest pamant.

    • Frumos comentariu!Ai dat cu tifla tuturor celorlalti, tinere! BRAVO! Si ca sa raspund uneia din intrebari, DA, eu as muri pentru tara mea, daca aceasta ar avea nevoie de sacrificiu!

    • Frumos comentariu tinere domn. Respect. Am ajuns un popor de lași. Hai sa ieșim în strada, sa încercăm să stârpim hoția și mârlania. Sa luam un exemplu de la turci, care pentru un parc au ieșit în strada, au demonstrat ca sunt uniți și ca au demnitate. Eu sunt din Valea Jiului, sunt inginer, lucrez în mina ( nu știu pana cand) , una din minele pe care guvernanții , UE și FMI-ul le vor închise. Nu pot spune ca mă mândresc, dar, excluzand faptul ca am fost manipulați în timpul mineralelor, suntem singuri care am avut curajul sa ieșim în strada. De asemenea , mă mândresc cu faptul ca fac parte din rândul acestor oameni muncitori și fără de frica. Știți ce ne trebuie noua? ?………Cum spunea Eminescu: „Cum nu vii tu Țepes Doamne , ca punând mâna pe ei, să-i împarti în doua cete, în smintiți și în misei , cu de-a sila să-i aduni și să-i bagi la pușcărie și la casa de nebuni. „

    • Bravo, Teo!

  33. Parca si vad un dac cu camesa rosie itari galbeni si cusma albastra cum alearga dupa lup sa-si faca steag dar se intoarce lupul si mai ramane doar rosu ,galben si albastru.

  34. Sa speram ca schimbarea numelui de Romania , in Dacia ,ne v-a aduce mai mult respect in lume.

  35. imbracati-va ca dacii, mancati ca dacii si vorbiti impecabil romaneste: ” mult e dulce si frumoasa limba ce-o vorbim”

  36. comentariu de nota 10!!! Asa ar trebui sa gandim cat mai multi dintre noi!
    Ignoranta majoritatii semenilor nostri ne ucide incet.

  37. libertate dreptate fratie asta reprezinta culorile inca de la 1859 asta a reprezentat culorile: sangele fratie albastru ca cerul libertate si galben ca spicu dreptate pentru toti ce stam sa deslusim toate asta cand cine a citit o carte despre Alexandru Ioan Cuza stie ce reprezinta culorile drapelului … despre Daci nu imi dau cu pararea desi eu sunt mai mult ca sigur ca ei nu aveau tricolor ci un dragon lup „stevastica” daca gresesc imi pare rau …dar nu am vazut pe nicaieri

  38. mario cl // 3 mai 2015 at 3:39 // Răspunde

    Am senzatia ca majoritatea celor care au comentat pe aici au ceva probleme. Schimbarea unui nume poate schimba si caracterul? Daca de maine nu te mai numesti Gheorghe ci te numesti Vasile, iti vei schimba caracterul? Iar in ceea ce priveste ordinea culorilor… Unde mama dracului traiti? Voi, cei care va trageti din daci si va respectati traditiile, istoria, drapelul nu aveti habar care este ordinea culorilor si de ce? Ce sa vezi? Romania este o tara de pe planeta Terra si se supune normelor internationale. Pana in 1989 ordinea culorilor a fost: rosu, galben, albastru. Acest lucru a fost posibil datorita stemei, care facea diferenta intre drapelul nostru si drapelul altei tari (din moment ce postati pe aici inseamna ca aveti si Google sa vedeti care este acea tara). Dupa 1989 s-a dorit pastrarea tricolorului, dar fara stema (acesta fiind un simbol al Revolutiei). Din moment ce o alta tara avea drapelul rosu, galben, albastru, simplu, fara alte insemne, ne-a ramas doar varianta de a inversa culorile.

    • Daniel Roxin // 3 mai 2015 at 7:31 // Răspunde

      Daca ti-ai fi spus punctul de vedere fara sa fii arogant si sa dracuiesti, ti-ar fi cazut ceva?

  39. Danut Apro // 6 mai 2015 at 5:22 // Răspunde

    In filmul,Ultima legiune. pe armurile soldatilor romani apare dragonul dacic, iar steagul legiuni din Britania este un steag dacic .

    Totusi steagul

  40. Danut Apro // 6 mai 2015 at 5:36 // Răspunde

    Totusi steagul ROMANIEI este albastru -galben -rosu

  41. liviu.mo // 8 mai 2015 at 1:01 // Răspunde

    eu zic asa: faptele spun cel mai mult, arata caracterul omului, unei natiuni asa ca haideti sa incurajam sa dispara ignoranta care ne-a adus unde suntem azi, sa gandim pe termen lung caci asta va fi ceea ce vor mosteni copii nostri, de ani buni s-a gandit pe termen scurt, s-a ignorat faptele altora in defavoarea majoritatii acestei tari si am ajuns sa suferim, sa platim ptr deciziile altora. daca nu ne cerem drepturil si nu se schimba aceasta stare, ne meritam soarta. Orice cere un compromis, pana sa si respiri e greu daca nu ai destula ambitie, trebuei sa mai tragi aer in plamani, dar e un compromis care merita, asa ca…nu nai tolerati faptele si deciziile care sunt in defavoare, tot cei sarmani platesc cel mai scump.
    iar ca si drapel, ar trebui ca o emblema a ce am fost, dar si ce suntem
    societatea evolueaza, se schimba, la fel poate si drapelul sa se schimbe
    nimic nu e batut in cui in lumea asta, iar daca e batut se poate scoate

  42. Daniel Stefan Robertsen // 21 mai 2015 at 18:34 // Răspunde

    Schimbarea drapelui si a numelui tarii noastre este o idee buna si ar fi si un adevar istoric ca sa revenim la identitatea noastra nationala.
    Dar ca tara noastra sa fie respectata si puternica poporul nostru trebuie sa se uneasca in cuget si simtiri si sa reconstruiasca tara.
    Dar ca tara noastra sa se renasca, sa fie respecatata si puternica -singura solutie este ca Poporul sa se unesca in cuget si simtiri si sa isi uneasca eforturile pt reconstructia tarii si a economiei tarii. Fara valori nationale si economie puternica vom fi dependenti de cei puternici economic.
    Trebuie sa ne intoarece la valorile traditionale romanesti, trebuie sa introducem in Romania bunul simt si conceptul “ the greatest good” . Trebuie sa ne alegem leaders care sint patrioti si competenti si nu patrihoti!!! Trebuie sa scapam de scursurile, lichelele si degeneratii care ne conduc.
    Trebuie sa ne unim sa recontruim tara si societatea; daca nu realizam aceste diziderate Romania va fi desintegrata iar Martirii Istoriei noastre au cazut degeaba pe cimpurite de lupta
    Rise and rise again until the lam became wolf!!! Razvratestete iar si iar pina cind mielul devine Lup!!!
    Sa ne trezim daci ca am dormit destul!

  43. am citit cu interes tot ce ati scris..dar sa facem un exercitiu al mintii si al trecutului ,sa ne intrebam unde de fapt a fost tara numite Dacia ?..ei bine dragii mei ;DACIA ca si tara se intandea in banat (ambele banate ,sarbesc si roman ,cineva mai sus a spus ca sarbi nu ne-au cucerit ,iata ca si sarbi au furat ceva de la noi ,au deznationalizat au fortat locuitori cu nume romanesc din acele zone sa-si schimbe numele cu tenta slavona ,ar trebui stiut) ardealul ,o parte si desigur oltenia .ce se va intampla cu restul de teritoriu Romanesc ,istorici straini vor spune …ok sunteti daci atunci ..luati doar dacia si restul sa devina o alta tara ,numai buna pentu popoarele slavone ,si uite asa le facem jocul …mai departe,poate putem sa spunem despre noi ca dorim o tara numita TRACIA asa da poate in felul acesta vor reveni si celelalte teritorii la patria muma ..sau poate ne intrebam de ce nu spunem ca suntem din neamul lui RAM (ingerul (extraterestul )trimisul lui Dumnezeu pe pamant ..de unde se pare ca a venit si numele de ROMANIA (ok a fost putin cosmetizata de masonerie ),nu de la ROMA..cum spune cineva mai sus ,ce cautau extraterestrii pe pamantul actual al Romanie?. …… ce cautam si noi azi ,metale rare folosite in electronica. asa ca va rog sa mai meditati daca doriti sa fie schimbat numele in Dacia ,si il rog pe Daniel Roxin sa fie atent la ce afirma despre Romania ,cei care ne doresc tara si nemul diparut asteapata in umbra
    si apoi ce s-a intamplat cu vorbitorii de limba romana din sudul dunarii? stiti ?…ce nu au facut turci au facut rusi sau austrieci ?stiti de ce avem atatea probleme in transilvania cu ungurii ?stiti ca de fapt nu ungurii sunt cei care au incercat sa schimbe majoritatea in Transilvania ?ci austriecii .va intrebati de ce ? sa speram ca veti reusi sa intelegeti.stiti ca la unirea mica Timoceni au dorit sa se uneasca cu tara ?iar marile puteri nu au fost de acord (sa nu uitam ca pe timpul domniei lui Mircea cel Batran Valahia nu avea granita comuna cu Serbia )asta ar trebui sa ne dea de gandit daca sarbi au fost corect cu noi ROMANI .si iata ca un antivorbitor spunea ca nu avem nevoie de un nume ,de o identitate ..fals ,de aici trebuie plecat pentru ca romanul sa poata sa fie mandru ca este roman.sa aiba siguranta in trecutul lui …in gena lui ,sa inteleaga de ce 6%din decoperirile de pe acest pamant apartin unui om nascut in Romania ,ar trebui sa ne faca madrii acest procent,doar ISTORIA ADEVARATA va putea sa renasca un popor adevarat sa renasca spiritul strabun !!!!!

  44. Letitia Anisia // 24 mai 2015 at 19:09 // Răspunde

    Vorbele sunt de prisos intr-o lume corupta si ignoranta.Trebuie venit cu dovezi stintifice,cautatile exista.Pt.prima intelegere si actualitate va recomand:”GENOMUL UMAN”,CERCETARI DE PALEOGENETICA MOLECULARA LAPOPULATIILE VECHI DIN EUROPA…,ED.TEOCORA,SCRISA IN URMA DESCOPERIRILOR A DOI OAMENI DE STINTA CONTEMPORANI:PROF. DR.DR. ALEXANDER RODEWALD SI DR.GEORGETA CARDOS.Sa ne cunoastem adevarata identitate si sa incetam sa ne inchinam asupritorilor.Nu suntem urmasii romanilor,sa nu-i mai slavim pe cotropitori(schimbarea garzilor austro-ungare la Alba-Iulia,traian din imnul national etc…) Cu tota dragostea pt. adevar si lumina tuturor .Letitia

  45. de ce doveszi sa avem noi nevoie ?ca suntem aici de mii de ani ? sa vina ei cu dovezi care sa spuna ca …nu am fost .CE dovezi au unguri ca sunt unguri ?…sa se uite in oglinda si vor vedea ca nu sunt asiatici ..dar asta nu ii impedica in prostia lor calculata sa afirme ca sunt unguri ,apoi sunt intretinuti de catre puterile straine ,artificial aici in europa ,in felul acest orcand pot sa creeze ,cu ajutorul lor(ungurilor ),dispute conflicte ….

  46. ciocarlan serban // 25 mai 2015 at 18:11 // Răspunde

    Sint pentru referendul care ar schimba total denumirea tarii, din Romania in DACIA.Denumirea de Romania ar trebui sa ramina si ea,pentru ca teritoriul ei este o parte a fostului teritoriu al Daciei de odinioara.

  47. IN ANUL MAI SUS POMENIT, 175 DUPA HRISTOS, ERAM DEJA UN POPOR INCRESTINAT-CRONICILE VREMII O DOVEDESC FARA TAGADA!!! CE NU STIU PREA MULTI, PRIN ANII ’73-’75, LA O EMISIUNE PENTRU TINERET LA RADIO, CINEVA SPUNEA-INCA-MI AMINTESC, M-A FRAPAT SI EMOTIONAT ENORM!!!-CA ESTE UNANIM RECUNOSCUT CA TRICOLORUL NOSTRU FIIND CEL MAI VECI DRAPEL NATIONAL CU O VECHIME NEINTRERUPTA, CITAND SURSA MAI SUS POSTATA IN ACEST MINUNAT ARTICOL SI MENTIONAND CA, UN FRAGMENT FOARTE BINE CONSERVAT, DESCOPERIT PE VREMEA IMPERILUI AUSTRO-UNGAR INTR-UN MORMANT DACIC DE INCINERATTIE STRAVECHI, SE PASTREAZA IN BIBLIOTECA SECRETA A VATICANULUI (AJUNS ACOLO PROBABIL PRIN PAPISTASII UNGURI)! CEEA CE DE ASEMENEA NU PREA SE MAI CUNOASTE, ESTE CA, ACEST DRAPEL CONCEPUT IN PERIOADA IN CARE POPORUL NOSTRU ERA DEJA INCRESTINAT, DAR, DATA FIIND PRIGOANA CRESTINILOR PRLUNGITA PANA LA SF. IMPARAT CONSTANTIN CEL MARE, CRESTINII SE COSTEAU DUPA ANUMITA SEMANTICA: PESTELE, MONOGRAMA CRISTICA, ETC., PRWECUM SI CODURI DE CULORI, ETC. IMPARTIT IN TREI PARTI EGALE, PRECUM SFANTA TREIME, CULORILE ERAU DISPUSE PE VERTICALA ASTFEL: ALBASTRUL=IMPARATIA CEA CERASCA, GALBEN-AURIU=LUMINA CEA DUMNEZEIASCA, ROSUL=JERTFA CEA DE SANGE A LUI HRISTOS CEL FARA DE PRIHANA, RASTIGNIT DE BUNA VOIE PENTRU INVIEREA CEA DIN IAD,. DE CE SE AFLA ROSUL DEASUPRA CELORLALTE DOUA CULORI??? PENTRU CA DEASUPRA TUTUROR CERURILORSI DUMNEZEIRII, STA JERTFA CEA FAR-DE PRIHANA SI SMERITA A LUI HRISTOS-FARA DE CARE NIMIC NU SE POATE-SINGURA BIRUITOARE A IADULUI SI-A MORTI!!!

  48. paul.luli // 27 mai 2015 at 0:18 // Răspunde

    Am o varsta destul de inaintata dar , imi aduc perfect aminte de cum am invatat culorile drapelului national: Rosu, Galben si Albastru, asa ca va intreb, de unde scoateti ordinea inversa? Ne-am pierdut mintile sau ce?
    Traiesc in strainatate si nu am mandrie mai mare decat cea de a spune ca sunt Romanca. Cand o parte din noi vad doar negativele, eu ma lupt pur si simplu sa demonstrez ca avem atat de multe realizari dar ca , multi dintre noi nu pot ierta trecutul sau mai degraba pe ei insisi. Nu avem de ce sa ne fie rusine, trecutul este al nostru si datorita lui suntem ceeace suntem: puternici, incapatanati in sensul bun, frumosi, sensibili, cu o enorma compasiune.
    compasiune.

  49. si eu votez DA pt DACIA…si sunt mandra de a fi geto-daca intro tara unde suntem vazuti ca tigani

  50. Constantin Pantazescu // 29 mai 2015 at 6:56 // Răspunde

    Dorințe, speranțe, multe așteptări… Roșu-galben-albastru, capul de lup, Dacia… Oamenii vor un lider care să-i conducă spre ceva. Lume, lume, spune tu, ce vrei de fapt?

  51. si eu sunt daca dintotdeauna .sa traim in DACIA stramosilor nostri si sa punem si capul de lup printre rosu galben si albastru.asa sa ne ajute DUMNEZEU.eu ma intreb de ani de zile cum a fost posibil sa fim romani in loc de daci .

  52. Nu este un subiect asa de important.Sunt alte probleme ce trebuie abordat si sunt de actualitate cum ar fi salariile pensiile,tinand cont,ca vom aborda introducerea monedei Euro.
    Aceste teme sunt lansate de politicieni,ptr. a distrage atentia de la unele probleme care sunt dureroase populatiei.Treziti-va din somnolenta fratilor si puneti degetul pe rana.Pana cand ne lasam incalcati in picioare de acesti conducatori „minunati”.

  53. In Notitia Dignitatum majoritatea culorilor sunr primare, adica rosu, galben si albastru. Interesant e ca fasciile guvernatorului Iliriei contin doua capete, de barbat si de femeie, iar barbatul poarta pe cap o caciula dacica (romaneasca). Cautati pe net scanarile respective, sunt destul de mari si laborioase (Partibus Orientalis).

  54. Rosu,galben si albastru,
    Este al nostru tricolor,
    Se inalta ca un Astru,
    Gloriosul nost popor!
    Nu se citeste si nu se canta decat de la culoarea rosie care inseamna imbarbatarea la lupta a ostirii.
    Culoarea galbena inseamna bogatiile ogorului.
    Culoarea albastra inseamna Cerul si apa.
    Unii spun ca aceste culori reprezinta Partidul Comunist!

  55. George Smadu // 5 iunie 2015 at 14:06 // Răspunde

    Si eu sunt de acord sa revenim la numele nostru stravechi de DACIA caci acestia suntem , geto-dacii si nu urmasii lui Traian , invadatorul si jefuitorul Daciei. Au mai fost popcare si-au schimbat numele tarii ca o reparatie morala fata de inaitasi. Romania suna bine , de la Imperiul Roman dar nimic nu este adevarat. Asadar, pe Zamolxis , zeul nemuritor din Dacia lui Decebal!!!!!

  56. Zamolxis?Ce Zamolxis cand il avem pe Iisus? Ce schimbare cand cu numele de „ruman” ne-am castigat numele pe paginile istoriei?Pot sa dau pariu ca numele de roman nu vine 100% de la imperiul roman.Cei de pe teritoriul nostru in evul mediu isi ziceau rumani sau vlahi.Si nu cred ca sunt doar asa, fara legatura.Spun ca adevarul adevarat nu-l vom afla niciodata.Nimeni nu va putea veni cu dovezi clare ca roman vine de la imperiul roman.In limbile vechi exista nenumarate cuvinte care sunt identice ca ortografie, dar care au un inteles total diferit.Ce sens are sa ne certam pe chestii marunte ca schimbarea numelui tarii.Eu am 13 ani.Si va intreb:credeti ce gebneratia mea va castiga mai mult respect fata de tara daca ne vom numi dacia sau romania?Eu va spun ca nu.Voi domnilor si doamnelor trebuie sa schimbati valorile care ni le dati prin educatie.Ce conteaza daca ne numim dacia sau romania si in tara asta se avorteaza 150 de mii de copii pe an si avem o gramada de copii sub 12 ani dependenti de pornografie sau gata sa se sinucida?Si va spun asta pentru ca sunt in cunostinta de cauza.Traiesc cu astfel de oameni.Deci ce este mai important?Schimbarea numelui sau pregatirea generatie pentru un viitor neinchipuit de sumbru?Am spus ca-l avem pe Iisus, moralitatea intruchipata.De ce nu-i urmam exemplul?Pt ca este mult mai interesant sa traim cu vicii si pacate decat sa ne luam dupa unu ca El.Intorceti-va la Dumnezeu(ca biserica are si ea pacatele ei), caci romanii cat au trait dupa Dumnezeu, au trit mai simplu, dar mult mai moral si mai frumos.
    P.S.:Acelasi teo de mai sus.

  57. Steagul sarmatic a avut larga raspandire, din Britannia pana in Scythia. Asa ca nu este doar steag dacic, adica al populatiei montane, caci cei de la campie erau cunoscuti drept geti. Virtus Unita Fortior pui de daci din Andorra, Queen’s University si Chad. In rest sa auzim numai de bine.
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Drapelul_Andorrei
    https://en.wikipedia.org/wiki/Queen%27s_University#Symbols
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Drapelul_Ciadului

  58. Alex Samaant // 24 iunie 2015 at 17:32 // Răspunde

    referendum sa fie.TRACIA tara muma !

  59. Dacia, ce inseamna cuvantul dacia? trebuie sa aibe o semnificatie Clara tradusa in limba noastra actuala! si am cautat, si am cautat, nu va vine sa credeti la ce rezultate am ajuns… inseamna Muntenia —Tara Muntenilor si in ziua de astazi este folosit la denumirea muntiilor in turcia Daci, Daci, Daci asa zic turcii la munti- si se pare ca ei au denumit si teritoriul nostru ca si Daci, Dacia- tara muntilor si a muntenilor. Asa ca denumirea este una care provine din Cappadocia ( actual pe teritoriul Turciei) tara unde oamenii aveau locuinte subterane in munti si care faceau comert cu muntenia, Dacia.

    In limba turca Dac inseamna Munte, inseamna ca dacii erau oameni zdraveni ca si muntii.

  60. cautati poze ale tavanului mormantului de la kazanlak-bulgaria. comparati forma florilor de acolo [ doua petale rosii ,doua petale albastre , centrul galben ] cu desenul de pe scutul dacic de pe columna lui traian . cred ca este o dovada sigura de unde vin culorile drapelului romanesc . dar asta ar trebui sa fie prioritatea istoricilor . nu in birouri intunecoase ci in aule de parlament

  61. Stegul este flacara adevarata si anume :
    -linga fitilul lumanarii este albastru
    -apare zona intensa de galben
    -atreia zona este de atingere, de rosu.

    Lucrurile sunt simple !

  62. LUMEA A FOST SI VA FI MEREU CONDUSA DIN UMBRA DE CEI CU BANI ., .,IDEEA ESTE CA , CU BANI SE POATE FACE ORICE .,MAJORITATEA POPOARELOR DEZVOLTATE TAC SI FAC , CAM ASTA ESTE REZOLVAREA PROBLEMELOR NOASTRE ., NE SUPARA CEVA ., ESTE DE AJUNS SA CADEM DE ACORD MAI MULTI VEDEM CE V SE POATE FACE SI ACTIONAM ., NUMAI CU RECLAME NU FACEM NIMIC TREC ALTI LA ACTIUNE ., SI NE IMPIEDICA NU CREDETI ., ASA CA MAI PUTINA RECLAMA ., SI MAI MULTE FAPTE., VA SALUT

  63. Titlul articolului nu are NIMIC de-a face cu articolul.
    Am citit tot articolul si nu am vazut absolut niciunde de ce tricolorul are culorile rosu, galben si albastru, deci ce reprezinta culorile alea (nu ca eu nu stiu aia, caci stiu de ce, dar in articol nu se spune aia deloc) ci doar ca si azi avem tricolorul dacic, dar NU de ce culorile astea 3 si ni alltele (cum da de inteles titlul articolului), ce reprezinta ele.

  64. GO2-Romania.com // 15 august 2015 at 19:17 // Răspunde

    Fuseram o data razboinici, ajunseram… cam rau, la o prima privire. Dar, speranta moare ultima, iar gena este inca o gena buna. 🙂

  65. balaurul cu cap de lup // 18 august 2015 at 0:22 // Răspunde

    Va salut pe toti care ati lasat comentarii si in special pe Teo(un copil MARE) si sper sa nu jignesc pe nimeni , dar numele tarii in care locuiti nu se trage de la imperiul roman , deoarece nu se numeste ROMA NOUA cum zicea EMINESCU ci se numeste ROMANIA si vine de la rumani sau RUMANIA cum bine a spus cineva mai sus iar ceea ce se intampla in tarisoara noastra nu are nici o legatura cu numele tarii ci doar cu noi romanii sau cum ati vrea voi sa va numiti . Si stiti de ce ? Pentru ca suntem lasi ,prosti, hoti, pupatori de… ,si pe langa toate permitem tuturor sa isi bata joc de noi si de memoria strabunilor nostri care repet au fost si DACII (fii muntilor) dar si RUMANII(oamenii raurilor) eu sunt mandru ca sunt roman dar nu sunt mandru ca sunt nevoit sa lucrez departe de cel mai frumos taram din europa si credetima cand spun ca e cel mai frumof tarm stiu ce spun (sunt sofer si nu am vazut meleag mai frumos in europa ) pacat ca suntem lasi si ii lasam pe cei care iam ales sa isi bata joc in continuare de tara si de noi . In cea ce ma priveste si maine mias da viata pentru patrie daca asa as sti ca generatiile caee vor veni si inclusiv fiul meu vor avea un trai mai bun .RESPECT
    PS:SCUZATI ORTOGRAFIA DAR SCRIU DE PE TELEFON.

  66. După cum s-a profețit și se profețește România îi următoarea țară aleasă,Noul Ierusalim,pentru unii o binecuvântare și bucurie,iar pentru alții osândă și blestem.Așadar de ce Roșu,Galben și Albastru,după cum ne informează istoria aceste culori aparțin ale țării după vremea dacilor. D.p.d.v. spiritual aceste culori primare reprezintă: Roșu=Iubirea, Galben=Înțelepciunea, Albastru=Voința
    ceea ce reprezintă Sfânta Treime și anume Tatăl,Fiul și Sfântul Duh …Aceste 3 culori reprezintă primele 3 Atribute Divine din 7 care sunt în total sau “cele 7 taine înfricoșătoare ale Lui Iisus Christos Dumnezeu“(cum zice biserica) și anume : 1.IUBIREA(TATĂL), 2.ÎNȚELEPCIUNEA SAU LUMINA(FIUL), 3.VOINȚA(DUHUL SFÂNT), 4.ORDINEA, 5.SERIOZITATEA/CINSTEA/FERMITATEA/HOTĂRÂREA, 6.RĂBDAREA, 7.COMPASIUNEA…Iisus Christos Tatăl Nostru multiubit și adorat Dumnezeu să vă binecuvânteze și să vă aibe în paza Lui!

  67. Drapelul Romaniei trebuie arborat in mod permanent pe edificiile si in sediile autoritatilor si institutiilor publice, la sediul partidelor politice, al sindicatelor, al institutiilor de invatamant si cultura, la punctele pentru trecerea frontierei, precum si la aeroporturile cu trafic international. Ca pavilion, este permanent arborat pe navele de orice fel si alte ambarcatiuni ce navigheaza sub pavilion romanesc.

  68. Tomiris Regina Traca // 20 septembrie 2015 at 22:08 // Răspunde

    Sint atitea lucruri pe care EI NU VOR SA LE STIM!! Peste tot ni se zice ca DACII erau un popor de barbari , ::nu se gasesc artefacte:: si daca se gasesc ori se ascund ,ori sunt ::furate:: ori sunt ::falsuri:: ca tablitele de la tartaria. Eu va spun un lucru DACI SUNT POPORUL ZERO! POPORUL DE LA CARE SAU NASCUT TOATE CELELALTE POPOARE!! Ca altfel cum explici ca latina seamana asa de tare cu romina? N avea cum sa influenteze Roma Dacia in asa de putini ani!!
    Si fiti atenti ati remarcat ca steagul Ciadului e STEAGUL DAC??? Pina acolo a ajuns sfera noastra de influenta ca si Ciadul in africa are steagul triburilor dace!! Dar ni se zice asta in orele de Istorie? Nu!! Nu ni se zice nimic!!!
    Traiasca DACIA LIBERA!

  69. Artificial si nedocumentat serios si cu minim bun simt articolul referitor la drapelul Romaniei. Acesta nu e un subiect de „parerologie” ci este prevazut prin Legea nr. 75 din 16 iulie 1994 si Constitutie. Ordinea rosu, galben si albastru este o licenta poetica, a unei autoare proletcultiste din zorii epocii comuniste, preluata ulterior de Prea tarziu impuscatul, marele pingelar.. intr-o productie (in)culturala a sa. Astfel de articole superficiale, dar bine intentionate conduc direct la crime impotriva ratiunii de genul aberatiei de mai sus, conform careia influenta dacilor s-a resimtit in Ciadul modern este absolut patologica.
    Apreciez insa stradaniile autorului de a ne ridica in slavi datorita predecesorilor nostri. probabil imi gadila placut orgoliu meu de roman, orgaliu nationalist pe care l-am intalnit la toate persoanele de pe tot globul.
    PS Dle Parlog, daca mai faceti afirmatii pe taram istoric, mentionati precis sursele informationale. Astfel veti fi ferit de penibilele „deductii logico-istorice” si nici nu ne veti jigni intelectul.

  70. Drapelul Romaniei trebuie arborat in mod permanent pe edificiile si in sediile autoritatilor si institutiilor publice, la sediul partidelor politice, al sindicatelor, al institutiilor de invatamant si cultura, la punctele pentru trecerea frontierei, precum si la aeroporturile cu trafic international. Ca pavilion, este permanent arborat pe navele de orice fel si alte ambarcatiuni ce navigheaza sub pavilion romanesc.

  71. Ai uitate să menționezi și faptul că Mihai Viteazul folosea aceste trei culori pe diplomele emise și pe scuturi.

  72. Anul ZERO:
    Inainte de a ne schimba numele ar trebui sa aflam ce inseamna.
    Inainte de a judeca avem nevoie de adevar.
    Inca nu stim CINE au fost cei ce au format Roma, cine au fost cei ce au inventat limba Latina.
    Inainte de a ne sui pe un pedestal stramosii ar trebui sa ne cunoastem istoria.
    Inainte de a arunca vina pe cineva, ar trebui sa aflam CINE au fost tradatorii si cum au reusit ei sa afle unde se ascunde Aurul Dacic.
    Dupa ce aflam CINE au fost acei tradatori ar trebui sa aflam CUM au ajuns ei (ca imigranti) pe teritoriile Daciei si la curtea regala.
    Apoi ar trebui sa intelegem CUM a fost posibil ca un Regat aflat la mii de km departare sa tinteasca, cu o precizie milimetrica, cateva mii de tone de aur.. si pana unde au ajuns pt a infiltra cativa „Oropsiti” ai Regatului Roman in interiorul Daciei..

    Da, Steagul trebuie sa fie intai completat cu lupul.. apoi culorile vor capata sens.. pt. prima oara in 1950 de ani..

  73. Citesc „articolul” si citesc comentariile (timp pierdut)
    … Doamne fereste-ma

  74. paul stefan // 8 mai 2016 at 15:17 // Răspunde

    Imnul original, Trei Culori, scris de Ciprian Porumbescu.

    Versuri:

    Trei culori cunosc pe lume
    Ce le tin de-un sfant odor,
    Sunt culori de-un vechi renume
    Suveniri de-un brav popor.

    Rosu-i focul ce-mi strabate,
    Inima-mi plină de dor
    Pentru sfanta libertate
    Şi al patriei amor.

    Auriu ca mandrul soare
    Fi-va-l nostru viitor
    Pururea-n eterna floare
    Şi cu luci nepieitor.

    Iar albastrul e credinta
    Pentru natie ce-o nutrim
    Credinciosi fara schimbare
    Pan’ la moarte o să-i fim

    Pan’ pe cer si cat in lume
    Vor fi aste trei culori
    Vom avea un falnic nume
    Şi un falnic viitor

  75. semi-dacul // 22 mai 2016 at 7:41 // Răspunde

    ce daci am fost ….. ce români am ajuns ! asta e durerea noastră , nu ordinea culorilor, din drapel !

    • Cred ca asta ar fi varianta cea mai corecta a imnului national care descrie in vorbe culorile drapelului. Cel cu Desteapta-te romane s-a vazut ca nu are nici un efect, de 28 de ani il cantam si nu se desteapta nimeni.


  76. Iar când ,fraților,m-oi duce
    De la voi și-o fi să mor,
    Pe mormânt atunci să-mi puneți
    Mândrul nostru tricolor.

    Ai omis ,D-le Ștefan, ultima strofă din frumoasa poezie,,TREI CULORI CUNOSC PE LUME,, de Andrei Bîrsan( sau Bîrseanu),prieten al lui C.Porumbescu.Pe aceste versuri Poumbesu a compus cântecul TRICOLORUL,care a apărut alături de alte cântece patriotice (Pe-al nostru steag,Românul și altele)pentru prima dată la Viena,capitala fostului Imperiu Austro_ungar,compuse pentru tinerii români care studiau in acea perioadă in ,,capitala,, muzicii și a valsului.Cântecele s-au răspândit cu repeziciune pe buzele tuturor românilor,societatea secreta ,,Arboroasa,,din care făceau parte și cei doi
    amintiți mai sus având un rol deosebit în propagarea românismului,a dezvoltării adevăratului sentiment patriotic, a dragostei față de țara și neam.(Bucovina și o parte din Basarabia se afla sub ocupație austro-ungară).C.POrumbescu și ceilalți au fost urmăriți de către poliția imperilală,prinși și închiși în închisoarea din Liov(Ucraina),unde Porumbescu s-a imbolnăvit grav de plamâni,cauzându-i moartea foarte de tânăr.Datorită versurilor foarte frumoase și amelodiei,care putea fi cântată de către toată ,,suflarea,, românească, cântecul TRICOLORUL a dăinuit în sufletul tuturor,așa că regimul Ceaușescu alege melodia ca imn de stat,dar cu versuri adaptate,schimbate.Eu cunosc 3 variante(versuri) ale imnului pe melodia TRICOLORULUI.Unii,care nu cunosc adevărul despre TRICOLOR îl asociază cu ,,comuniștii,,… Eu m-aș intoarce la vechiul imn,dar cu versurile originale de mai sus,ca m-am săturat să mă tot ,,deștept,, în fiecare dimineață și să văd hidoșenia așa-zisei democrații românești, a unor tembeli ce ne conduc de 26 de ani.Aștept in schimb cu nerăbdare iluminarea acestui popor când o să-i măture pe cei 588 de trântori(americanii au 535 de parlamentari la o populație de aprox.310 mil.) și-o să facem ce trebuie în această țară.Dacă mîine se iese în stradă,mă alătur!Doamne-ajută neamul și țara mea!

  77. Cred ca cele mai darze popoare au verde inclus in steagul lor!

  78. io vreau sa adaug+mama GEEA.

  79. Uite de asta nu ne intelegem noi. Unii vor de la dreapta la stanga, altii invers, unii de sus in jos, altii de jos in sus. Ca sa fiti multumiti va propun varianta mea: IN DIAGONALA.

  80. Nicolette Orghidan // 20 februarie 2017 at 18:57 // Răspunde

    Da, binevanite aceste informații, nu toți le cunosc, nu știu originea și mai ales de când vin la noi,ca popor pe aeste meleaguri adevăratele culori roșu, galben, albastru.

  81. pentru credibilitatea demonstratiei, intrucat nu am cunostinte de limba latina, va adresez o rugaminte: daca poate cineva din redactie sa exemplifice cu imagini din documentul Notitia Dignitarium cele afirmate in articol legat de culorile stindardelor de la primele legiuni geto-dace cantonate în Bretania şi Capadocia
    https://books.google.ro/books?id=5yxRAAAAcAAJ&pg=RA3-PT78&lpg=RA3-PT78&dq=Notitia+Dignitarium+flag+colours&source=bl&ots=0-ZmZFKiIz&sig=XP0WB2RUbDINOJkQ-_7LLxTLqOc&hl=ro&sa=X&ved=0ahUKEwjV_JD_15_SAhVIuRQKHbZWCUQQ6AEIVDAI#v=onepage&q=Notitia%20Dignitarium&f=false

  82. De unde aveti informatiile astea?

  83. Pai sa bagam dracu in Constitutie prevederea ca, in cazul drapelului romanesc, vantul bate intotdeauna de la stanga la dreapta, altfel n-are cum.

  84. O să rog pe autor să indice sursele clare pentru toate informațiile expuse în articol, referințe exacte, ca într-o revistă academică. Ca să se poată verifica.

  85. Dupa cum se vede si-n fotografie culorile drapelului sunt ALBASTRU,GALBEN,ROSU ,ASTA ESTE BINE DE STIUT Un postaci da vina pe nustiucine ca a schimbat ordinea ,sa vada foto.Sunt multi care inca nu cunosc ordinea culorilor au ramas cu ceausescu in cap si cu vechiul imn cu trei culori cunosc….

  86. Ordinea este:
    Roșu – Sângele – Înaintașilor
    Galben – Grânele – Spicul de grâu era atât de înalt încât calul cu călărețul pe el și cu sulița în mână nu se vedea din lan.
    Albastru – Cerul – Infinit.

    Și era de jos în sus de la Roșu la Albastru(ROGVAIV).

Lasă un răspuns la Daniel Stefan Robertsen Anulează răspunsul

Adresa de email introdusa nu va fi publicata.
Comentariile care conțin cuvinte obscene și limbaj violent sau care instigă la ură și discriminare nu vor fi publicate!


*


Termeni si conditii